Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: cairnz på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:51
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 10:48
I dag er det ikke det for min del, selv om jeg bor på sør-østlandet. For å kjøre til Gol (på hytta) så rekker jeg det kanskje med økonomisk kjøring på vinterstid. For å reise til Oslo og hjem igjen så må jeg lade i 4-5 timer (13A). Reise til Stavanger er ingen problemer.
Det er jo Supercharger på Gol ?

Det hjelper dog lite de som har hytte på Gol med strøm og bor nedover sørlandet. Problemer da er at det er 332km korteste vei fra Gol til SC på Brokelandsheia, og 340km raskeste vei. Det går nok greit nedover vinterstid med pen kjøring, oppover blir det verre. SC i Drammen fikser problemet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:05
Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 03. desember 2013, klokken 11:47
Noen som har noe informasjon om fremtidige Superchargers i Norge, her i denne tråden?   :-\
Jeg vet ikke annet enn det jeg kan lese fra kartet her:
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Dvs. det kommer trolig en mellom Bergen og Stavanger og en nord for Trondheim ila 2014.

Dette kartet er mer detaljert, og viser 2-3 SC rundt Oslo. Bl.a i Minnesund-området (passer meg meget bra):

http://teslaclubsweden.se/wp-content/uploads/2013/09/eu_newsletter_sept_sc_01.jpg
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cato76

Sitat fra: cairnz på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:51
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 10:48
Den dagen man kan kjøre Teslaen uten å tenke på rekkeviddeangst, så er SC nettverket godt nok.

I dag er det ikke det for min del, selv om jeg bor på sør-østlandet. For å kjøre til Gol (på hytta) så rekker jeg det kanskje med økonomisk kjøring på vinterstid. For å reise til Oslo og hjem igjen så må jeg lade i 4-5 timer (13A). Reise til Stavanger er ingen problemer.

Det er nok formålet til Tesla Motor å få til dette på sikt ...trur eg - At man skal kjøre Tesla på samme måte som fossilbilen.

Denne dagen kommer, vi må bare vente litt.... Vi fikk tross alt de 6 første SC i Europa!!! Nå er det resten av europa som står for tur, så kommer de tilbake til oss for å tette de hullene som måtte være ...trur eg  ;)
Det er jo Supercharger på Gol ?

Det er jo supert!!! MEN, jeg må jo komme meg TIL Gol... (jeg vet om SC'en på Gol...)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cairnz

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:44
Sitat fra: cairnz på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:51
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 10:48
Den dagen man kan kjøre Teslaen uten å tenke på rekkeviddeangst, så er SC nettverket godt nok.

I dag er det ikke det for min del, selv om jeg bor på sør-østlandet. For å kjøre til Gol (på hytta) så rekker jeg det kanskje med økonomisk kjøring på vinterstid. For å reise til Oslo og hjem igjen så må jeg lade i 4-5 timer (13A). Reise til Stavanger er ingen problemer.

Det er nok formålet til Tesla Motor å få til dette på sikt ...trur eg - At man skal kjøre Tesla på samme måte som fossilbilen.

Denne dagen kommer, vi må bare vente litt.... Vi fikk tross alt de 6 første SC i Europa!!! Nå er det resten av europa som står for tur, så kommer de tilbake til oss for å tette de hullene som måtte være ...trur eg  ;)
Det er jo Supercharger på Gol ?

Det er jo supert!!! MEN, jeg må jo komme meg TIL Gol... (jeg vet om SC'en på Gol...)
I see! Det virket i utgangspunktet som at du kjørte til Gol, måtte lade der noen timer før du fikk nok til å kunne komme deg hjem igjen.
Elbilist

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:13
Dette kartet er mer detaljert, og viser 2-3 SC rundt Oslo. Bl.a i Minnesund-området (passer meg meget bra):

http://teslaclubsweden.se/wp-content/uploads/2013/09/eu_newsletter_sept_sc_01.jpg

Tror ikke jeg ville legge for mye vekt på dette kartet. Ser ut som de har bommet på noen av de som alt finnes... Kan f.eks. se ut som om de har lagt en SC på Vinstra/Kvam, og en på Støren istedet for Lillehammer+Dombås. Også de andre synes jeg er litt upresist plassert (men ikke SÅ ille som langs E6 nordover).
Model S 85D

Sisyfos

Sitat fra: Amoss på tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:04
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:13
Dette kartet er mer detaljert, og viser 2-3 SC rundt Oslo. Bl.a i Minnesund-området (passer meg meget bra):

http://teslaclubsweden.se/wp-content/uploads/2013/09/eu_newsletter_sept_sc_01.jpg

Tror ikke jeg ville legge for mye vekt på dette kartet. Ser ut som de har bommet på noen av de som alt finnes... Kan f.eks. se ut som om de har lagt en SC på Vinstra/Kvam, og en på Støren istedet for Lillehammer+Dombås. Også de andre synes jeg er litt upresist plassert (men ikke SÅ ille som langs E6 nordover).

Har forsøkt å finne sentrum i sirklene og sammenlikne med Google Maps. Resultatet er under. Som Amoss skriver, er det neppe helt presist.

Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

OddB

Showroom i Tromsø åpner snart ! Det betyr vel en bekreftelse på at superladerne langs E6 virkelig kommer :)
http://www.teslamotors.com/no_NO/tromso
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

valvolainen


Leif1

Jøss! Ser ut som vi blir teppebombet med Teslabutikker her til lands.  ;D
Da tror jeg vi seriøst kan håpe på utbygging langt nordover med superladere.

Kjempeflott.  :)
Konvertitt fra S til X

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på onsdag 04. desember 2013, klokken 00:34
Nja... Tyskland leder 10-9 ;)

Greit nok, men på service siden leder vi 7-6 ;)   Skal vi kalle det uavgjort? :p

Forrøvrig pussig at de ikke ser ut til å legge ett servicesenter ifm med showrommet i Tromsø?  Hadde trodd det var mer påtrengende enn ett showrom?
Model S 85D

OddB

Sitat fra: Amoss på onsdag 04. desember 2013, klokken 00:42
Sitat fra: OddB på onsdag 04. desember 2013, klokken 00:34
Nja... Tyskland leder 10-9 ;)

Greit nok, men på service siden leder vi 7-6 ;)   Skal vi kalle det uavgjort? :p

Forrøvrig pussig at de ikke ser ut til å legge ett servicesenter ifm med showrommet i Tromsø?  Hadde trodd det var mer påtrengende enn ett showrom?
He he Da er det uavgjort, så ser vi bort fra folketallet :D
Du kan vel telle Teslaene nord for polarsirkelen på en eller to hender så det ville nok bli stille dager der foreløpig. Men det kommer nok !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

toS

Sitat fra: D.O på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:12
Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 03. desember 2013, klokken 11:47
Noen som har noe informasjon om fremtidige Superchargers i Norge, her i denne tråden?   :-\
Jeg vet at neste skritt er i begynnelsen av neste år, men kan ikke si noe om plassering.
Det er veldig gode nyheter isåfall  :)
Norge er såpass grisgrendt og langstrakt at vi trenger flere SC for kunne si at vi er dekket skikkelig. Østerdalen, Haukeli, Nordland, Troms....

kjølholdt

tesla store i tromsø , bør vel bety SC i nord norge
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA