Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Hodetelefoner


Porsgrunn

Sitat fra: Øggen på tirsdag 20. november 2018, klokken 13:30
V3 bygges ikkje ut for oss med gamle biler, men for det nye som kjem neste år.

https://www.teslarati.com/tesla-panasonic-us-plans-possible-model-s-model-x-battery-update-2170-cells/

Men dersom disse spekulasjonene er riktige så vil det også ha fordeler for de som allerede har biler nå.

Kapasiteten på laderne vil bli høyere og nåværende ladere sin begrensning når to biler deler lader bør bli mer eller mindre borte.

Simen1

Tåler 2170-cellene raskere lading enn 18650-cellene, regnet per Wh kapasitet? Jeg aner ikke, men vil tro det er liten eller ingen forskjell, muligens i favør av de eldre og slankere cellene på grunn av kortere vei for termisk transport til kjølemediet. Jeg vil anta ladehastigheten (i km/min og kWh/min) først og fremst vil øke på grunn av økt batterikapasitet. Akkurat som 70D vs 75D vs 85D vs 90D vs 100D. Jeg lurer først og fremst på hvilke kapasitetsvalg vi får. Kanskje 80D + 120D?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Tønsberg

Off topic!  ;)

Sitat fra: Simen1 på tirsdag 20. november 2018, klokken 18:53
Tåler 2170-cellene raskere lading enn 18650-cellene, regnet per Wh kapasitet? Jeg aner ikke, men vil tro det er liten eller ingen forskjell, muligens i favør av de eldre og slankere cellene på grunn av kortere vei for termisk transport til kjølemediet. Jeg vil anta ladehastigheten (i km/min og kWh/min) først og fremst vil øke på grunn av økt batterikapasitet. Akkurat som 70D vs 75D vs 85D vs 90D vs 100D. Jeg lurer først og fremst på hvilke kapasitetsvalg vi får. Kanskje 80D + 120D?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

jorgen.jevne

Foreligger det noen konkrete utbyggingsplaner for 2019 utover hva som ses i denne oversikten:

https://www.tek.no/artikler/her-kommer-de-nye-superladerne-til-tesla/438385

Det spås jo massiv utbygging og det bør det vel strengt tatt også med utrulling av TM3, men jeg finner ingen konkrete sider/planer?

Simen1

Tønsberg: Beklager avsporingen, jeg fikk bare litt vann på mølla når jeg leste om høyere ladehastighet. Er litt spent på hvordan det skal gå uten å bytte kablene fra ladestolpene til ladekabinettene. Bedre lastfordeling er jo en mulighet.

Jorgen.jevne: Jeg har ikke sett noen flere framtidige SC-punkter dukke opp siden den artikkelen ble skrevet i mai. Håper på flere steder i Finnmark, Nord-Sverige og Nord-Finland, gjerne med få ladestolper per sted om det gjør investeringen lettere.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Amoss

Sitat fra: jorgen.jevne på onsdag 21. november 2018, klokken 12:19
Det spås jo massiv utbygging og det bør det vel strengt tatt også med utrulling av TM3, men jeg finner ingen konkrete sider/planer?

Med tanke på TM3 så er det vel først og fremst utvidelser av de eksisterende som gjelder, og det er de så vidt jeg har forstått i god gang med.  Ja, også installere CCS kabel i tillegg til de nåværende kablene, og det bør de nok begynne med rimelig snart.

Men joda, Elon hintet her om dagen om en massiv utbygging av selve nettverket også, og der har vi så langt ikke sett noe mer enn det som fremkommer her (som jeg har fått med meg i alle fall). Skal man ta ham bokstavelig så bør det i det minste komme noen i Finnmark til neste år...
Model S 85D

Andrewas

Endel av dere la merke til at Supercharge.info manglet kartet for noen uker siden. Dette skyldes at supercharge.info etterhvert ble så populær at avgiften til Google for bruk av karttjenesten kom opp i rundt 1000 USD pr mnd. Dette hadde ikke Keith som har laget og eier supercharge.info råd til (han har bare en normal inntekt) - han sparer fremdeles til sin første Tesla. Støtt "saken" og bli en patreon du også. Fra 1 USD pr. mnd.

Kartet er tilbake nå etter at Keith har restrukturert siten litt slik at ikke kartet alltid vises som første side. Dermed har utgiftene midlertidig gått litt ned, men trafikken vokser stadig.

https://www.patreon.com/supercharge_info
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

MrBacardi

Sitat fra: Andrewas på lørdag 24. november 2018, klokken 21:13
Endel av dere la merke til at Supercharge.info manglet kartet for noen uker siden. Dette skyldes at supercharge.info etterhvert ble så populær at avgiften til Google for bruk av karttjenesten kom opp i rundt 1000 USD pr mnd. Dette hadde ikke Keith som har laget og eier supercharge.info råd til (han har bare en normal inntekt) - han sparer fremdeles til sin første Tesla. Støtt "saken" og bli en patreon du også. Fra 1 USD pr. mnd.

Kartet er tilbake nå etter at Keith har restrukturert siten litt slik at ikke kartet alltid vises som første side. Dermed har utgiftene midlertidig gått litt ned, men trafikken vokser stadig.

Litt off-topic: Ser kartløsningen er endret nå til OpenStreetMap, ser ut til å fungere bra  :+1:
Og: Vil supercharge.info få noen funksjonalitet som viser antall ladepunkter på en SC som fungerer med europeisk Model 3?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

hgs

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 05. januar 2019, klokken 16:56
Sitat fra: Andrewas på lørdag 24. november 2018, klokken 21:13
Endel av dere la merke til at Supercharge.info manglet kartet for noen uker siden. Dette skyldes at supercharge.info etterhvert ble så populær at avgiften til Google for bruk av karttjenesten kom opp i rundt 1000 USD pr mnd. Dette hadde ikke Keith som har laget og eier supercharge.info råd til (han har bare en normal inntekt) - han sparer fremdeles til sin første Tesla. Støtt "saken" og bli en patreon du også. Fra 1 USD pr. mnd.

Kartet er tilbake nå etter at Keith har restrukturert siten litt slik at ikke kartet alltid vises som første side. Dermed har utgiftene midlertidig gått litt ned, men trafikken vokser stadig.

Litt off-topic: Ser kartløsningen er endret nå til OpenStreetMap, ser ut til å fungere bra  :+1:
Og: Vil supercharge.info få noen funksjonalitet som viser antall ladepunkter på en SC som fungerer med europeisk Model 3?

Se der ja, glimrende! Har lurt litt på hvorfor han ikke har bytta til OSM, men veldig bra å se at det kom. Superladerene  ligger stort sett plassert i såpass urbane strøk at kvaliteten er mer enn god nok. Og enig i at det hadde vært gull å fått info om hvor mange stalls som har CCS uttak. Dette burde forsåvidt Tesla informere om fortløpende også.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Andrewas

Det jobbes med å gjøre det mulig å vise antall uttak av hver type. Jeg vet dessverre ikke NÅR det vil bli klart.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Otkristo

Ny Supercharger kommer ved Circle K Hernes i Elverum kommune

Otkristo


weaverwaver

Hevdes på TOCN på Facebook at Lygna er en aktuell lokasjon for Tesla. Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA