Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Eirikvestfold på søndag 17. november 2019, klokken 12:35
Står Liertoppen (og det linkes i gmap er hit), så tipper det blir ved kjøpesenteret, eventuelt litt sørvest for denne hvor det er litt åpne plasser.
Det var snakk om ansattparkeringen på kjøpesenteret.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Andrewas

Sitat fra: daktari på søndag 17. november 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Eirikvestfold på søndag 17. november 2019, klokken 12:35
Står Liertoppen (og det linkes i gmap er hit), så tipper det blir ved kjøpesenteret, eventuelt litt sørvest for denne hvor det er litt åpne plasser.
Det var snakk om ansattparkeringen på kjøpesenteret.
Ryktes at arbeidet har startet. Noen som har vært forbi som kan bekrefte/sjekke? Vil gjerne vite om det er sikre tegn (Tesla kasser, deler som passer til ladestasjon) - eller om det kun er generell graving.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Jarletu

Sitat fra: Andrewas på onsdag 20. november 2019, klokken 14:15
Sitat fra: daktari på søndag 17. november 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Eirikvestfold på søndag 17. november 2019, klokken 12:35
Står Liertoppen (og det linkes i gmap er hit), så tipper det blir ved kjøpesenteret, eventuelt litt sørvest for denne hvor det er litt åpne plasser.
Det var snakk om ansattparkeringen på kjøpesenteret.
Ryktes at arbeidet har startet. Noen som har vært forbi som kan bekrefte/sjekke? Vil gjerne vite om det er sikre tegn (Tesla kasser, deler som passer til ladestasjon) - eller om det kun er generell graving.

Jeg var bortom min nye  'hjemmelader' i dag  ;) Liertoppen kjøpesenter
Det er ikke noen som graver der i dag, og det er kun sperret på området med byggegjerder og satt igjen en del granitt blokker.
Dette tyder på at graving sikkert begynner snart. kjører forbi ofte og følger opp med bilder og info når noe rører seg der.
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Wibla

#3753
Det var vel ikke signert noen kontrakt mellom Tesla og Liertoppen ifølge TOCN forrige lørdag, men det er jo en uke siden, så mye kan jo ha skjedd...

Det hadde vært helt ypperlig å få 40 ladere der oppe, ville avlastet Holmestrand betraktelig (ikke at det er et stort problem...), men lurer litt på hva som skjer med Lier South/North.
2018 Tesla Model S 75D

Otkristo



Magnus Hansen

Sitat fra: Wibla på fredag 22. november 2019, klokken 00:53
Det var vel ikke signert noen kontrakt mellom Tesla og Liertoppen ifølge TOCN forrige lørdag, men det er jo en uke siden, så mye kan jo ha skjedd...

Det hadde vært helt ypperlig å få 40 ladere der oppe, ville avlastet Holmestrand betraktelig (ikke at det er et stort problem...), men lurer litt på hva som skjer med Lier South/North.

Hva om den nye stasjonen blir kun CCS og så beholdes de gamle med kun S/X kontakt? Lokasjonen er jo kjent for å være problematisk i forhold til hjemmelading for folk i området med gratis superlading. Kun CCS vil i alle fall frigjøre disse til folk som faktisk har behov for lading

ventle

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 11:06
Kun CCS vil i alle fall frigjøre disse til folk som faktisk har behov for lading

...med mindre veteranbileierne punger ut de 5000 kronene det koster for CCS-konvertering ;)

Magnus Hansen

Sitat fra: ventle på mandag 25. november 2019, klokken 11:09
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 11:06
Kun CCS vil i alle fall frigjøre disse til folk som faktisk har behov for lading

...med mindre veteranbileierne punger ut de 5000 kronene det koster for CCS-konvertering ;)

Godt poeng.. glemte helt bort adapteren. Uansett interessant å se hva de gjør. Også på tide å få opp en supercharger v3, er det ikke? Dette må jo være den ideelle lokasjon for å få på plass høyere ladehastighet

Motorwatt

Sitat fra: ventle på mandag 25. november 2019, klokken 11:09
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 11:06
Kun CCS vil i alle fall frigjøre disse til folk som faktisk har behov for lading

...med mindre veteranbileierne punger ut de 5000 kronene det koster for CCS-konvertering ;)
Alltid vært slik at barna må vente på de voksne....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


Wibla

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 11:15
Sitat fra: ventle på mandag 25. november 2019, klokken 11:09
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 11:06
Kun CCS vil i alle fall frigjøre disse til folk som faktisk har behov for lading

...med mindre veteranbileierne punger ut de 5000 kronene det koster for CCS-konvertering ;)

Godt poeng.. glemte helt bort adapteren. Uansett interessant å se hva de gjør. Også på tide å få opp en supercharger v3, er det ikke? Dette må jo være den ideelle lokasjon for å få på plass høyere ladehastighet

V3 hadde vært skikkelig fett, men 40 ladeplasser (SuC V2) på Liertoppen vil nok være nok til å dekke opp ganske mye av behovet fremover, selv om jeg gjerne skulle sett minst to urban superchargers i Oslo også.
2018 Tesla Model S 75D

Øggen

Sitat fra: Otkristo på torsdag 05. desember 2019, klokken 17:27
Volda

Bra med nye stasjona, men merkelig plassering om det blir gjømt bak kiwi. Ikkje mykje anna i umidelbar nærhet.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Andrewas

#3763
Sitat fra: Øggen på torsdag 05. desember 2019, klokken 20:10
Sitat fra: Otkristo på torsdag 05. desember 2019, klokken 17:27
Volda

Bra med nye stasjona, men merkelig plassering om det blir gjømt bak kiwi. Ikkje mykje anna i umidelbar nærhet.
Hei Øggen! Kan du eller noen andre snoke litt? Hele denne saken er snodig. Jeg har ikke sett mer av avisartikkelen enn det lille bildet.

Mitt inntrykk av saken:
- En bruker av Plugshare har funnet et innslag om en lader i Volda markert som Tesla supercharger V3(!), samtidig ser øvrig info ut som en vanlig "KIWI-lader" (grønn kontakt) - denne brukeren la så inn ny "under construction" for Volda i supercharge.info
- Avisen Møre har skrevet en sak (27. september) om at kommunen inviterer aktører til å etablere ladestasjon i Volda og at Tesla er interessert
- Det foregår noe gravarbeid (?) på indikert sted i Volda
- Noen har lagt disse sakene sammen og kommet til at det pågår arbeid med å bygge supercharger i Volda.

Jeg vil ikke ødelegge for Volda her, men ønsker at info på supercharge.info er riktig. Noen som kan oppklare?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Otkristo

Finner ingen spor i postlisten til Volda kommune de siste 3 månedene....
Sitat fra: Andrewas på fredag 06. desember 2019, klokken 11:07
Sitat fra: Øggen på torsdag 05. desember 2019, klokken 20:10
Sitat fra: Otkristo på torsdag 05. desember 2019, klokken 17:27
Volda

Bra med nye stasjona, men merkelig plassering om det blir gjømt bak kiwi. Ikkje mykje anna i umidelbar nærhet.
Hei Øggen! Kan du eller noen andre snoke litt? Hele denne saken er snodig. Jeg har ikke sett mer av avisartikkelen enn det lille bildet.

Mitt inntrykk av saken:
- En bruker av Plugshare har funnet et innslag om en lader i Volda markert som Tesla supercharger V3(!), samtidig ser øvrig info ut som en vanlig "KIWI-lader" (grønn kontakt) - denne brukeren la så inn ny "under construction" for Volda i supercharge.info
- Avisen Møre har skrevet en sak (27. september) om at kommunen inviterer aktører til å etablere ladestasjon i Volda og at Tesla er interessert
- Det foregår noe gravarbeid (?) på indikert sted i Volda
- Noen har lagt disse sakene sammen og kommet til at det pågår arbeid med å bygge supercharger i Volda.

Jeg vil ikke ødelegge for Volda her, men ønsker at info på supercharge.info er riktig. Noen som kan oppklare?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA