Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal prøvekjøre model S i Trondheim torsdag.Råd, tips, spørsmål som bør stilles?

Startet av Gusse, tirsdag 04. juni 2013, klokken 21:07

« forrige - neste »

Gusse

Skal ut å prøvekjøre model S på torsdag i Trondheim. Tar gjerne imot tips, råd , eller forslag til spørsmål som bør stilles?

DonPedro

Det viktigste er vel å sjekke alt det du selv er interessert i med bilen - utseende, kjøreegenskaper, støy, lyden på stereoanlegget, operasjon av "iPaden" osv.  Spørsmål kan du alltids stille på mail.

Men, siden du spør:
* Har produksjonen av biler for EU startet?
* Når kommer lade-guiden for Norge/EU?
* Har de detaljene klare på vinterdekkpakka? Hvilke dekk blir det?
* Kommer det info om hvilke takstativ som er kompatible med pano-taket?
* Noe nytt om DAB+ på lydpakka?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Oreo

Sitat fra: Gusse på tirsdag 04. juni 2013, klokken 21:07
Skal ut å prøvekjøre model S på torsdag i Trondheim. Tar gjerne imot tips, råd , eller forslag til spørsmål som bør stilles?
Jeg kan bare si at det lønner seg å prøve å "planlegge" trafikken litt. Jeg f.eks. da jeg endelig kom ut på omkjøringsveien (brua var rast sammen på Leangen da) etter å ha kjørt i kø, lå det to "hattkailla" side om side så jeg kom ikke forbi. Ta de fleste spørsmål før eller etter kjøreturen og spar testinga av anlegget også til slutten av turen eller når du parkerer. Jeg vet, det er ikke så lett å bare sitte der uten å si noe, så praten vipper fort over på Tesla uansett  ;D

Er det åpent for prøvekjøring for de uten reservasjoner nå? De virka ganske stressa ang. prøvekjøringer sist jeg var der.
God tur
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Stig O

Spør om hvilke testbiler som har oppgradert støyisolering. Lurer veldig på om noen av testbilene har dette. Prøvekjørte den blå med beige skinn den 10 mai.  Noen som vet eller kan undersøke om den har dette?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Gusse

Sitat fra: Oreo på tirsdag 04. juni 2013, klokken 21:28
Sitat fra: Gusse på tirsdag 04. juni 2013, klokken 21:07
Skal ut å prøvekjøre model S på torsdag i Trondheim. Tar gjerne imot tips, råd , eller forslag til spørsmål som bør stilles?
Jeg kan bare si at det lønner seg å prøve å "planlegge" trafikken litt. Jeg f.eks. da jeg endelig kom ut på omkjøringsveien (brua var rast sammen på Leangen da) etter å ha kjørt i kø, lå det to "hattkailla" side om side så jeg kom ikke forbi. Ta de fleste spørsmål før eller etter kjøreturen og spar testinga av anlegget også til slutten av turen eller når du parkerer. Jeg vet, det er ikke så lett å bare sitte der uten å si noe, så praten vipper fort over på Tesla uansett  ;D

Er det åpent for prøvekjøring for de uten reservasjoner nå? De virka ganske stressa ang. prøvekjøringer sist jeg var der.
God tur
Takk for tipset:)
Angående prøvekjøring så ringte jeg Tesla for en god stund siden å booket tid, men så måtte de avbestille meg pga at de skulle sette inn noen porter den dagen, så det var temmelig enkelt å greit...å god service, da jeg booket denne turen. Bor 24mil nord for Trondheim, så en drop in prøvetur var ikke noe jeg ville ta risken på;)
Hørte ikke noe om at det var lukket for ikke reserverte...heldigvis må jeg få si at folk får mulighet til å prøvekjøre før man bestiller. Ville nok blitt litt satt ut om svaret var nei;)

Gusse

Takk for tipsene fra dere andre også:)
Skal prøve å huske å stille spørsmålene;)

fonberg

Sitat fra: Gusse på onsdag 05. juni 2013, klokken 01:11
Takk for tipsene fra dere andre også:)
Skal prøve å huske å stille spørsmålene;)

Et tips til: ta med "jukselapp" med tingene du vil spørre om. Sjøl ble jeg ganske satt ut av S-en IRL, og glemte mye av det jeg tenkte å spørre om første gangen jeg var på Tesla Store.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA