Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aksjer eller bil?

Startet av D.O, onsdag 29. mai 2013, klokken 12:38

« forrige - neste »

D.O

Hei, jeg er ny på dette forumet. Generelt bil interessert og fasinert av ny teknologi. Har vært interessert i Tesla siden jeg lest om dem i 2004-2005. Angrer i etterpåklokskap på at jeg ikke kjøpte aksjer ved første mulighet... Nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpe i aksjer i mai... I går var jeg i Trondheim å så på bilen (model s)og snakket med ansatte der. Visste det meste fra før men det er noe annet å få se den "live". Ble ikke prøvekjøring da bilen ikke kom seg ut pga ombygninger i verksted/butikk, men drar nedover senere for å prøvekjøre da. Ble imponert over hvor fysisk stor og pen bilen var, ellers så var der lite overaskelser da jeg har fått med meg det meste om denne bilen fra før. Fikk litt nedtur av interiøret, liksom ikke helt tysk luksus kvalitet, men greit nok. Dilemmaet mitt er om jeg skal bruke oppsparte penger på aksjer eller legge inn reservasjon kjøpe bil?!? Har selvsagt lyst på bilen, men kan godt vente til sommer 2014. Er løpet gått med tanke på aksje fortjeneste( er vel på ca 110 i dag) skjønner at fasit ikke kan gis, men takker for evt tips og råd :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

DonPedro

Bil.

Aksjene er MEGET risikable på det nivået de er nå.  Ja, Tesla er et unikt selskap med en sannsynligvis fantastisk fremtid. Men det er fortsatt ikke GITT at den fremtiden vil materialisere seg som planlagt.  Og markedet har nå priset inn VELDIG mye fremtidig suksess, slik at selv de av oss som ser på Elon Musk som supermann (eller kanskje heller Iron Man) lurer på om ikke den ikke er litt for tidlig ute med stigningen.

Hvis du putter penger i aksjen nå kan du like gjerne tape 2/3 som å doble. Hvorfor gamble med pengene du kan kjøpe Verdens Feteste Bil 2013 for?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

valvolainen

+1!
Bilen er tryggere og gir mer glede enn en potensiell neve penger.

RunarBT

Sitat fra: valvolainen på onsdag 29. mai 2013, klokken 18:23
+1!
Bilen er tryggere og gir mer glede enn en potensiell neve penger.

Men ein neve penger blir fort til bil det og, samt mykje anna gøy ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA