Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Espen Limstrand

Du trenger ikke kjøre setermoen - Fauske. De begynner straks å grave på Innhavet. Snakket med Hotellet igår kveld, og de skulle begynne en av de næmeste dagene.

larsofs

Stjørdal: brev fra NTE til Stjørdal kommune loggført i kommunens postjournal 13.10 - gjelder fremføring av strøm til ladestasjon for elbiler, ved Statoilstasjonen i Stjørdal sentrum. Innsyn bestilt, men det vil ta noen dager... Så vidt jeg vet har Statoil Fuel & Retail ikke mottatt støtte fra Transnova til ladestasjon her, men det er godt mulig de har planer om å etablere en lik de har mottatt støtte til i Torbjørn Bratts vei på Nardo i Trondheim, og flere andre steder i landet. Er det noen som kjenner til dette, eller kan dette være mulig lokasjon for SC Stjørdal/Værnes?

cra

Sitat fra: kjellan på torsdag 16. oktober 2014, klokken 21:15
Når det gjeld solcelle tak ??? (som det blir reklamert for på SC nettsida) så foretrekker eg heller tak for å hindre snøkaos i vinterlandet Norge  8).

Ja, her i Norge trenger de ikke solceller som alibi for å si at Tesla kjører på ren strøm. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

NilsG

@ Tønsberg:
Det håper jeg da virkelig ikke!
Etableres SC 3 mil lenger sør på Berkåk så dekker den mye bedre trafikken for de som kommer E6 sørfra og som skal retning Orkanger/Trøndelagskysten, alternativt 4 mil nord til Klett så dekker den for de som kommer E6 nordfra og til Orkanger/Trøndelagskysten. Støren blir et punkt som kun kan nyttes for trafikken nord/syd på E6. Syns det rimer dårlig med hvordan SC'er bygges nå?

I tillegg så er det bare 8 mil fra Støren til Stjørdal, og her kommer det vel en?
14-15 mil fra Alvdal/Dombås, så det rimer bedre. Men om man bygger i Stjørdal så vil Berkåk ligge nesten midt mellom med 10/11 mil den ene veien og ca 12 den andre, er ikke det en bedre plassering?

Dersom dette skulle vis seg å være SC, så kan jeg ikke forstå annet enn at da planlegger man en å Orkanger og?? Det vil i så fall dekke "alle" ruter, så da håper jeg kanskje det allikevel.....  :o
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Gladtrd

Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

fonberg

Sitat fra: NilsG på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:28
@ Tønsberg:
Det håper jeg da virkelig ikke!
Etableres SC 3 mil lenger sør på Berkåk så dekker den mye bedre trafikken for de som kommer E6 sørfra og som skal retning Orkanger/Trøndelagskysten, alternativt 4 mil nord til Klett så dekker den for de som kommer E6 nordfra og til Orkanger/Trøndelagskysten. Støren blir et punkt som kun kan nyttes for trafikken nord/syd på E6. Syns det rimer dårlig med hvordan SC'er bygges nå?

I tillegg så er det bare 8 mil fra Støren til Stjørdal, og her kommer det vel en?
14-15 mil fra Alvdal/Dombås, så det rimer bedre. Men om man bygger i Stjørdal så vil Berkåk ligge nesten midt mellom med 10/11 mil den ene veien og ca 12 den andre, er ikke det en bedre plassering?

Dersom dette skulle vis seg å være SC, så kan jeg ikke forstå annet enn at da planlegger man en å Orkanger og?? Det vil i så fall dekke "alle" ruter, så da håper jeg kanskje det allikevel.....  :o

Støren hadde ikke vært så dum SC-lokasjon det heller, ca. 15 mil fra Dombås og 5 mil fra TRD. Støren er dessuten knutepunkt mot Røros og videre til Sverige østover. Håper i hvert fall at det kommer minst én stasjon sør for TRD på E6, enten det blir Støren eller Berkåk eller begge deler.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Car-El

#2167
Sitat fra: Espen Limstrand på torsdag 16. oktober 2014, klokken 21:55
Du trenger ikke kjøre setermoen - Fauske. De begynner straks å grave på Innhavet. Snakket med Hotellet igår kveld, og de skulle begynne en av de næmeste dagene.

Ja, det er fint. Men det går 6-8 uker fra dem begynner til det er ferdig. (-Aspøya som dem brukte laaang tid på.) Og jeg skal passere tur/retur om en måned. Så da får æ se på at dem setter opp SC på Innhavet. (Tur/retur)


EDIT: Har nå regnet meg fram til 8t8m ladetid på turen mellom Tromsø og Trondheim. Kan klare det med litt kortere ladetid da æ kan komme med tomt batteri til service.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

mrexplode

Ser tesla har lagt ut nye planer for superladere i europa, helt til 2016.  ;D

Pluss noen flere i Nord Norge. ;)


KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Leif1

Neida. Med litt flaks kan vi lade der om et par uker..  ;D
Konvertitt fra S til X

RaBalder

Sitat fra: Leif1 på lørdag 18. oktober 2014, klokken 18:40
Neida. Med litt flaks kan vi lade der om et par uker..  ;D
Er klar over at laderen er klar om to uker......tesla-uker.....  ;D

Leif1

Neida... De som monterer superladere er ikke smittet av toukerssyndromet hos Tesla ser det ut til. De som er satt opp til nå har det virkelig gått unna med.
Konvertitt fra S til X

shb

#2173
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger/forde1
Bare 1 ladeplass?
Er vel ikke merket med rød prikk på kartet heller?
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

sturle


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA