Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

VegarHenriksen

Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

jkirkebo

Sitat fra: jonasali på fredag 23. oktober 2020, klokken 16:06
Kommunal grunn ja, så det er jo en løsning.

Veldig synd at de bygger i Bossekop egentlig. En plassering nær Amfi Alta hadde definitivt vært å foretrekke. Der er det langt flere tilbud av alle typer, ikke minst restauranter. Eller man kan rusle en tur i Nordlyskatedralen. Hva man skal finne på i Bossekop er jeg mer usikker på.

Om vi trenger å lade i Alta igjen er det nok større sjanse for at vi bruker Fortums 50kW i Løkkeveien enn SuC i Bossekop.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

VegarHenriksen

Sitat fra: jkirkebo på fredag 23. oktober 2020, klokken 17:36

Veldig synd at de bygger i Bossekop egentlig. En plassering nær Amfi Alta hadde definitivt vært å foretrekke. Der er det langt flere tilbud av alle typer, ikke minst restauranter. Eller man kan rusle en tur i Nordlyskatedralen. Hva man skal finne på i Bossekop er jeg mer usikker på.

Om vi trenger å lade i Alta igjen er det nok større sjanse for at vi bruker Fortums 50kW i Løkkeveien enn SuC i Bossekop.

Kan det tenkes at de ikke fikk tomt i umiddelbar nærhet, eller at de ønsket å bygge nærmest mulig krysset som peker mot Kautokeino og Tromsø?
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

eisa01

Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 23. oktober 2020, klokken 16:29
Det er helt utrolig. Kjenner jeg blir oppgitt. Har nå lest argumentene til Ole Steinar og jeg ser jo at han heller vil selge Mercedes istedenfor at Alta-folk nå vil kjøpe Tesla. Hadde det stått Mercedes på søknaden så hadde det naturligvis ikke vært noe problem, selv om han også selger Kia og Peugeot.

Alta Motorsenter fikk seg en fin anmeldelse på Google Maps som svar til dette :)
Jepp, helt utrolig. Er som amerikansk billobby. Sendte dem en epost hvor jeg påpekte dette

turfsurf

Sitat fra: eisa01 på lørdag 24. oktober 2020, klokken 01:49
Jepp, helt utrolig. Er som amerikansk billobby. Sendte dem en epost hvor jeg påpekte dette
Bør ikke klage på bilforhandleren, han prøver jo bare å beskytte levebrødet sitt.

Det værste er politikerne som faller for dette.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Du fikk kanskje ikke med deg at bilforhandleren er den samme politikeren med de famøse ord gjengitt her? Altså snakker vi dobbeltrolle, og han burde meldt seg inhabil og latt saken ligge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

HKS

Sitat fra: turfsurf på lørdag 24. oktober 2020, klokken 09:25
Sitat fra: eisa01 på lørdag 24. oktober 2020, klokken 01:49
Jepp, helt utrolig. Er som amerikansk billobby. Sendte dem en epost hvor jeg påpekte dette
Bør ikke klage på bilforhandleren, han prøver jo bare å beskytte levebrødet sitt.

Det værste er politikerne som faller for dette.
Det var ikke bare bilforhandlere som stilte seg negative til dette, det var også Coop Finnmark.
Tesla Model 3 Long Range

Ellemelle

Sitat fra: HKS på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:13
Det var ikke bare bilforhandlere som stilte seg negative til dette, det var også Coop Finnmark.
Er det mulig? Coop var altså negativ til at det bygges superladere på kommunal grunn utenfor Coop Extra på Bossekop.

turfsurf

Sitat fra: Ellemelle på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:56
Er det mulig? Coop var altså negativ til at det bygges superladere på kommunal grunn utenfor Coop Extra på Bossekop.
Argumentet til Coop holder jo til en viss grad vann. Å sette av 12 plasser til ladere for ett bilmerke som er tiltenkt generell parkering eller i stedet bruke de til ladere for alle merker er det jo forståelig at de ikke ønsker. Gitt at det er utfordringer med parkering der.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Sitat fra: turfsurf på mandag 26. oktober 2020, klokken 06:32
Sitat fra: Ellemelle på søndag 25. oktober 2020, klokken 22:56
Er det mulig? Coop var altså negativ til at det bygges superladere på kommunal grunn utenfor Coop Extra på Bossekop.
Argumentet til Coop holder jo til en viss grad vann. Å sette av 12 plasser til ladere for ett bilmerke som er tiltenkt generell parkering eller i stedet bruke de til ladere for alle merker er det jo forståelig at de ikke ønsker. Gitt at det er utfordringer med parkering der.
Kartet viser at Coop sin generøse parkeringsplass ligger øst for butikken, mens superladeren er planlagt nord for butikken.

Men uansett burde jo noen i Coop forstå at dette ikke var et valg mellom to forskjellige ladeløsninger.
De får enten 12 fra Tesla, eller ingen.
Ingen andre operatører kommer til å sette opp 12 hurtigladere på Bossekop de neste 10 årene.

turfsurf

Sitat fra: Ellemelle på mandag 26. oktober 2020, klokken 08:01
Kartet viser at Coop sin generøse parkeringsplass ligger øst for butikken, mens superladeren er planlagt nord for butikken.
Ja, er det ikke snakk om noen reelle negative konsekvenser ved bygging av SuC der så er det jo helt latterlig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

o.b.lix

Sitat fra: jkirkebo på fredag 23. oktober 2020, klokken 13:15
Hehe, i tillegg til svak argumentasjon klarer de å bruke ordet "forfordelt" helt feil ;) Det betyr nøyaktig det motsatte av hva forfatteren av dokumentet tydeligvis trodde det betød.

Med fare for å skli ut av temaet, så har du rett - og feil: https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forfordele/

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Asbjornel

#4017
Litt synd det skal bli slik som det er i Alta.
Nå kommer det vel SC i Karasjok, Kautokeino og på Skaidi, så kan det hende de burde prioritere Varangerbotn. Da burde det være mulig å komme seg rundt i hele fylket uten stor SC i Alta. Men misforstå meg rett. Det bør være en stor Tesla hub i Alta, men kanskje man må vente litt på rett plassering med tanke på plass og fasiliteter.

Men det er rart at ikke næringslivet i Alta ser nytten av å ha stopperplass for mange elbiler nær butikken sin. Opptak av Tesla øker også interessen for andre elbiler. Mange virker jo allergiske mot Tesla.


cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA