Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Gusse


valvolainen

Dere kan virkelig gi jernet når dere skal til oslo ;D

Gusse

Sant så sant...hærlig i den retningen, men en tur til Nordkapp virker mere oppdelt :o

Arxcis

#108
Må bare påpeke at det er ca. 260km mellom Aurland og Dombås. Dette gir da gode muligheter for strekningen Bergen <-> Trondheim og Bergen <-> Molde sommerstid, når fjellet er åpent:)

Roger Kolbu

Sitat fra: Elmo på fredag 31. mai 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Roger Kolbu på fredag 31. mai 2013, klokken 15:17
DN (Dagens Næringsliv) har funnet ut litt av hvert i dag... :-)
http://www.dn.no/dnBil/article2622764.ece

Jeg syns det er unødvendig å gi kred til DN når de faktisk tar det rett fra "vår egen" www.elbil.no (men de gir kildehenvisninger, det skal de ha)
All PR er god PR - selv om det kommer fra oss selv!
De har dog konfrontert Tesla med en del oppfølgende relevante spørsmål. DET skal de ha honnør for!
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

den12mann

Nå har teknisk Ukeblad lansert de samme stedene
http://www.tu.no/bygg/2013/05/31/her-kommer-superladerne-til-tesla

Liker holdningen til TU: "Inspirert av entusiastene har Teknisk Ukeblad gått gjennom postlister for å finne spor av superladerne."

Eeeeeeller så har de fosskokt spionjobben som andre allerede har gjort

JohanH

Ville bare takke alle som bidratt så langt, med flott arbeid og lokalkjenskap, foto fra steder osv. osv! Da jeg startet tråden var jeg ikke klar over oep.no og mulighetene som finnes for å søke der. Jeg har forsøkt å finne noe tilsvarende i Sverige, men ikke klart det. Offentlighetsprinsippet er omtrent det samme der som her, men de virker ikke å ha de tekniske løsningene på plass på samme måte...

Jeg personlig vil gjerne vite hvor og når de planlegger Supercharger(e) på E6 sørover siden jeg ofte kjører til Gøteborg hvor jeg har familie og kommer ifra, samt at det jo er veien videre sørover til Danmark og så kontinenten. Jeg tenker meg at en sånn 10-15 mil sør for grensen (Uddevalla? Tanum?) hadde vært fint og så en midt imellom Gøteborg og Malmø (Halmstad?) hadde vært perfekt!

Birger

#112
Sitat fra: den12mann på mandag 03. juni 2013, klokken 08:26
Liker holdningen til TU: "Inspirert av entusiastene har Teknisk Ukeblad gått gjennom postlister for å finne spor av superladerne."

Eeeeeeller så har de fosskokt spionjobben som andre allerede har gjort
Noe har de gjort selv i alle fall:
Ladestasjon for el-bil på Nyheim   Innsynskrav i dokument nr 1 og 2 - Ladestasjon for el-bil på Nyheim    2013/043838    5   SVV VEST    31.05.2013    FRA:
Teknisk Ukeblad
        

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Roger Kolbu

P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

ArneS

Det kommer 2 lokasjoner for superchargers mellom Oslo og Stavanger. Dette har jeg fra ganske sikre kilder.
Lokasjon blir sannsynligvis Brokelandsheia (mellom Kragerø og Risør) og i Lyngdal.
Tviler på at disse blir klar til leveranse av de første bilene men dette er gode nyheter  :D
P85+ Signature (solgt)
P85DL

luffe

Sitat fra: ArneS på onsdag 05. juni 2013, klokken 15:51
Det kommer 2 lokasjoner for superchargers mellom Oslo og Stavanger. Dette har jeg fra ganske sikre kilder.
Lokasjon blir sannsynligvis Brokelandsheia (mellom Kragerø og Risør) og i Lyngdal.
Tviler på at disse blir klar til leveranse av de første bilene men dette er gode nyheter  :D

Fantastisk!! Kjører Stavanger - Fredrikstad, så dette passer perfekt :)
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Øyvind.h

Veldig bra! Jeg kjører til en hytte i Risør et par ganger i året, og der er det litt vanskelig med strøm (må i så fall legge ut noen titalls meter skjøteledning). En SC før Risør er perfekt. Da kan jeg bare tanke opp 5-10 min på vei ned og ditto på vei hjem, så slipper jeg å trekke skjøteledning fra hytta.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: ArneS på onsdag 05. juni 2013, klokken 15:51
Det kommer 2 lokasjoner for superchargers mellom Oslo og Stavanger. Dette har jeg fra ganske sikre kilder.
Lokasjon blir sannsynligvis Brokelandsheia (mellom Kragerø og Risør) og i Lyngdal.
Tviler på at disse blir klar til leveranse av de første bilene men dette er gode nyheter  :D

Jeg har hørt det samme og har lett i postjournaler men ikke funnet noe ennå. Legger de inn på kartet så lenge.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

19quiz76


Sitat fra: ArneS på onsdag 05. juni 2013, klokken 15:51

Lokasjon blir sannsynligvis Brokelandsheia (mellom Kragerø og Risør)

Aarrgghh!! 3 mil etter hytta i Kragerø
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jkirkebo

Tror jeg har funnet søknaden ang. Brokelandsheia nå, men de har jammen klart å unnta den offentlighet:

2013/303 Etablering av ***** ***** på Brokelandsheia

Status
Under behandling
Adm.enh
Enhet for samfunn og teknikk
Dato
27.02.2013
Saksansv
Tonje Berger Ausland
Tilgangskode
Unntatt offentlighet
Hjemmel
Off.lova § 13, jfr. forv.loven § 13 nr 2


Men Ishavsveien vil tydeligvis også installere hurtiglader på samme sted:

2013/809 Ladestasjon for el-bil på Brokelandsheia (hurtiglader)

Status
Under behandling
Saksansvarlig enhet
Enhet for samfunn og teknikk
Dato
28.05.2013
Saksansvarlig person
Tonje Berger Ausland

Dokumenter
Dok   Nr   Dato   Type   Tittel   Avsender/Mottaker
3   30.05.2013   U   Søknad om VÅG-midler   Gjerstad kommune
2   17.05.2013   I   Søknad om støtte til Ishavsveien - ladested (hurtiglader) på Cinderella,...   Marie Frogner

Har bedt om innsyn i det dokumentet. Dessuten er det inne søknad om opprettelse av LPG-stasjon på samme sted.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA