Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Tønsberg på fredag 05. juni 2015, klokken 14:56
Sitat fra: Gladtrd på fredag 29. mai 2015, klokken 14:26
Sitat fra: Tønsberg på fredag 29. mai 2015, klokken 14:23
Hey, noen som har fåt med seg dette?
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=13955873

Kan virke som at Solli utvides.  ;D
Fornuftig!

Regner med du ber om innsyn og deler detaljene med resten av oss?
Da har dokumentene kommet
Det planlegges 4 nye ladeplasser (2 superchargere) på Solli

Da kan vi nok se langt etter flere SC-lokasjoner på E6 sør for Oslo.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ole Magnus Strømmen

Noen med nyheter om Supercharger i Askim-ish omrdet??

:o

Amper

P85D :o)

fredag

Byggesøknad for supercharger Telemarksporten har kommet i postlisten til Porsgrunn kommune:

https://www.porsgrunn.kommune.no/eDemokrati/Postliste/#/04.06.2015/04.06.2015/statoil

Signert Marianne Mølmen, som tidligere bygget ut ladestolpene for Oslo Kommune.

SitatPå parkeringsplassen ved Statoil planlegges det 8 ladeplasser for Tesla. Det dimensjoneres med 4 stk superladere og 8 stk ladestolper.

Da trenger jeg nok ikke å styre med å få satt opp ladestolpe ved båtplassen til hytta...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Andrewas

Jeg antar Telemarksporten Supercharger vil aksepteres av Porsgrunn kommune og tok sjansen på å sette en blå prikk på supercharge.info.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

cehauge

Eg sendte ein mail til Lom kommune og forhørte meg om status for superladar der, og fekk meget kjapt fylgjande svar tilbake:

Sitat
Eg har prata med Marianne i Tesla etter e-post utvekslinga i april, og det verker absolutt som om dei er interessert i å få opp ei ladestasjon i Lom.
Men – det er som du seier lenge sidan eg har høyrt frå dei, så eg sendte ein e-post no for å få ei oppdatering.
Planen var at dei skulle sende ein søknad om byggeløyve og om eit tilskot frå næringsfondet, men det har dei førebels ikkje gjort.
Sakar til det siste kommunestyret før sumaren går ut i morgon, så det ser ut til at det kan bli vanskeleg å få ein ladestasjon til sumarsesongen 2015 dersom dei ikkje kaster seg rundt. Dessverre.
Men eg skal i alle fall gjere det eg kan for å få fortgang i prosessen, så får vi håpe at du får lada Tesla-bilen din i Lom om ikkje alt for lenge.. :)

Ikkje veldig lovande på kort sikt. :(
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

sven erik

Sitat fra: Andrewas på tirsdag 09. juni 2015, klokken 11:16
Jeg antar Telemarksporten Supercharger vil aksepteres av Porsgrunn kommune og tok sjansen på å sette en blå prikk på supercharge.info.

Tesla får få en  på foksrød og  der er det nokk av plass og   både fly i nærheten hotell  bensinstasjom   obs og  macdonnalds  og  e 18 rett ved   skjønner ikke hvorfor de ikke har tatt her  i stede for   telemarks porten

cehauge

Sitat fra: cehauge på tirsdag 09. juni 2015, klokken 14:44
Eg sendte ein mail til Lom kommune og forhørte meg om status for superladar der, og fekk meget kjapt fylgjande svar tilbake:

Sitat
Eg har prata med Marianne i Tesla etter e-post utvekslinga i april, og det verker absolutt som om dei er interessert i å få opp ei ladestasjon i Lom.
Men – det er som du seier lenge sidan eg har høyrt frå dei, så eg sendte ein e-post no for å få ei oppdatering.
Planen var at dei skulle sende ein søknad om byggeløyve og om eit tilskot frå næringsfondet, men det har dei førebels ikkje gjort.
Sakar til det siste kommunestyret før sumaren går ut i morgon, så det ser ut til at det kan bli vanskeleg å få ein ladestasjon til sumarsesongen 2015 dersom dei ikkje kaster seg rundt. Dessverre.
Men eg skal i alle fall gjere det eg kan for å få fortgang i prosessen, så får vi håpe at du får lada Tesla-bilen din i Lom om ikkje alt for lenge.. :)

Ikkje veldig lovande på kort sikt. :(

UPDATE: Eg fekk ein ny epost frå Lom kommune i går ettermiddag:

Sitat
P.S: Fekk ein søknad frå Tesla no, så da er det kanskje håp.. Men eg tør ikkje love noko :)
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

sturle

Sitat fra: cehauge på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:10
UPDATE: Eg fekk ein ny epost frå Lom kommune i går ettermiddag:
Sitat
P.S: Fekk ein søknad frå Tesla no, så da er det kanskje håp.. Men eg tør ikkje love noko :)
Be om innsyn!  Få nøyaktig plassering og den blå prikken på kartet!  Superladar på Lom opnar ei ny rute austover for meg.

fredag

Sitat fra: sturle på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:20
Sitat fra: cehauge på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:10
UPDATE: Eg fekk ein ny epost frå Lom kommune i går ettermiddag:
Sitat
P.S: Fekk ein søknad frå Tesla no, så da er det kanskje håp.. Men eg tør ikkje love noko :)
Be om innsyn!  Få nøyaktig plassering og den blå prikken på kartet!  Superladar på Lom opnar ei ny rute austover for meg.

Utålmodige Tesla-eiere kommer til sende inn en stri strøm av innsynsbegæringer (som også krever ressurser å håndtere i kommunen) inntil byggesøknaden er godkjent, så det er i kommunens interesse å behandle denne søknaden fort. :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

andreasmj

Deilig! Får håpe på valdres også da. Skal sjekke postlistene opp igjennom.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Per Magnus

Model X - 90

shb

#2517
Er vel ikke nødvendig å sende en strøm av henvendelser om Lom det er gitt byggetilste. Eller er det ikke det dette betyr? Det samme med Porsgrunn.  [url]http://supercharge.info[url] står vedsiden av Coop og Byggern i Lom.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Cato76

Sitat fra: sven erik på tirsdag 09. juni 2015, klokken 22:10
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 09. juni 2015, klokken 11:16
Jeg antar Telemarksporten Supercharger vil aksepteres av Porsgrunn kommune og tok sjansen på å sette en blå prikk på supercharge.info.

Tesla får få en  på foksrød og  der er det nokk av plass og   både fly i nærheten hotell  bensinstasjom   obs og  macdonnalds  og  e 18 rett ved   skjønner ikke hvorfor de ikke har tatt her  i stede for   telemarks porten

Det er jo veldig naturlig at de har valgt Telemarksporten! Dette er jo et knytepunkt for trafikk mellom sør og nord samt all trafikk som kommer fra innlandet. Her er også bensinstasjon, matbutikk, bergbys (junkfood) og E18 rett ved... Lading finnes på Torp og skal en overnatte på hotell, så behøver man normalt ikke hurtiglading.

Selv bor jeg 25 km fra Telemarksporten, så denne laderen kommer jeg nok aldri til å bruke, da SC er kun ment for å bruke på langtur.

Uansett så er det ikke lengre enn 55 km fra Sandefjord til Drammen og 28 km fra Sandefjord til Telemarksporten.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

BMW850

Tesla har fått byggetillatelse til å bygge ny superladerstasjon ved Porsgrunn. Denne vil komme ved Statoil Telemarksporten.

https://www.porsgrunn.kommune.no/eDemokrati/Postliste/#/04.06.2015/04.06.2015/statoil
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA