Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

THE

Noen som vet om det er noe aktivitet i Varangerbotn? Ser på den generelle hurtigladetråden at noen har funnet info om at SuC i Varangerbotn "coming soon". Ser ikke ut som de andre superladerne i Finnmark er lagt inn i Plug share, så lurer på om Varangerbotn er under arbeid? Klarte ikke å finne noe fornuftig i postlistene til kommunen selv, så har vel ikke stor tro på at det er noe konkret arbeid som er startet opp. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Otkristo

Ny Supercharger Skaidi, Hammerfest kommune.
Tesla har purret opp Statens Vegvesen.
Ladestasjonen skal plasseres på Skaidiplassen/Skaidiceneret Veikro ( (70.4318638, 24.5065223)
4 V3 Stalls i fase 1.

jonasali

Sitat fra: THE på mandag 19. oktober 2020, klokken 09:15
Noen som vet om det er noe aktivitet i Varangerbotn? Ser på den generelle hurtigladetråden at noen har funnet info om at SuC i Varangerbotn "coming soon". Ser ikke ut som de andre superladerne i Finnmark er lagt inn i Plug share, så lurer på om Varangerbotn er under arbeid? Klarte ikke å finne noe fornuftig i postlistene til kommunen selv, så har vel ikke stor tro på at det er noe konkret arbeid som er startet opp.

Har noen kilder som indikerer at Varangerbotn og Karasjok blir sambygd med Enova/Ishavskraft laderne, og at det skal skje rimelig samtidig.
Tenkte å kjøre bort til Varangerbotn å se om det er noe fremdrift en dag denne uka, så skal jeg rapportere tilbake.

kodax

Sitat fra: Caffe på fredag 04. september 2020, klokken 23:18
Kart over den kommende SuC på Leira fra konsesjonssøknaden til NVE

Det er lagt opp til to utbyggingsfaser med totalt 32 ladestopler med gjennomkjøring til glede for alle med tilhenger.
Kan man regne med at SuC Leira blir åpnet ila året?
Den blir perfekt for påfyll på vei fra Oslo til Jotunheimen når man ikke har destinasjonslading, (særlig på vinteren for oss med 75-batteri, litt mer luftmotstand og uten varmepumpe).
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Hjelpekokk

I Kautokeino så holder dem på og montere opp både Tesla og vanlig ladere nå.

Andrewas

Sitat fra: Hjelpekokk på onsdag 21. oktober 2020, klokken 23:11
I Kautokeino så holder dem på og montere opp både Tesla og vanlig ladere nå.
Har du sett Teslaladerne i Kautokeino selv? Jeg har også sett rapporter om bygging - men de nevner kun Ishavsveiens 175+50kW ladere?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

JørundG

#3981
I Alta fikk Tesla tillatelse til bygging av 6 ladere (i bydelen Bossekop på vestsiden). Det er fin lokasjoner med nattåpent bensinstasjon, butikk og kafé i umiddelbar nærhet.
Tesla omsøkte 12. Formannskapet gav bare tillatelse til 6. Forstå det dem som kan. Disse kommer ganske snart, sannsynligvis før jul.
Kommunen sa de måtte bygge de neste 6 laderne på andre siden av byen???
Slike vedtak viser hvor lite folk flest vet om superlading. Det var massiv lobbyering, Bl. annet fra byens billeverandører, på at Tesla ikke skulle få bygge ut på grunn av reguleringsplan og andre konkurransevridende (tullete) argumenter. Og innstillingen fra kommunen, før møtet, var at de ikke skulle få bygge. Dette til tross for st Ishavskraft hadde fått lov å sette, og har gjort det, opp to hurtigladere på samme tomt. Jeg ringte til alle partilederne og informerte dem og det medførte at innstillingen formannskapets hadde før møtet ble endret fra avslag til: ja bygge 6. Jeg prøvde å få dem til å forstå at 12 er bedre enn 6.
Men 6 er bedre enn 0, som var utgangspunktet før møtet.
Oppfordrer alle, spesielt i distriktene, til å følge med, det er mange krefter som motarbeider Tesla og mye uvitenhet hos alminnelige folkevalgte med dieselbil. Disse kreftene både kjemper mot Tesla og sprer unøyaktig informasjon.

I best: Mod Y Performace, Mod X og Cybertruck
2017-2020 X100D
2013-2017 SP85 (en periode verdens nordligste Tesla eier)

Andrewas

Applaus til deg JørundG!!!!
Sitat fra: JørundG på torsdag 22. oktober 2020, klokken 10:27
I Alta fikk Tesla tillatelse til bygging av 6 ladere (i bydelen Bossekop på vestsiden). Det er fin lokasjoner med nattåpent bensinstasjon, butikk og kafé i umiddelbar nærhet.
Tesla omsøkte 12. Formannskapet gav bare tillatelse til 6. Forstå det dem som kan. Disse kommer ganske snart, sannsynligvis før jul.
Kommunen sa de måtte bygge de neste 6 laderne på andre siden av byen???
Slike vedtak viser hvor lite folk flest vet om superlading. Det var massiv lobbyering, Bl. annet fra byens billeverandører, på at Tesla ikke skulle få bygge ut på grunn av reguleringsplan og andre konkurransevridende (tullete) argumenter. Og innstillingen fra kommunen, før møtet, var at de ikke skulle få bygge. Dette til tross for st Ishavskraft hadde fått lov å sette, og har gjort det, opp to hurtigladere på samme tomt. Jeg ringte til alle partilederne og informerte dem og det medførte at innstillingen formannskapets hadde før møtet ble endret fra avslag til: ja bygge 6. Jeg prøvde å få dem til å forstå at 12 er bedre enn 6.
Men 6 er bedre enn 0, som var utgangspunktet før møtet.
Oppfordrer alle, spesielt i distriktene, til å følge med, det er mange krefter som motarbeider Tesla og mye uvitenhet hos alminnelige folkevalgte med dieselbil. Disse kreftene både kjemper mot Tesla og sprer unøyaktig informasjon.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

1000kwh

Sitat fra: JørundG på torsdag 22. oktober 2020, klokken 10:27
I Alta fikk Tesla tillatelse til bygging av 6 ladere (i bydelen Bossekop på vestsiden). Det er fin lokasjoner med nattåpent bensinstasjon, butikk og kafé i umiddelbar nærhet.
Tesla omsøkte 12. Formannskapet gav bare tillatelse til 6. Forstå det dem som kan. Disse kommer ganske snart, sannsynligvis før jul.
Kommunen sa de måtte bygge de neste 6 laderne på andre siden av byen???
Slike vedtak viser hvor lite folk flest vet om superlading. Det var massiv lobbyering, Bl. annet fra byens billeverandører, på at Tesla ikke skulle få bygge ut på grunn av reguleringsplan og andre konkurransevridende (tullete) argumenter. Og innstillingen fra kommunen, før møtet, var at de ikke skulle få bygge. Dette til tross for st Ishavskraft hadde fått lov å sette, og har gjort det, opp to hurtigladere på samme tomt. Jeg ringte til alle partilederne og informerte dem og det medførte at innstillingen formannskapets hadde før møtet ble endret fra avslag til: ja bygge 6. Jeg prøvde å få dem til å forstå at 12 er bedre enn 6.
Men 6 er bedre enn 0, som var utgangspunktet før møtet.
Oppfordrer alle, spesielt i distriktene, til å følge med, det er mange krefter som motarbeider Tesla og mye uvitenhet hos alminnelige folkevalgte med dieselbil. Disse kreftene både kjemper mot Tesla og sprer unøyaktig informasjon.
Forslår at du informerer avisene om dette, for det er jo direkte uforsvarlig oppførsel.

jonasali

Sitat fra: Andrewas på torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Hjelpekokk på onsdag 21. oktober 2020, klokken 23:11
I Kautokeino så holder dem på og montere opp både Tesla og vanlig ladere nå.
Har du sett Teslaladerne i Kautokeino selv? Jeg har også sett rapporter om bygging - men de nevner kun Ishavsveiens 175+50kW ladere?

Jeg var å kikket på Varangerbotn i går, det er masse byggeaktivitet der, fundamentet for Ishavsveien er lagt, men ingen spor av Teslaladere. Men kan hende at de kommer uten jeg har sett de. Har forsøkt å sende epost til kommunen om innsyn i søknad uten at jeg har fått noe svar på det.

Har også hatt kontakt med Karasjok kommune, uten har jeg har kjørt dit å sett selv. Gjennomgående virker det som en del ikke forstår forskjellen på Tesla SUC og Ishavsveien sine ladere så det er litt vanskelig å få diskutert dette med kommunene.

friendsmag

Noen som veit hvordan det ser ut i Skaidi? Noe aktivitæt der?

Hjelpekokk

Sitat fra: Andrewas på torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Hjelpekokk på onsdag 21. oktober 2020, klokken 23:11
I Kautokeino så holder dem på og montere opp både Tesla og vanlig ladere nå.
Har du sett Teslaladerne i Kautokeino selv? Jeg har også sett rapporter om bygging - men de nevner kun Ishavsveiens 175+50kW ladere?
Dessverre nei, fikk bare en mms fra en kompis i Kautokeino hvor bildet viste de andre laderne monteres, nå ser jeg at han skrev senere at Tesla laderne skal bygges ved Bakteharji. Så var litt snar der gitt, selve Tesla laderen er bare planlagt.

Electric cars in Norway

#3987
Sitat fra: friendsmag på torsdag 22. oktober 2020, klokken 13:38
Noen som veit hvordan det ser ut i Skaidi? Noe aktivitæt der?

Men er på oversikten.

https://supercharge.info/changes

Muffinman

Sitat fra: JørundG på torsdag 22. oktober 2020, klokken 10:27
I Alta fikk Tesla tillatelse til bygging av 6 ladere (i bydelen Bossekop på vestsiden). Det er fin lokasjoner med nattåpent bensinstasjon, butikk og kafé i umiddelbar nærhet.
Tesla omsøkte 12. Formannskapet gav bare tillatelse til 6. Forstå det dem som kan. Disse kommer ganske snart, sannsynligvis før jul.
Kommunen sa de måtte bygge de neste 6 laderne på andre siden av byen???
Slike vedtak viser hvor lite folk flest vet om superlading. Det var massiv lobbyering, Bl. annet fra byens billeverandører, på at Tesla ikke skulle få bygge ut på grunn av reguleringsplan og andre konkurransevridende (tullete) argumenter. Og innstillingen fra kommunen, før møtet, var at de ikke skulle få bygge. Dette til tross for st Ishavskraft hadde fått lov å sette, og har gjort det, opp to hurtigladere på samme tomt. Jeg ringte til alle partilederne og informerte dem og det medførte at innstillingen formannskapets hadde før møtet ble endret fra avslag til: ja bygge 6. Jeg prøvde å få dem til å forstå at 12 er bedre enn 6.
Men 6 er bedre enn 0, som var utgangspunktet før møtet.
Oppfordrer alle, spesielt i distriktene, til å følge med, det er mange krefter som motarbeider Tesla og mye uvitenhet hos alminnelige folkevalgte med dieselbil. Disse kreftene både kjemper mot Tesla og sprer unøyaktig informasjon.
Ramlet nesten av stolen når jeg leste dette. Ufattelig at en ikke skjønner at slike tildragelser aller mest påvirker ettermælet til de involverte bakstreverne. Utviklingen lar seg ikke stoppe uansett.

Vi får bare ønske dem lykke til med å gå inn i historien som noen av de _veldig_ få som tror det går an å gå inn i fremtiden med ræva først.


RJK

Å "true med"/sette krav til alle eller ingen og dermed å hoppe over Alta dersom de insisterer på å dele opp slik, hadde nesten vært litt kult av Tesla. Spesielt med tanke på at det er ca 250 KM fra forrige til neste, uansett om man skal fra eller til Kautokeino, Skaidi eller Storslett.


Men håper de tar til fornuft og tillater det antallet Tesla ønsker å sette opp.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA