Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Moray

Sitat fra: NilsG på lørdag 10. mai 2014, klokken 00:11
Tror Berkåk er et bedre alternativ enn Orkanger. Langs E6 ca 7(?) mil sør for Trondheim, 7 mil ned til Orkanger og knappe 20 mil til Frøya lengst ute på kysten. Ligger og ca 2 mil nord for Ulsberg som er stedet E6 og Østerdalen møtes igjen. Dvs at den vil fungere for begge dalførene mellom Oslo og Trondheim! Jeg ønsker meg i alle fall denne lokasjoner...   ::)

Indeed. Men det er jo bare 11,4 mil til Dombås. Kanskje noe nærme?
S85

P85_Norway

Ikke mye detektivarbeid her, men mange meninger og mye synsing.....
Moderator ??
Tesla M3 Performance

Gusse

Hadde en trivelig tur med tidligere omtalt taxisjåfør. Han virket imponert over bilen :)
Jeg benyttet muligheten til å grave litt mere. Han bekreftet at eierene av tunet(ved YX) i Grong hadde blitt kontaktet av Tesla. Han hadde snakket med eierene. Forstod jeg det riktig så var det flere involverte pga at det kom til å kreve såpass til parkeringsplass(2Tesla+4 andre). Han sa han viste ikke når(nå vet ikke jeg om kanskje vedkommende egentlig har fått munnbind). Skal grave mere andre steder når muligheten byr seg :)
Det vi vet,hvis vi kan stole på kilden, er at det ikke er snakk om 2 type 2 ladere, vi snakker Super Chargere her. Ser imidlertidig ikke bort ifra at det kommer Type 2 i tillegg. Vet for a fact at det skal bygges ut hurtigladestasjoner i Grong(..og Overhalla....og muligens Snåsa), antar vi snakker Chademo. Kilde: utbygger.

fredag

Nå begynner det å løsne litt her:

Supercharger Münchberg har åpnet.

http://www.teslamotors.com/de_DE/supercharger/munchbergnord

Bygging av supercharger i Lutterberg (litt nord for Kassel, 392km fra Kiel) har startet.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

sigurdi

Vinje komune - postlister fra 02.05.14 tror ikke denne er tatt med her:

Sitat fra: Vinje komune Innhold:
SV: E 134 Haukelivegen som elbilveg mellom Aust- og Vestlandet
Sakstittel: Ladestasjon elbil
DokType I
Sak/dok nr:
2014/47-9 7191/2014
Løpenr.: 02.05.2014
Journaldato: 30.04.2014
Dok.dato: Tilg.kode Hjemmel:
Avsender\mottaker:
Odda Energi AS v/Jan Ove Aasen

Kilde: http://www.vinje.kommune.no/nb-NO/Toppmeny/Postlister.aspx

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

arnkl

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 13. mai 2014, klokken 10:36
Vinje komune - postlister fra 02.05.14 tror ikke denne er tatt med her:

Kilde: http://www.vinje.kommune.no/nb-NO/Toppmeny/Postlister.aspx

sigurdi

Ved googlesøk fann eg tilsvarande epost i postlistene til Seljord kommune. Her stod Hordaland fylkeskommune som avsendar, så då dreier det seg nok om etablering av Chademo/CCS/Type 2 ladarar. Og sjølv om fleire 22 kW Type 2 punk ikkje er å forakte, så dreier det seg nok ikkje om Superladarar.


----
Innhold:
E 134 Haukelivegen som elbilveg mellom Aust- og Vestlandet
Sakstittel:
E134 Haukelivegen - Elbilveg mellom Aust- og Vestlandet
Klassering:
DokType: I
Sak/dok nr: 2014/463-1
Løpenr.: 1966/2014
Journaldato: 07.03.2014
Dok.dato: 06.03.2014
Mottaker: Seljord kommune
Avsender: Hordaland Fylkeskommune
---
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

janmb

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 13. mai 2014, klokken 12:26
Gjelder trolig den tidligere omtalte SC i Lier

Ja, det gjelder helt åpenbart den for lengst bekreftede utbyggingen av ladestasjoner på begge sider av motorveien ved Kjellstad (Lier)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Eager

Hei, har innhentet informasjon vedr nye superchargere på Lier (gjennom offentlig postjournal). Se flg e-post fra Civitas, som bistår Tesla, til Statens Vegvesen:

Sendt: 23. april 2014 16:20

Emne: Tesla ladestasjoner - utbygging 2014 Lier

Hei
Viser til telefon om dette i dag.
Tesla Motors er i ferd med å planlegge for fase 2 av utbyggingen av ladestasjoner for Tesla elbiler i Norge. I fase 1 i 2013 ble det etablert 6 stasjoner i Sør-Norge, 4 på private områder og 2 på offentlig eiet areal. I denne omgang skal det etableres viktige nye korridorer i et Skandinavisk sammenhengende nett. Korridoren E-18 fra Sørlandet via Oslo til E6 mot Trondheim må styrkes med et viktig støttepunkt sør for Oslo. Her peker Kjellstad i Lier seg ut som en svært god lokalitet for etablering av ladestasjon. Det er god dialog med Marche på sørsiden og Max på nordsiden om etablering der. Det er allerede etablert hurtigladere for lading av CHAdeMO-biler (Nissan, Mitsubishi m.fl) på begge sider av veien på Kjellstad.

Vi hadde rett før påske en befaring med representanter for Lier Energiverk for å avklare løsninger for strømtilkobling, og vi har allerede hatt dialog med Lier kommune som stiller seg positiv til etableringen. Vi ønsker en snarlig innsendelse av byggesøknad til kommunen.

Vedlagt følger skisser for begge lokasjoner:
Sør: Stasjonen legges på Marche sin parkeringsplass mellom deres restaurantbygg og hotellet. Så langt vi kjenner til berører ikke etableringen Statens vegvesens grunn. Tesla ønsker etablering av 8 ladeplasser.
Nord: Stasjonen foreslås samlokalisert med Grønn Kontakts allerede eksisterende ladestasjon med to ladeplasser. Her settes av mulighet for utvidelse med ytterligere to plasser for GK. Tesla ønsker etablering av 4 ladeplasser.

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

arnkl

Sitat fra: Tønsberg på fredag 16. mai 2014, klokken 13:47
Skjer ting i Kristiansund område - Aspøya:
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=10309736

Der har vi ein superladar ja :-) Då er dei også i ferd med å bygge ut langs E39.

Den kjem ved Aspøya Fjordsenter. Byggesøknad sendt kommunen 13.05

Dokumenta finn ein tilgjengeleg i postlistene til Tingvoll kommune:
http://innsyn.tingvoll.kommune.no/RegistryEntry/DocumentDetails/65073


---
Vedlagt følger søknad om tiltak uten ansvarsrett for etablering av ladestasjon for Tesla elbiler ved Aspøya
Fjordsenter. Tesla er i ferd med å inngå avtale med grunneier om bruk av grunnen til formålet. Siden
kommunen er eneste nabo som skal varsles har vi forstått det slik at formell nabovarsel og søknad kan
sendes samlet.
Ladestasjonen utgjør et viktig punkt for en kontinuerlig kjørekorridor på Vestlandet fra Stavanger til
Trondheim, og det er høyt prioritert fra Tesla å komme i gang med anlegget så fort det lar seg gjøre. Vi håper
på en rask behandling av søknaden. Ta kontakt dersom det skulle mangle opplysninger.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

cra

Litt googling på gårds- og bruksnummer viser at det er omtrent her på kartet: https://www.google.no/maps/place/Handleriet+Asp%C3%B8ya+AS/@63.011242,7.976569,8z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xd6abcbda2bd9a8ee?hl=en

Blir bra dette her!  Selv venter jeg i spenning på den i Skei/Førde området. Den vil jeg ha stor nytte av. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arnkl

Sitat fra: cra på fredag 16. mai 2014, klokken 14:05
Blir bra dette her!  Selv venter jeg i spenning på den i Skei/Førde området. Den vil jeg ha stor nytte av. :)

Det er 270 km frå Aspøya til Skei. Det er kanskje litt langt? Det kan tenkast at det kjem to til mellom Bergen og Trondeim. Til dømes i Nordfjordeid og på Vadheim.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

cra

Sitat fra: arnkl på fredag 16. mai 2014, klokken 14:44
Det er 270 km frå Aspøya til Skei. Det er kanskje litt langt? Det kan tenkast at det kjem to til mellom Bergen og Trondeim. Til dømes i Nordfjordeid og på Vadheim.

Med 60kWh batteri er det kanskje i lengste laget, i alle fall på vinteren. Men jeg (og flere) har fått bekreftet fra Tesla at det skal bli på Skei/Førde eller deromkring. Men for min del vil Vadheim funke like bra for langturene, men Skei er optimalt fordi vi og "mottaker" av ungene kjører fra hver vår kant og møtes på Skei. Skei er forøvrig et naturlig knutepunkt, siden man derifra kjører til Aurland (Det kan man forsåvidt fra Vadheim også).

Norfjoreid kjører jeg aldri; det blir omvei for min del, men for de som kommer nordfra vil det kanskje være naturlig å kjøre den ruta, så det er ikke usannsynlig det du skisserer. Kanskje på tide å snoke litt i postjournaler for disse kommunene også. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

#959
Sitat fra: arnkl på fredag 16. mai 2014, klokken 13:59

Dokumenta finn ein tilgjengeleg i postlistene til Tingvoll kommune:
http://innsyn.tingvoll.kommune.no/RegistryEntry/DocumentDetails/65073


Her ser man kartet også ja - blir altså 8 ladestolper, hvorav 4 er reserverte Tesla, og 4 er "forbeholdt Tesla, fri parkering max 30/45 minutter".

Hvordan skal dette tolkes? De reserverte er greie nok, men de forbeholdte?  Alle kan "ice" stolpene, men ikke mer enn 30 -> 45 minutter?

http://innsyn.tingvoll.kommune.no/RegistryEntry/ShowDocument?registryEntryId=65073&documentId=97286

Edit: Ja, det var det.
Sitat
Skilt og merking:
Ladeplassene skal merkes med skilt. 4 ladeplasser skal etter avtale merkes reservert for Tesla, mens de øvrige 4 plasser skiltes for fri parkering med en tidsbegrensning på 30 - 45 minutter for å sikre sirkulasjon på plassene
http://innsyn.tingvoll.kommune.no/RegistryEntry/ShowDocument?registryEntryId=65073&documentId=97291
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA