Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Trustno1

Om man ser på supercharger kartet til tesla, og velger "vinter 2013" så ser det ut til i følge ringene at det skal komme opp en supercharger på østlandet snart. Gjetter vi fortsatt på drammen, eller er det andre aktuelle plasser?

valvolainen

Hyggelig om det blir rett rundt oslo, så dekkes e6/e18 i begge retninger.

Trustno1

Personlig håper jeg på drammen så det dekker E18 / E134, men det bør vel også bli en rundt oslo ett sted

sondell

Sitat fra: Viking på tirsdag 03. desember 2013, klokken 08:46
Jeg mener at det også er på tide å se på hvor i Sverige super chargers kommer.

På strekningen Oslo - Stockholm (E18) er noen mulige første stopp
Grums ca 190 km
Karlstad ca 220 km (ved IKEA?)
Kristinehamn ca 260 km

På strekningen Oslo - Gøteborg (E6) er noen mulige første stopp
Foreslår bare ett sted. Det er opplagt beste alternativ: Torp Köpcentrum (ved Uddevalla) ca 210 km. Her går 44 nordover. Første supercharger bør ikke ligge lenger sør enn det langs E6.

På Oslo-Stockholm er det nok lavest odds på Grums. Var i kontakt med Tesla i August og diskuterte dette. Jeg tipset om Rasta i Grums i krysset E45/E18. De mente det var veldig intressant, men ble også spurt om ikke det fantes noe lignende noen mil nærmere Oslo. Men det finnes det jo ikke, og det er nok lurt å kunne serve både E45 og E18 samtidig. Så basert på dette så vil jeg si det ikke blir lenger øst enn Grums, og lenger vest finnes ikke så mye før Årjæng som er for nært Oslo som jeg skjønnte det.


duckland

Hi there fellow Tesla fanatics. =)

I hope you could add information about the norwegian superchargers to:

http://www.teslawiki.net/supercharger

You are doing a good job at finding superchargers under construction and it would be great if you could share that with the rest of the world.

You can add information on the supercharger wiki or send information to map@teslawiki.net with GPS coordinates, information about the building progress and pictures of the building in progress.


Thank you!

klauss

En ansatt hos Tesla i Trondheim sa for noen dager siden at det jobbes med å få på plass en superlader i Stjørdal. Jeg sjekket nettopp postjournalen i kommunen uten å finne noe (http://einnsyn.stjordal.kommune.no/einnsyn/).
Noen i Stjørdal eller omegn som vet noe?

Jeg bor i Oslo men kjører relativt ofte nord for Trondheim, så alle superladere nord for Trondheim er hyggelig nytt!

Muffinman

Om det er riktig vil det løse størsteparten av mine utfordringer. Det er en logisk plassering - utenfor selve byen, plassert på et knutepunkt i flere retninger og vil ikke bare dekke trafikken videre nordover E6 men også vest mot Namsos og Flatanger. Krysser fingrene for denne.

Et annet knutepunkt er Orkanger som vil dekke E39 sørover mot og forbi Molde i tillegg til ut mot Agdenes og Fosen - For ikke snakke om lakseveien gjennom Snillfjord ut til Hitra og Frøya. Men Det blir kanskje for nær Dombås og Stjørdal (om sistnevnte kommer på plass).

KristianKBE

Mulig det er skrevet før, men tesla har iallefall fått tak i en tomt, like ved MIX i Eidfjord. Graving skal vistnok starte ganske så snart.
Dette er perfekt for oss som kjører mye Bergen - Geilo.
Så slipper vi å komme frem med nesten tom tank.
Og man kan kjøre bergen - Oslo via Hardangervidden også. ;)
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

krister461

Sitat fra: KristianKBE på onsdag 15. januar 2014, klokken 01:12
Mulig det er skrevet før, men tesla har iallefall fått tak i en tomt, like ved MIX i Eidfjord.
Har ikke fått det med meg før. Men: Spennende! Var redd Tesla var fornøyd med Aurland i dette "området".

Stig O

Ja hvis de prioriterer Eidfjord fremfor en SC over E134 synes jeg det er rart. Er jo glad for alle SC som kommer så får håpe E134 kommer i samme utbygginstrinn.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Stig O

Skuffende uttalelser fra Esben Pedersen i artikkel på Bilnorge. Ingen utbygging i nordnorge i år. Dårlig med lovnader i sørnorge også.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41758
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

KristianKBE

Sitat fra: krister461 på onsdag 15. januar 2014, klokken 01:44
Sitat fra: KristianKBE på onsdag 15. januar 2014, klokken 01:12
Mulig det er skrevet før, men tesla har iallefall fått tak i en tomt, like ved MIX i Eidfjord.
Har ikke fått det med meg før. Men: Spennende! Var redd Tesla var fornøyd med Aurland i dette "området".

Jeg og var "redd" for at Aurland ble eneste.
Så dette er jo gode nyheter.
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

cdabel

Veldige gode nyheter vedr. Eidfjord. Hva er kilden?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

KristianKBE

Sitat fra: cdabel på onsdag 15. januar 2014, klokken 15:40
Veldige gode nyheter vedr. Eidfjord. Hva er kilden?

Jeg var på Mixen og handlet sent en kveld på vei over fjellet.
Så jeg foreslo for han som drev det, at han burde få opp noen skikkelige lademuligheter.
Aller helst SC. Så spurte han om det var Tesla jeg tenkte på, fordi han hadde allerde snakket med kommunen, som hadde leid ut en del av tomten ved siden av til de allerede.

Så jeg håper virkelig at dette stemmer :)
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA