Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Epleskreller

#120
Bra jobba jkirkebo, jeg legger ved linken til postlistene i Gjerstad kommune til inspirasjon for andre som vil prøve kommunale postlister ;)

Her er link til den konfidensielle:
Etablering av ***** ***** på Brokelandsheia
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

stor66

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 05. juni 2013, klokken 18:21
Tror jeg har funnet søknaden ang. Brokelandsheia nå, men de har jammen klart å unnta den offentlighet:

2013/303 Etablering av ***** ***** på Brokelandsheia
Dette er veldig oppløftende nyheter! Vi har fast stopp på Brokelandsheia fra før, så det blir bare moro å få lade bil samtidig!
Bra jobba fra meg óg, nå begynner det virkelig å lukte fugl her. ;)
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Espen Hugaas Andersen

#124
Brokelandsheia er ganske perfekt hvis man skal sørover fra Oslo-området. Jeg har spist på Lyngrillen og Cindarella flere ganger. Lurer på akkurat hvor laderne havner... Jeg mistenker Cindarella, maten og lokalene er bedre der. (Om man bare skal til området rundt porsgrunn trenger man vel nesten ikke hurtiglading, om man får ladet på ankomststedet.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Epleskreller

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 06. juni 2013, klokken 11:17
Brokelandsheia er ganske perfekt hvis man skal sørover fra Oslo-området. Jeg har spist på Lyngrillen og Cindarella flere ganger. Lurer på akkurat hvor laderne havner... Jeg mistenker Cindarella, maten og lokalene er bedre der. (Om man bare skal til området rundt porsgrunn trenger man vel nesten ikke hurtiglading, om man får ladet på ankomststedet.)

Cinderella er vel mest sansynlig siden de har søkt om støtte til hurtiglader, ref. det andre dokumentet jkikebo fant ;)

2013/809 Ladestasjon for el-bil på Brokelandsheia (hurtiglader)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

i_expect

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 06. juni 2013, klokken 11:39
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 06. juni 2013, klokken 11:17
Brokelandsheia er ganske perfekt hvis man skal sørover fra Oslo-området. Jeg har spist på Lyngrillen og Cindarella flere ganger. Lurer på akkurat hvor laderne havner... Jeg mistenker Cindarella, maten og lokalene er bedre der. (Om man bare skal til området rundt porsgrunn trenger man vel nesten ikke hurtiglading, om man får ladet på ankomststedet.)

Cinderella er vel mest sansynlig siden de har søkt om støtte til hurtiglader, ref. det andre dokumentet jkikebo fant ;)

2013/809 Ladestasjon for el-bil på Brokelandsheia (hurtiglader)

Akkurat den søknaden datert 28.5 er søknad om hurtiglademidler som de også har fått fra fylkeskommunen og Transnova. Men det er høyst sannsynlig at de på sett og vis "fordeler" utgiftene til ny trafo som kan ta sa mange hurtigladere og samlokaliserer det. Ishavsveien har søkt om støtte med lokalisering på Cinderella.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Espen Hugaas Andersen

Ah, det virker logisk. Det som også er bra med Cinderella er jo at det også er et hotell. Altså om man er på bilferie vil det være veldig greit å parkere ved en hurtiglader, starte lading, sjekke inn og få seg en matbit, og så kan man gå ut å flytte bilen til en vanlig parkeringsplass.

Dette er riktignok om de ikke i tillegg setter opp noen trefase-uttak. Om de gjør det er det jo bare å parkere, starte lading og så neste dag kjøre videre.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cato76

Er det bekreftet at det er Tesla som skal bygge på Brokelandsheia?
Det kan jo være Cinderella's egen søknads-prosess som forum-medlemmene her har sporet opp i tidligere poster her?

???

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Epleskreller

Sitat fra: Cato76 på torsdag 06. juni 2013, klokken 12:46
Er det bekreftet at det er Tesla som skal bygge på Brokelandsheia?

Nei, men ArneS sier han har "ganske sikre kilder" og kanskje disse dokumentene som er untatt offentligheten har noe med dette å gjøre.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

D.O

Er det noen side hvor man kan registrere ønsker/råd om plassering av superlader?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

el-fanboy

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

D.O

Takk, perfekt. Trenger noen lengre nord slik at landet kan kjøres gratis fra sør til nord :) Er ingen ladere overhode fra Stjørdal til Fauske og da sliter også Models S
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dr.Ling

Jeg fikk et lite håp da Elon i videoen fra aksjonærmøtet sa at en av superladerne vil ligge "right at the arctic circle". Jeg håper han mener det bokstavlig, men for en sørafrikaner er vel Dombås rett oppå polarsirkelen vil jeg tro  ::)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

valvolainen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA