Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

arnehelge

Kan dessverre ikke formidle noe ennå pga min kildes "munnkurv", men 2 SC mellom Oslo og de tre store. Til Stockholm har ikke min kilde noe ansvar, og vet ingenting, men regner med at det er noen svenske som har fått det oppdraget.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

fonberg

Sitat fra: arnehelge på onsdag 22. mai 2013, klokken 11:17
Kan dessverre ikke formidle noe ennå pga min kildes "munnkurv", men 2 SC mellom Oslo og de tre store. Til Stockholm har ikke min kilde noe ansvar, og vet ingenting, men regner med at det er noen svenske som har fått det oppdraget.

OK :)
Kan du presisere hva du mener med "2 SC mellom de tre store"? Betyr det at det blir satt opp SC-stasjoner på to forskjellige steder mellom Oslo og f.eks Trondheim? Både Østerdalen og Gudbrandsdalen, f.eks.? Dvs. totalt 3*2=6 SC-stasjoner mellom de fire største norske byene nå i første omgang?

Vet du også når de skal være klar til bruk? (hvis du har lov til å videreformidle det da)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

arnehelge

Det stemmer med 2 mellom Oslo/Trondheim, Stavanger og Bergen. Totalt 6. Veier og steder vet jeg ikke sikkert.
EM lovet jo stasjonene klare til første bil ble levert (jmf. 6. mars, Alnabru), men de som skal gjøre jobben har et håp om utgangen av august. (ting tar jo litt til her til lands).
Jeg skal legge inn info når jeg vet/får lov til å gjøre det :-)
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

thoru

krafselskapet på Dombås er visst i samtale med Tesla.

Øyvind.h

Sitat fra: thoru på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:10
krafselskapet på Dombås er visst i samtale med Tesla.

Håper virkelig det kommer en på RV3 og at man ikke må over Dovre når man skal til Trondheim, men den tid den sorg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Neemaz

#35
Sitat fra: Epleskreller på mandag 20. mai 2013, klokken 20:30
Sitat fra: Neemaz på mandag 20. mai 2013, klokken 16:44
Superlader på Strandtorget passer usedvanlig bra da jeg bor 200m unna. F

Du får skule litt ekstra i området der når du har anledning. Se om du ser noe mistenkelige arbeider :)  Ta bilder og legg dem ut her!!  8)

Skal svinge neom etter jobb endag og sjekke :-)

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:11
Sitat fra: thoru på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:10
krafselskapet på Dombås er visst i samtale med Tesla.

Håper virkelig det kommer en på RV3 og at man ikke må over Dovre når man skal til Trondheim, men den tid den sorg.

Med to SC-er mellom Oslo og Trondheim er det vel naturlig at den ene legges på Dombås og den andre rundt Alvdal. Da dekker man i såfall både raskeste (helårs)vei mellom Trondheim og Oslo (RV3), samt kobling mot Vestlandet både for Trondheim og for Oslo.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øyvind.h

#37
Sitat fra: fonberg på onsdag 22. mai 2013, klokken 16:09
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:11
Sitat fra: thoru på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:10
krafselskapet på Dombås er visst i samtale med Tesla.

Håper virkelig det kommer en på RV3 og at man ikke må over Dovre når man skal til Trondheim, men den tid den sorg.

Med to SC-er mellom Oslo og Trondheim er det vel naturlig at den ene legges på Dombås og den andre rundt Alvdal. Da dekker man i såfall både raskeste (helårs)vei mellom Trondheim og Oslo (RV3), samt kobling mot Vestlandet både for Trondheim og for Oslo.
Alvdal blir ikke helt gunstig. 30 mil fra Oslo, 19 fra Trondheim. Synes et eller annet sted rundt Koppang er bedre. Ganske nøyaktig midtveis. Evt. litt nærmere Alvdal enn Koppang da Alvdal er ganske nære det høyeste punktet.

Men på strekket synes jeg uansett det burde vært to superladere på samme vei. Dvs. 2 på RV3 og 2 på E6. Da kan du legge dem med 15 mil mellomrom, noe som stemmer bra med langsiktig plan i USA. Og mtp. været vi har her synes jeg det bør være to på hver strekning.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Epleskreller

Sitat fra: fonberg på onsdag 22. mai 2013, klokken 16:09
Med to SC-er mellom Oslo og Trondheim er det vel naturlig at den ene legges på Dombås og den andre rundt Alvdal. Da dekker man i såfall både raskeste (helårs)vei mellom Trondheim og Oslo (RV3), samt kobling mot Vestlandet både for Trondheim og for Oslo.

Jeg tror de heller vil ha to på E6 enn en på E6 og en på Østerdalen.

Trondheim trenger ikke kobling mot nordvestlandet (E39 tar seg av alt til Ålesund uten lader). Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ser ut til å velge Dombås framfor Otta. Det er tross alt ganske mange steder man når via Ottadalen.. Men dette er off topic, denne tråden handler om dektektivarbeid!  8)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ErlingH

Har også hørt rykter om at Tesla har planer om disse to lokasjonene, Lillehammer/Dombås.

Passer ypperlig for min del med en på Lillehammer og en på Dombås for mine ferieturer til Lesja/Dombås  :). Kan da lade på Lillehammer (18 mil), eventuelt ta sjansen på Dombås (34 mil). 35-37 mil kan være litt i overkant om vinteren, og spesielt med dårlige lademuligheter på fjellet er det fint for å sikre returen.

Fordelen med kombinasjonen Lillehammer/Dombås er jo at en fint dekker turer mellom Oslo og Trondheim og nordvest-landet (Ålesund, Molde).
Tesla Model S P85 - Nov 2013
P85, 19", pearl white, luft, pano, tech, park, karbon, sort skinn

StianB

Fra dokumen på oep lite utdrag: Viser til synfaring. Aurland kommune og Aurland Energiverk har hatt eit arbeidsmøte i dag med Tesla Norge med tanke på montering av ein ladestasjon. Me har sett på både Nyheim og Gudvangen og konklusjon er at området i Nyheim er lettast å realisere. Her kan me få på plass både hurtiglader (Tesla) og ordinære ladere. Tesla Norge  tilbyr seg å ta alle kostnadar i tilknyting til Tesla. Dei ønskjer å etablere ladestasjon straks, ettersom dei må ha denne oppe og gå før 01. juni. Dei har og med seg Infratek på laget og ser føre seg å nytte den avtalestrukturen du oversendte/Opplegg for Ishavsvegen. Vårt sp.mål vert då:
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

Nuvolari

Sitat fra: StianB på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:20
Fra dokumen på oep lite utdrag: Viser til synfaring. Aurland kommune og Aurland Energiverk har hatt eit arbeidsmøte i dag med Tesla Norge med tanke på montering av ein ladestasjon. Me har sett på både Nyheim og Gudvangen og konklusjon er at området i Nyheim er lettast å realisere. Her kan me få på plass både hurtiglader (Tesla) og ordinære ladere. Tesla Norge  tilbyr seg å ta alle kostnadar i tilknyting til Tesla. Dei ønskjer å etablere ladestasjon straks, ettersom dei må ha denne oppe og gå før 01. juni. Dei har og med seg Infratek på laget og ser føre seg å nytte den avtalestrukturen du oversendte/Opplegg for Ishavsvegen. Vårt sp.mål vert då:

Dette er ypperlig research!
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

glaserud

Sitat fra: StianB på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:20
Fra dokumen på oep lite utdrag: Viser til synfaring. Aurland kommune og Aurland Energiverk har hatt eit arbeidsmøte i dag med Tesla Norge med tanke på montering av ein ladestasjon. Me har sett på både Nyheim og Gudvangen og konklusjon er at området i Nyheim er lettast å realisere. Her kan me få på plass både hurtiglader (Tesla) og ordinære ladere. Tesla Norge  tilbyr seg å ta alle kostnadar i tilknyting til Tesla. Dei ønskjer å etablere ladestasjon straks, ettersom dei må ha denne oppe og gå før 01. juni. Dei har og med seg Infratek på laget og ser føre seg å nytte den avtalestrukturen du oversendte/Opplegg for Ishavsvegen. Vårt sp.mål vert då:

Plotter du inn her?: http://www.zeemaps.com/map?group=571752
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

PAS

Nyheim er krysset etter at E16 har krysset Aurlandsdalselven  og der Rv 50 til Hol tar av og like før man kjører inn i Lærdalstunnelen vestfra.  Tror jeg vil foretrekke E 16 med med 21 tommer sommerhjul og ikke de smale gamle tunnelene opp Aurlandsdalen med varierende kvalitet på dekket.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

jkirkebo

Sitat fra: glaserud på onsdag 22. mai 2013, klokken 18:37
Plotter du inn her?: http://www.zeemaps.com/map?group=571752

Jeg har lagt den inn. Håper jeg fant riktig sted.

Men dette er 325km fra Oslo så det må nok opp en til langs samme vei i så fall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA