Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Kim- på onsdag 15. april 2020, klokken 22:13
Sitat fra: gr på onsdag 15. april 2020, klokken 21:03
I all verden. Trenger vi virkelig enda flere i det området?

Skal vel ikke klage, men det er et av stedene vi kjører langtur, men har aldri stått i kø. Kan vel tenkes at det nå blir en svær v3-stasjon, og at en beholder de andre for biler uten CCS?

Det jeg kan tenke meg er om flere tar bilen når/om nye fergefri E39 står ferdig.
Klarer du se at ferjefri E39 på vestlandet får noe særlig innvirkning på trafikken på E18 i Telemark/Vestfold?

Kjenner jeg tviler litt på det.. blir vel fort E134 og andre veier som krysser innlandet som får det?


HKS

Sitat fra: Handyman på tirsdag 21. april 2020, klokken 15:56
Ser at kommende lader ved Tvedestrand manger hos supercharger.info
Har du kanskje noe dokumentasjon på denne laderen? Bekreftelse fra kommuner sine postlister, eller har de eventuelt begynt å grave/bygge?
Tesla Model 3 Long Range

Ellemelle

Foreløpig helt dødt i Tvedestrand.
Jeg har prøvd å hente ut dokumenter fra kommunen, men foreløpig er det ingen av de jeg har fått som har hatt noe substans. I tillegg er det null byggeaktivitet på stedet, så jeg tror ikke det er planlagt åpnet før sommeren.

Ellemelle

#3844
Da fikk jeg endelig innsyn i relevante dokumenter fra Tvedestrand.
Shell setter opp en stasjon på Grenstøl før sommeren (spørs om de rekker det, ingen tegn til arbeid nå), og Tesla skal sette opp 28 ladestolper.


HKS

Tesla Model 3 Long Range

Simen1

I år blir det bilferie i Nord-Norge, så planene om storstilt utbygging av superladere i Nord passet jo ekstremt godt i år. Med unntak av Mosjøen Nord (som er langt i sør for min del) har det vært plagsomt stille om byggingenen i det siste. Er det noen her som har hørt et pip om utbyggingen lengre nordover?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Bidda

Sitat fra: Andrewas på fredag 10. april 2020, klokken 14:59
Sitat fra: Bidda på søndag 08. mars 2020, klokken 17:24
Går rykter om at de har begynt å grave for SuC ved Circle key Vik ved Hønefoss. Noen som vet noe?
Tok turen for å sjekke. Ingen spor av supercharger her. 6 Ionity ladere og noen fra grønn kontakt.

Har nå pratet med gravemaskinfører (rykteeier) og han kunne si at de nå hadde planert et område bak stasjonen slik at de ansettes skulle parkerer der, dette for å frigjøre plass til Tesla sine ladere på parkeringen ved Kroa. Ladere ville monteres langs kanten på parkeringen mot Steinsfjorden. Kommer ikke før til høsten i følge han....fremdeles bare rykter er jeg redd om ingen tar kontakt med eier av stasjonen for bekreftelse....
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

DeepFu

Sitat fra: Simen1 på tirsdag 05. mai 2020, klokken 10:56
I år blir det bilferie i Nord-Norge, så planene om storstilt utbygging av superladere i Nord passet jo ekstremt godt i år. Med unntak av Mosjøen Nord (som er langt i sør for min del) har det vært plagsomt stille om byggingenen i det siste. Er det noen her som har hørt et pip om utbyggingen lengre nordover?
Kjørte forbi CK på Evenes her om dagen. Ser det har "skjedd ting" mellom CK og hotellet, men kunne ikke se aktivitet eller utstyr som kunne identifiseres sikkert.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Stig-Arne

Sitat fra: Simen1 på tirsdag 05. mai 2020, klokken 10:56
I år blir det bilferie i Nord-Norge, så planene om storstilt utbygging av superladere i Nord passet jo ekstremt godt i år. Med unntak av Mosjøen Nord (som er langt i sør for min del) har det vært plagsomt stille om byggingenen i det siste. Er det noen her som har hørt et pip om utbyggingen lengre nordover?
Ville ikke holdt pusten for å si det sånn.

Tomasw

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 05. mai 2020, klokken 18:21
Sitat fra: Simen1 på tirsdag 05. mai 2020, klokken 10:56
I år blir det bilferie i Nord-Norge, så planene om storstilt utbygging av superladere i Nord passet jo ekstremt godt i år. Med unntak av Mosjøen Nord (som er langt i sør for min del) har det vært plagsomt stille om byggingenen i det siste. Er det noen her som har hørt et pip om utbyggingen lengre nordover?
Ville ikke holdt pusten for å si det sånn.
Det blir vel et voldsomt rush av søringer som tar turen nordover nå i sommer med coronastengte grenser; vi tar med to stk Model X. Får virkelig håpe man slipper kjempekøer hvis utbyggingen ikke har kommet lenger enn i dag.

jannor

April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR AWD/HW3 FSD

Espen Hugaas Andersen

Kanskje bare destination charger? Har søkt om innsyn.

(Antar det ikke er på plass før jeg ankommer nordkapp senere i sommer, uansett hva det er.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA