Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vurderer bestilling av S

Startet av amuso, tirsdag 28. mai 2013, klokken 21:29

« forrige - neste »

Ipadjove

Takk for innspill, alle! :)
Kanskje jeg må vente til Gen3 eller noe, men jeg kommer til å regne på det og se om det kan la seg gjøre å skrape isammen penger og lån til Model S :) Om/når det kommer moms og litt avgifter på bilen, vil det kanskje føre til at bilen holder seg bedre i verdi?

60kWh-versionen er uaktuell da jeg trenger mer rekkevidde. Får heller eventuelt gå ned på ekstrautstyr :/

Ulsteinvik-Askøy er i følge gulesider ca 35 mil. Spørs hvor mye fjell og bakker utgjør på rekkevidden? Om det kan gå sommertid er det supert :) Hadde det med tiden komt en SC i Førde hadde det passet perfekt :)

Har sett en hurtiglader for Elbil på en av fergekaiene, men spørs vel om en får Chademo-adapter. Om det i tillegg kommer på Lote-Anda så blir det jo enda bedre!

valvolainen

Lading og hurtigladere og hvilke som passer og alt det der er nok noe vi kommer til å svar på om ganske få måneder.
Regn litt ekstra på det:-)
Når du ikke kjører så veldig mye, blir det desverre ikke så veldig mye sparte utgifter.
Hvis elbiler får en moderat momssats, og ingen nybilavgift, vil nok bilene våre holde seg godt i pris.

Vi hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe ny bil i det hele tatt og jobbpendler i en rusthaug til skrapjernspris.
Plutselig å måtte ut med 600.000 var ikke akkurat så lett, men med iherdig sparing, og litt lån er vi der. Måndtlige renteutgifter+bompenger dekker vi faktisk inn med 6-7 dager med jobbkjøring.
Excel is your friend.
Ikke glem å pynte litt på tallene, en standard 85 har faktisk 362HK.

Knut Øygard

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 18. juni 2013, klokken 01:09
Jeg har lest på forumet nesten daglig siden oktober i fjor, og meldte meg inn her for å lese om Opel Ampera og elbiler generelt. Opelen har jeg sett bort ifra pga for lite bagasjerom

Har veldig lyst på en Tesla Model S, men vet ikke om jeg har råd til det, eller om jeg kan "forsvare" det for meg selv. Corolla (98) jeg har fungerer fint og er billig i drift.

Har lenge tenkt at min neste bil skal være en stasjonsvogn til 2-300.000,- Har aldri før kjøpt bil til over 130.000,-
Og nå vurderer jeg en Tesla til ca 600.000,-  :o

Jeg kjører også Corolla(01) og har bestilt model S. Jeg var også innom Ampera som deg. Men fant ut at ren rase var bedre enn bastard(hybrid).

Corollaen skal ha en del av æren for at jeg har råd til model S nå. Det blir et kvantesprang! Håper du også får det til finansielt!
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Ipadjove

Jeg kjører lite til vanlig ja. Men om setene passer ryggen min, er det ønskelig å kjøre mer på tur :)
Har dessverre lite bompenger osv å trekke ifra. Eiksundsambandet er snart nedbetalt, men det blir noen ferger av og til. Så det lønner seg helt sikkert ikke.
MEN jeg ser hvor bra batteriene har blitt i det siste. Jeg har batteridrevet gressklipper og slikt som imponerer med kraft, og det er over 10 år siden jeg begyndte å kjøre elektrisk truck på jobb, som regenererte når en bremset. Når jeg bremser nedover en lang bratt bakke med bil, tenker jeg ofte på energien som går "til spille" :/

Excel er min venn ja :D

362 HK blir noe annet enn Toyotaens 86 :P Men jeg hadde vert godt fornøgd med bare litt mer :P

KnutGol: Tenker du å beholde Corollaen?

jkirkebo

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 18. juni 2013, klokken 22:09
Ulsteinvik-Askøy er i følge gulesider ca 35 mil. Spørs hvor mye fjell og bakker utgjør på rekkevidden? Om det kan gå sommertid er det supert :) Hadde det med tiden komt en SC i Førde hadde det passet perfekt :)

Bakker har minimal innvirkning på rekkevidde til Leaf ihvertfall, etter min erfaring. Jeg kjører ofte Oslofjordtunnelen og bruker ikke stort med ned+opp enn jeg hadde brukt på å kjøre samme strekning på flatmark. Da ligger jeg jevnt på 20kW regen ned hele bakken. Du får neppe noen problemer med 35 mil sommerstid, med pen kjøring bør det la seg gjøre vinterstid også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

Kjørte bergen - ulsteinvik i mai snitthastighet 74 km i timen . Det bør faktisk la seg gjøre å kjøre denne strekningen vinterstid. Sjelden det er 10-15 minus langs kysten vinterstid i dette området.Det er opp romarheimsdalen , litt oppover før du kjører ned til førde sentrum.
Men jeg satser på å kjøre denne turen vinterstid og at det går bra. Ikke for tung høyrefot men siden snitthastigheten er rundt 75 km i timen er ikke det noe problem. Det går jevnt sig.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

DonPedro

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 18. juni 2013, klokken 22:09
Takk for innspill, alle! :)
Kanskje jeg må vente til Gen3 eller noe, men jeg kommer til å regne på det og se om det kan la seg gjøre å skrape isammen penger og lån til Model S :) Om/når det kommer moms og litt avgifter på bilen, vil det kanskje føre til at bilen holder seg bedre i verdi?

Minner om regnearket der du kan sjekke "total cost of ownership": https://www.dropbox.com/s/nb8x9nfjkg5nj9p/Tesla%20vs.%20fossil.xlsx
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Nilsjohanf

Svensk test i bladet auto motor sport.
Her er det en test av model s mot BMW M6
På 8 sider. Hvor de sier at prisen er billig mot BMW M6.
Hva med Norge da???? Løp å kjøp bladet først....

Ipadjove


morten007

Sitat fra: Nilsjohanf på onsdag 19. juni 2013, klokken 10:51
Svensk test i bladet auto motor sport.
Her er det en test av model s mot BMW M6
På 8 sider. Hvor de sier at prisen er billig mot BMW M6.
Hva med Norge da???? Løp å kjøp bladet først....

Selges dette bladet i Norge?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

Frodes Tesla

Kjøp bladet på internett, så har du det med engang :)

Knut Øygard

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 18. juni 2013, klokken 23:19
KnutGol: Tenker du å beholde Corollaen?

Jeg selger Corollaen når Teslaen kommer - forutsatt at superchargerne mellom Oslo, Bergen og Trondheim er på plass. Vil du kjøpe den? :-P
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Ipadjove

Sitat fra: KnutGol på onsdag 19. juni 2013, klokken 16:01
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 18. juni 2013, klokken 23:19
KnutGol: Tenker du å beholde Corollaen?

Jeg selger Corollaen når Teslaen kommer - forutsatt at superchargerne mellom Oslo, Bergen og Trondheim er på plass. Vil du kjøpe den? :-P
Haha kanskje, om jeg må sette Tesla på vent noen år :P

Nilsjohanf

Kjøpte det på Gardemoen selges sikkert på Narvesen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA