Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Avh

XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Havebigfun


Avh

Litt rask på avtrekkeren. Ser ut som den ene var kjent fra før; Reimersheck
Mogendorf er vel ny. ::)
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

sondell

Sitat fra: thawi på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:15
SitatKarlstad og Örebro ser fornuftig ut

Det er vel kun en drøye 100 km mellom Karstad og Örebro. Om man heller hadde lagt en SC i nærheten av rundkjøringen rett ved Grums ville man kunne betjent E45 nord/sør samtidig som E18 øst/vest (ca 200 km Oslo - Grums). Her er det også spisemuligheter.

Ved å ha en SC i nærheten av Arboga vil man også kunne betjene både E18 og E20 der den deles (ca 200 km Grums - Arboga). Samtidig er det ca 300 km Arboga - Trollhättan og 260km Arboga - Jönköping (Langs E4).

Stockholm - Arboga er da tilgjengelig via E18 og E20 avhengig av behov og avreise/mål (160km Arboga - Stockholm).

Dette ville også passet bedre med at Tesla ser ut til å ville legge SC'ene sine litt unna de største byene, for at man ikke skal bruke det som standardlademulighet (personlig antagelse). Jeg anntar også at å kunn bruke SC for drift vil være noe negativt for batteriet, men dette vet jeg ikke noe om.

Grums ja. Det har jeg skrevet mye om :). Värt i kontakt med dem om dette siden i August. Snakket med prosjektleder for et par uker siden. Da hadde de ikke innledet diskusjoner. Så for å speede opp litt ringte jeg områdessjefen på Rasta i Grums og snakket litt og spurte om det var greit at jeg satte han i kontakt med Tesla. Så sendte kontaktuppgifter til prosjektleder, og i tillegg til nödvendige personer i kommunen. Så hvis de blir enige her så er det vel der det blir en supercharger.
Da vi diskuterte dette i höst så var spörsmålet til meg om det ikke fantes noe närmere Oslo. Sånn ca 30 km. Men det finnes jo ikke noe bedre sted enn dette. Og Karlstad mener de altså er for langt. Så er nok ganske lave odds på at det blir Grums.

P85_Norway

Sitat fra: Mr.Hansen på søndag 09. februar 2014, klokken 21:27
Optimist som jeg er, så la jeg inn et forslag inn på Tesla's SC side. Jeg foreslo at det burte komme en SC ved Coop Obs/bensinstasjonen ved avkjøringen på E18 til Torp, Vestfold. Ligger 97km fra Cinderalla SC og 116km fra Oslo. Og det er nærme Larvik for de som skal til Danmark med fergen. For ikke å nevne at det er 20 min hjemmefra  ;D
Moderator: Kan du ikke flytte ønsker til en annen tråd, her blir det mye OFF-TOPIC.
Tesla M3 Performance

sondell

#665
Da har jeg snakket med platschefen på Rasta i Grums. Tesla har vært i dialog med han, men siden Tesla var intressert i samarbeid med flere andre Rasta så ble det overført til hovedkontoret. Etter det visste han ikke noe mer. Han var veldig intressert i dette så ser vel ikke noe i veien for at det ikke blir her. Så kan jo noen annen fortsette detektivarbeid med å sjekke andre Rasta som kan passe inn på deres planer :).

EDIT: Kart over alle Rasta lokasjoner her: http://www.rasta.se/karta.htm


Cato76

Hva søker man for å gjøre detektivarbeidet?  ???

Her er søkeord som jeg bruker i google: 
"..... kommune postjournal Tesla Motor"
"..... kommune saksliste Tesla Motor"
"..... kommune saksdokumenter Tesla Motor"

Noen som har andre forslag til søkeord?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cito13

Skulle man altså for eksempel ville bruke ovenfor foreslåtte søkestreng og finne ut av SCplaner nordover må man se etter følgende kommuner som E6 går gjennom:

Nord-Trøndelag:
Stjørdal, Skogn, Levanger, Verdal, Inderøy, Steinkjær, Snåsa, Grong, Namskogan
Nordland:
Trofors, Grane, Vefsn, Hemnes, Rana, Saltdal, Fauske, Sørfold, Hamrøy, Tysfjord, Ballangen, Narvik
Troms:
Gratangen, Lavangen, Bardu, Målselv, Balsfjord, Storfjod, Kåfjord, Nordreisa, Kvænangen
Finnmark:
Talvik, Alta, Kvalsund, (Hammarfest hvis man tror på at Tesla satser på SC til Nordkapp), Porsanger, Karasjok, Tana, Nesseby, Sør-Varanger

Bolebo


Dette ser jo lovende ut.
Fra Grønnbil på Twitter i Genève.

Både RV3 og E134 dekkes i sommer.

Også E6 sørover til Gøteborg og Malmø, samt E18 til Stockholm.

E6 nordover til ca Bardufoss kommer neste vinter.

Cowboystrekk

Blir interessant å se hvilke måned som defineres som "summer 2014". Jeg har tenkt meg til til Sør-Svergie og er helt avhengig av Oslo - Malmø - strekka.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Espen Hugaas Andersen

Prioriteringene ser veldig riktige ut. :)

Man kan vel kanskje gå utifra at "sommer" betyr 31. August 2014, og "vinter" betyr 28. Februar 2015. Men fortsatt er jo det ganske bra. Det viser at det arbeides med. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Spennende. Da er alle mine behov dekket, og i all hovedsak med 120kW supercharger  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kjølholdt

Bergen -Aalesund ser jo ut til at det kommer i sommer  også
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

OW

Utrolig bra med flere superladere!

Det er litt merkelig at en av de eksisterende superlade-lokasjonene er markert i Porsgrunn / Larvik og ikke på Brokelandsheia. Det hadde vært veldig praktisk med en superlader mellom Brokelandsheia og Oslo, men litt nærmere Oslo enn det  :P
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA