Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hund sammen med barneseter bak

Startet av Milzit, mandag 27. mai 2013, klokken 22:08

« forrige - neste »

Milzit

Er det noen som har tenkt på å få med seg hund med barnesetene oppe? Vi har tenkt til å ta minstemann bak (4 år), eneste mulighet da er vel å ha bikkja i baksetet ved siden av minstemann. (hvor man ikke vil ha den på gulvet bak) Bruker man en slik sele for hunder så kan man jo feste den i feste for sikkerhetsselen. (Det er en labrador retriver) Det blir spennende å se hvor lett det blir å få hunden til å sitte der.

Havebigfun

Har du vurdert frunken- evt må du få noen lufteslitser i panseret  :o
;)

Milzit

Sitat fra: Havebigfun på mandag 27. mai 2013, klokken 22:31
Har du vurdert frunken- evt må du få noen lufteslitser i panseret  :o
;)
Hehe, ja trenger hjelm og kjørebriller til hunden da.

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på mandag 27. mai 2013, klokken 22:08
Bruker man en slik sele for hunder så kan man jo feste den i feste for sikkerhetsselen. (Det er en labrador retriver) Det blir spennende å se hvor lett det blir å få hunden til å sitte der.
Bruk sele, så slipper du at hunden slenges rundt og knerter seg selv og familiemedlemmer i en kollisjon :)
Det slo meg forresten at jeg nylig kjøpte BeSafe setebeskyttelse som brukes der barnesetet står. Det er et ganske bredt trekk i skai (antar jeg) som dekker litt mer enn ett sete bak.
http://m.babystore.no/besafe-kick-cover-isofix/p/47124

Ikke dumt det, kanskje kombinert med et pledd du ikke bryr deg så mye om :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

petersv

Kom nettopp på at det ikke er noe i veien for å retrofite barneseter i en Tesla, da ekstra plass til passasjer under 12 år er lov i alle biler så lenge det er nok sikkerhetsbelter.

Kanskje jeg kan kjøpe noen brukte hvis jeg trenger det en dag.

Epleskreller

Sitat fra: petersv på tirsdag 28. mai 2013, klokken 11:35
Kom nettopp på at det ikke er noe i veien for å retrofite barneseter i en Tesla, da ekstra plass til passasjer under 12 år er lov i alle biler så lenge det er nok sikkerhetsbelter.

Kanskje jeg kan kjøpe noen brukte hvis jeg trenger det en dag.

Da må du bytte de ordinære baksetene også. Disse produseres kun med forankringspunkter på de som har bestilt barneseter. Vet ikke om det er andre problemer også..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

kimlillebo

Sitat fra: Milzit på mandag 27. mai 2013, klokken 22:08
Er det noen som har tenkt på å få med seg hund med barnesetene oppe? Vi har tenkt til å ta minstemann bak (4 år), eneste mulighet da er vel å ha bikkja i baksetet ved siden av minstemann. (hvor man ikke vil ha den på gulvet bak) Bruker man en slik sele for hunder så kan man jo feste den i feste for sikkerhetsselen. (Det er en labrador retriver) Det blir spennende å se hvor lett det blir å få hunden til å sitte der.
Jeg har hund men ikke bakseter, så plass blir ikke issue hos meg. Men jeg lurer litt på hva du har tenkt med tanke på soleksponering og varme. Har du vurdert å sote / tone bakruten spess av hensyn til passasjerer / hund?

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

sindrej

Regner med jeg skal sote bakluka og sidevinduene bak.  Bagasjerommet vil ikke kunne ha både hund og unger/bakovervendt sete, da må hunden i baksetet.  Også veldig greit å kunne styre takluke/AC via mobilapplikasjon og se temperatur i kupeén.

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 28. mai 2013, klokken 11:45
Da må du bytte de ordinære baksetene også. Disse produseres kun med forankringspunkter på de som har bestilt barneseter. Vet ikke om det er andre problemer også..

Det er det visstnok. Biler med barneseter har forsterket bjelke under støtfangeren bak for å hindre at bagasjerommet kollapser ved påkjørsel bakfra. Biler uten har det ikke, for å få bedre deformasjonssone for de som sitter i de vanlige setene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

#9
Pics or it didnt happen :P

Edit: Søkte litt, og det jeg tror du referer til er at den ble ombygd for over et år siden siden den skulle støtte kræsj i 50 mph istedenfor minimum som er 30 mph.

Ser ganske standard ut den der, tviler sterkt på at den er forskjellig på de med og uten barneseter.

jkirkebo

Sitat fra: petersv på tirsdag 28. mai 2013, klokken 15:43
Pics or it didnt happen :P

Edit: Søkte litt, og det jeg tror du referer til er at den ble ombygd for over et år siden siden den skulle støtte kræsj i 50 mph istedenfor minimum som er 30 mph.

Ser ganske standard ut den der, tviler sterkt på at den er forskjellig på de med og uten barneseter.

Eneste kilde jeg har er info fra en på TMC som hadde blitt fortalt dette fra Tesla. Det er sikkert noen som sjekker det ut etterhvert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Milzit

Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 28. mai 2013, klokken 12:35
Sitat fra: Milzit på mandag 27. mai 2013, klokken 22:08
Er det noen som har tenkt på å få med seg hund med barnesetene oppe? Vi har tenkt til å ta minstemann bak (4 år), eneste mulighet da er vel å ha bikkja i baksetet ved siden av minstemann. (hvor man ikke vil ha den på gulvet bak) Bruker man en slik sele for hunder så kan man jo feste den i feste for sikkerhetsselen. (Det er en labrador retriver) Det blir spennende å se hvor lett det blir å få hunden til å sitte der.
Jeg har hund men ikke bakseter, så plass blir ikke issue hos meg. Men jeg lurer litt på hva du har tenkt med tanke på soleksponering og varme. Har du vurdert å sote / tone bakruten spess av hensyn til passasjerer / hund?

K.
Jeg har ikke tenkt noe på det, tror jeg seter om dette blir et problem før. Det er ikke så ofte det blir så varmt her i Norge og man har jo AC. Får heller se noe soting hvis det blir for varmt. Er det ikke ganske god varmeavisning i nye vinduer nå? (Selv om det sikkert ikke like bra som i pano taket)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA