Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#3480
Er jo dyrt å forlate bilen der over tid. Selv en 100D lades 0-100% på maks ca 90 minutter. Hvert minutt utover det koster 3,25 kroner.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

cra

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 03. juli 2018, klokken 13:29
Er jo dyrt å forlate bilen der over tid. Selv en 100D lades 0-100% på maks ca 90 minutter. Hvert minutt utover det koster 3,25 kroner.

Billig parkering for oss Tesla-kæksene som har r*vva full av penger, vel?  8)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Måtte på do, så pengene gikk i avløpet dessverre.

Ellemelle

Ny E134 ligger mange år frem i tid, så akkurat det tror jeg ikke veier så mye. Men denne plasseringen virker merkelig, med mindre den kommer veldig mye nærmere hotellet en kartet viser.

nie

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 03. juli 2018, klokken 16:49
Ny E134 ligger mange år frem i tid, så akkurat det tror jeg ikke veier så mye. Men denne plasseringen virker merkelig, med mindre den kommer veldig mye nærmere hotellet en kartet viser.
??
5-10 år er ikke mye i denne sammenheng. Poenget er jo at det finnes alternativer i Røldal som passer perfekt til både ny og gammel vei. Mye tyder vel på at Tesla er fedup og plasserer laderen der de har fått en god (billig) avtale og så går de på akkord med plasseringens egnethet.

Ellemelle

Jeg tror vi sier 10 år før den veien er klar, minst.
Da er vi i 2028, og alle nybiler har vært elektriske i noen år. Mest sannsynlig er superladerne erstattet med en felles standard som alle elbiler kan bruke.

Tesla har ikke tid til å vente, og hvis skysstasjonen ikke har noe å tilby, så er hotellet eneste alternativ. Den nedlagte YX-stasjonen er nedlagt, så der måtte Tesla i det minste satt opp toalettfasiliteter - i tillegg har ikke grunneieren noen insentiv i å gi bort tomteplass så lenge han ikke har noe å selge der.

nie

....åpen kafe med toaletter etc ved siden av den nedlagte YX-stasjonen. Men løpet er nok kjørt. Får bare håpe det er ved Røldalsterrassen og ikke oppe ved en av P-plassene for skitrekket.

THE

Parkeringsplassene til skisenteret har ikke G.nr/b.nr 30/185, men 30/155, så tror ikke SuC blir lagt dit.

Slik jeg ser det på kartet, så er egentilig den eneste muligheten for å anlegge SuC på eiendommen 30/185 nede ved Røldalsterrassen. Mulig det finnes et par plasser til som ikke er utbygd ennå, men da blir det bare en superlader uten noen som helst fasiliteter i nærheten.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

Har alltid kun vært på hytte/skisenteret der oppe og aldri i sentrum, så jeg skal ikke si noe for allmennhetens interesse, men konkluderer bare med at jeg for fremtidige gutteturer slipper begge tidligere alternativer som var å kjøre ned til sentrum eller å strekke 35 meter ladekabel gjennom snøkaos, fra en innendørs bodkontakt, og lade med 6A, når vi er på guttetur. Er sikkert ikke alene om det behovet, eller å komme fra den retningen (Stavanger/Sandnes/Haugesund osv), men man får sjelden dekket alle behov.

mokle

Uansett bra at det endeleg skjer noko i Røldal. Veldig viktig SuC for vest-->fjell/aust. Kanskje det er samme eigar på 30/185 som på området nord for Røldal der det låg ein YX/Texaco før. Dei hadde uansett måtte flytte SuC ifbm anleggsarbeidet der, så då kan dei like gjerne ha ein fullt operativ SuC i Håradalen til gamlevegen stenger og nyevegen opnar - ein eller annan gong i framtida..

Men: kor finn de informasjonen om dette? Kommunen? Postlista? Kartverket? Lenke til dokument?
Leaf Acenta 2014 - svart.
Har solgt begge bensinbilene.
TMS85D bestilt, levering april.

geear

Og NVE mfl. avhengig av hva som kreves for byggegodkjenning.

For Røldal se kilde forrige side, tre poster fra bunn.

tholme

#3491
I postlista til odda kommune den 27.06.2018 ligger det søknad fra Odda Energi om å sette opp ny nettstasjon til bruk for Tesla ladestasjon. I vedlegg 2 ser man plasseringen av nettstasjoner rett østforbi røldalsterrassen (30/290).

Plassering på supercharger.info bør derfor flyttes til Røldalsterrassen

Jeg synes dette er en fin plassering. De har god mat og ok åpningstider slik at det er mulig å stoppe her uten å måtte sitte i bilen. Problemet med at man setter bilen til lading for så å stå i trekket hele dagen er forhåpentligvis ikke så aktuelt nå etter at Tesla krever betaling om du står for lenge.

Det står også i brevet at arbeid med nettstasjon er planlagt igangsatt 15.8.2018.

Simen1

#3492
En trafostasjon med ytre grunnflate 2,2 x 4,0 meter har mest sannsynlig enten 1250 eller 1600 kVA trafo. Det vil si nok til maksimalt 16 eller 22 ladestopler (145 kVA per par).
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Otkristo


Øggen

Irritera meg at dei ikkje klare å få til iallefall en eller to plassa for model X med henger/campingvogn.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA