Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car Controller

Startet av Harald, fredag 31. mai 2013, klokken 02:11

« forrige - neste »

Harald

Eg trudde at CC på min buddy 2010 var ein Curtis 1214 kontroller, og eg kjøpte ein ny kontroller for buddy 2010,for å "eksperimentera", men eg blei skuffa då eg pakka den ut. Den var merka med: Norsk design, produsert i kina, og absolutt ingen dokumentasjon. (Reklame *er* profisjonell løgn.)

Eg undrast, kva kontroller er det som er plagiert?

Eg undrast, vill bilen fungera bra med "rette" Curtiscontrolleren? Og kva vill rette kontrolleren vera?

HM

Wired

Litt "rydding" i begrepene er greit;

CC (Car Controller ) er den enheten som styrer ladeprosesser, speedometer, batteristatus / kapasitet osv.

Curtis er MC (Motor Controller) det er den enheten som porsjonerer riktig strøm mengde til motoren.
Det heter i Buddy 1274 (alt 1244 i gamle norskproduserte Kewet).
Hvis du har en CC produsert i kina er det ikke lenger en CC men en nyere VMS (Vehicle managment system) som er mer omfattende enn CC men kan benyttes i gamle modeller også.

Så det avsluttende spørsmålet er hvilken enhet har du ?

//Wired

Harald

Det var "car controller" som blei bestillt, og Den eg mottok var merka med silketrykk på printet:

Elbil Norge A/S
Car Controller 2.2

Kassen er merka på frontrn med:
Pure Mobility

Vehicle Management System.

Og så litt barkode &c.

Er dette nok for å besvara apørsmåla mine?

HM

ØysteinBuddy

Jeg lurer litt på hva som er problemet i utgangspunktet her?
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Harald

Javell. Då skall eg bruka "teskeimetoden":
Då eg såg på vikien, såg eg fotoet av CC på Kewet 5. Eg "les" eit slikt foto "som ei bok", og eg har beslutta meg for å leggja til "tilleggsfungsjoner, og for å sleppa å arbeida med CC medan eg har bruk for bilen, så kjøpte eg ein ny CC til å leika meg med.

Og så rekner eg med at resten går fram av det første innlegget &c.

Alikevell har eg eit tilleggsspørsmål. Eg treng ei "teskeiforklaring" korleis eg skall koma til CC.

HM

HM


ØysteinBuddy

Den sitter bak v høyttaler, oppunder dashbordet.
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

RoadRunner

Sitat fra: ØysteinBuddy på lørdag 01. juni 2013, klokken 20:47
Den sitter bak v høyttaler, oppunder dashbordet.

2010-cc kan brukes på tidligere modeller, det sitter en slik i RoadRunneren. Men da må den settes opp på en annen måte enn for 2010modellen. På service har de pc som kan brukes til å endre konfig på kontroller.
Vet ikke om dokumentasjon og sw er tilgjengelig for oss.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Wired

Det er ikke tilgjengelig og må endres med riktig programvare gjennom USB kontakten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA