Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Epleskreller

#75
Her er kart over hvor plassene blir, fikk også nettopp innsyn, samt litt interessant tekst fra byggesøknaden :)

Byggesøknaden og vedlegg vedlagt under. God lesing!


Link til finnkart for posisjon:
http://kart.finn.no/?lng=9.12839&lat=62.07438&zoom=19&mapType=normap


Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)


Cato76

Da er det 20 mil til Trondheim. Skulle tro at de også kommer SC en mellom Lillehammer og Hamar, for å dekke strekningen Oslo-Trondheim?  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Oreo

Glimrende detektivarbeid, da blir det flere burgere på Dombås  :D
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Epleskreller

Sitat fra: Cato76 på torsdag 30. mai 2013, klokken 09:18
Da er det 20 mil til Trondheim. Skulle tro at de også kommer SC en mellom Lillehammer og Hamar, for å dekke strekningen Oslo-Trondheim?  ???

Se på første siden i tråden, Lillehammer ;)

Her er noen flere dokumenter ang trafoen. I det første finner dere noen bilder av plassen der bilene våre skal lades  8)

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dix Hallpike

Dette er supert! Blir spennende å se om de blir kraftigere enn 90kW også.
Mener det var antydet to SC på denne strekningen tidligere, så da blir det vel Dombås og Lillehammer på strekningen Trondheim-Oslo i denne omgang.
Personlig håper jeg de i tillegg jobber med å få opp en på Alvdal (Rv3) og eventuelt Elverum på sikt, da det er denne ruten jeg vanligvis kjører.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

19quiz76

Enig - Oslo Trysil t/r vinterstid kan bli strengt. Foreløpig finnes dog en Chademo-lader i Elverum (Terningen Arena) - merket av i LadeNå-appen.

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

cdabel

Interresant at det står at Tesla vil legge til rette for etablering av lading med andre standarder. Ikke mange bedrifter som legger til rette for sine egne konkurrenter.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Cato76

Da strekningen min hovedsaklig blir Langesund-Oslo og Langesund-Stavanger håper jeg at SC blir satt opp slik som "ønsketenkningen" på kartet.
(Fint å komme hjem etter langtur søndagen, lade bilen på Lasses slik at jeg har mulighet til langtur mandag morgen!  :))

Har vært lite detektivarbeid på denne strekningen. Noen som sitter med info?  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jkirkebo

Sitat fra: cdabel på torsdag 30. mai 2013, klokken 11:17
Interresant at det står at Tesla vil legge til rette for etablering av lading med andre standarder. Ikke mange bedrifter som legger til rette for sine egne konkurrenter.

Jeg antar det er kommunene som setter krav om at det skal tilrettelegges for flere typer elbiler for å gi byggetillatelse, avstå grunn og lignende. Det sto ihvertfall tilsvarende i Nyheim-dokumentene. Så da tilrettelegger nok Tesla med å bestille stor nok nettkapasitet og avsette parkeringsplasser mens noen andre må ta kostnaden med å sette opp og drifte hurtigladerne. Når alt er på plass slik som på Dombås bør det være relativt rimelig, så sant Tesla har betalt hele anleggsbidraget på nettstasjonen alene. Ellers kan det tenkes at nestemann må betale en del av dette, jeg er usikker på hvordan dette fungerer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Jeg ser at det i søknaden står: "På Dombås planlegges for inntil 10 oppstillingsplasser for Tesla-lading.
Det dimensjoneres altså med 5 stk superchargere og 10 stk ladestolper." Tror forsamlingen at dette betyr at man faktisk setter opp mulighet for at ti Teslaer kan lade samtidig, eller skal man gjette på at de starter med fire ladestolper men at det dimensjoneres for å utvide til 10?

Jeg synes dette er interessant ikke minst fordi det antakelig sier noe om dimensjoneringen også på de andre SC-ene som er på gang.

PS. Nesten så man fristes til å kjøre t/r TRD-Dombås for å kjøpe seg burger til høsten :-)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

arnehelge

Ja, alle Teslas SC skal dimensjoneres for 10 biler. Hvor mange som blir utbygd i første omgang vil variere.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

jkirkebo

Sitat fra: arnehelge på torsdag 30. mai 2013, klokken 15:14
Ja, alle Teslas SC skal dimensjoneres for 10 biler. Hvor mange som blir utbygd i første omgang vil variere.

Vel, om de etterhvert bygger ut E6 nordover fra Trondheim tviler jeg på at det er noen vits i å dimensjonere for 10 stk...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arnehelge

Nei, hva fremtiden vil bringe er det jo ingen som vet, men det er i alle fall den orderen som Tesla har har gitt til de som prosjekterer pt.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA