Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

HABEL

I og med at de fleste SC'ene står litt utenfor alfarsvei mange steder, la oss virkelig håpe at de ikke blir utsatt for hærverk etterhvert...
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

cairnz

Er det bare meg, eller er det ganske mange "ampumper" (amperepumper) på Gol ? ser jo ut som et dusin ladere der...
Elbilist

jkirkebo

Sitat fra: HABEL på mandag 26. august 2013, klokken 10:28
I og med at de fleste SC'ene står litt utenfor alfarsvei mange steder, la oss virkelig håpe at de ikke blir utsatt for hærverk etterhvert...

Tja, det blir nok en del tagging etterhvert tenker jeg. Virker ikke som om taggerne klarer å la strømskap av noen typer stå uberørt her i Fredrikstad ihvertfall. Men det har heldigvis ingen innvirkning på funksjonen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RuneW

Får håpe det ikke finnes individer som lar sin anti-elbil-vrede/misunnelse gå utover ladere og skade dem mer seriøst (enn tagging).

Er det noen som vet om tilfeller av seriøst hærverk mot hurtigladere (i Norge)?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Real EoN

Får slenge på noen skilt med høyspenning livsfare, så kanskje dem tenker seg om to ganger  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

el-fanboy

Sitat fra: RuneW på mandag 26. august 2013, klokken 11:37
Får håpe det ikke finnes individer som lar sin anti-elbil-vrede/misunnelse gå utover ladere og skade dem mer seriøst (enn tagging).

Er det noen som vet om tilfeller av seriøst hærverk mot hurtigladere (i Norge)?

Kjenner ikke til noen tilfeller på Chademo hvertfall, de har litt overraskende fått stått i fred. Får håpe det samme er tilfelle med SC. Forøvrig en egen tråd på dette:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8282.msg97822.html#msg97822
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Knut Øygard

Sitat fra: cairnz på mandag 26. august 2013, klokken 10:33
Er det bare meg, eller er det ganske mange "ampumper" (amperepumper) på Gol ? ser jo ut som et dusin ladere der...

Det er nok bare deg, det er ikke et dusin men 8 stk  ;) Det bør holde ei stund det...
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Epleskreller

Sitat fra: KnutGol på mandag 26. august 2013, klokken 11:48
Sitat fra: cairnz på mandag 26. august 2013, klokken 10:33
Er det bare meg, eller er det ganske mange "ampumper" (amperepumper) på Gol ? ser jo ut som et dusin ladere der...

Det er nok bare deg, det er ikke et dusin men 8 stk  ;) Det bør holde ei stund det...

I realiteten er det bare sju tilgjengelige der, for den siste står det "Knut" på ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman


Oreo

Sitat fra: OleJA på fredag 23. august 2013, klokken 09:16
Sitat fra: 2EL på fredag 23. august 2013, klokken 00:31
Ja dette er drit kult heia Tesla. Nå håper jeg de norske hurtigladerutbyggerene kan lære litt av Tesla.
Det går jo så tregt at man kan få helt fnatt :-[

Det blir liksom litt patetisk når andre utbyggere av hurtigladere, etter lang søknadstid og utbygging, feirer at de har satt opp en ny hurtiglader. Her smeller Tesla opp 6 stasjoner med inntil 8 ladere på rad og rekke  8)
Hør hør!
Og i tillegg tar seg betalt vha. Latterlige abonnementsløsninger. Tesla legger virkelig lista her altså.
Go Tesla!!!
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

valvolainen

Får vel ta med en boks hvitspray sammen med vinflasken (til bonden for å låne 3fas på landet) i frunken slik at vi kan fikse evt. tagging. Noe må vi jo finne på mens vi venter på lading.

Knut Øygard

Sitat fra: Epleskreller på mandag 26. august 2013, klokken 11:53
Sitat fra: KnutGol på mandag 26. august 2013, klokken 11:48
Sitat fra: cairnz på mandag 26. august 2013, klokken 10:33
Er det bare meg, eller er det ganske mange "ampumper" (amperepumper) på Gol ? ser jo ut som et dusin ladere der...

Det er nok bare deg, det er ikke et dusin men 8 stk  ;) Det bør holde ei stund det...

I realiteten er det bare sju tilgjengelige der, for den siste står det "Knut" på ;)

Stemmer det :P
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Neemaz

#492
 Var en tur innom SC Lillehammer idag. Så den rød P85+ på Hammer hotell igår kveld så regna med de innstallerte ferdig i dag. Nydelig vær på Lillehammer idag, så det var vel ikke mer enn naturlig at gutta koste seg med testkjøring :-) . 8 Sc ble jeg fortalt, men mulig jeg misforsto vedkommende litt. Men det så veldig bra ut, det er 4 sc også bak tekniske hus på bilde. Og.... det bør nemnes det er 100KWh uttak!






jkirkebo

Etter litt mer innsyn sitter jeg på arealdisponeringsavtalen fra Aurland.

Ikke overraskende får Tesla disponere grunnen vederlagsfritt i minimum 10 år. Statens Vegvesen står for brøyting og strøing. Men det mest imponerende er at avtalen ble underskrevet 4/7 :) Dvs. under to måneder fra avtaleinngåelse til ferdigstilt ladestasjon. Tror det er en del andre aktører som har litt å lære her...

Forøvrig, om jeg har talt riktig er det tilsammen 40 ladepunkter som kommer igang nå?
Kan dere bekrefte at lista under er korrekt?:

8: Gol,Dombås,Lillehammer
6: Lyngdal,Brokelandsheia
4: Aurland
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bonefish

Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA