Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Hjortefot

Om Horten: Er det rent toalett og god kaffe der, så tar jeg lett 6 minutter (ifølge google, ikke skyt meg) omvei. Noen må kjenne sin besøkelsestid og få inn noe kafedrift i det handlesenteret. Det er et litt minimalistisk og effektivt småbysenter av typen "kjør hit ens ærend når du trenger noe på en av butikkene her, parker rett utenfor den butikken og dra igjen når du har betalt". "Strip mall" på godt amerikansk. Burgersjappe eller noe annet med mye take-away må da kunne funke i det miljøet? Det er kanskje ikke regulert til denslags? Hva sier lokalbefolkningen her?
Model 3 LR - 2019

turfsurf

Sitat fra: Hjortefot på søndag 21. januar 2024, klokken 12:44Hva sier lokalbefolkningen her?
Er omtrent som du skriver, man kjører dit, handler og drar igjen. Ett lite unntak for trimhuset med fysioterapeuter og diverse.

Ikke noe sted det er noe særlig å finne på, man kan evt gå 200 meter og bowle eller på den lokale kiosken som selger pølser...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mobileum

Det er ikke så lett. Her i byen, hvor vi har et gigantisk handlesenter litt utenfor bykjernen, er det store restriksjoner på hva som får lov til å etablere seg. Kommunene ønsker et levende bysenter, og klare skiller hvor handlesenteret bare skal selge varer som må fraktes med bil. Mens både Rema 1000, Extra, og Europris med flere får lov.  Som eksempel har Burger King nå store utfordringer med å få dispensasjon. Og dette er ikke det eneste stedet i Norge dette skjer.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Otkristo

Sitat fra: Mobileum på lørdag 20. januar 2024, klokken 17:25Langt fra gjennomgangstrafikk fra Horten-Moss fergen og E18. Fint for Maxbo-kunder....
4 min fra riksvei 19 på vei til/fra Horten ferjekai. Kunne vært bedre, men men

turfsurf

Sitat fra: Mobileum på søndag 21. januar 2024, klokken 12:55Det er ikke så lett. Her i byen, hvor vi har et gigantisk handlesenter litt utenfor bykjernen, er det store restriksjoner på hva som får lov til å etablere seg. Kommunene ønsker et levende bysenter, og klare skiller hvor handlesenteret bare skal selge varer som må fraktes med bil.
Hører dette argumentet jevnlig, "levende bysentrum". Som da fører til at de fra forstedene som vil ha seg god kopp kaffe og / eller en bedre lunsj samtidig som de handler må tråkle seg inn til bysentrum enten med kollektivt eller til trange parkeringshus. Eller som det stort sett blir til, man handler og drar bare hjem igjen.

Å tilby tjenester bare inne i bysentrum er bakstreversk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hjortefot

Sitat fra: Otkristo på søndag 21. januar 2024, klokken 20:10Interessant plassering.
De har jo allerede en bak en Remabutikk i et strøk med eneboliger litt lenger nord (been there, done that), så å plassere seg sentralt ved et veiknutepunkt midt mellom to fastfood/toalett-tilbud er hyperinteressant.  ;D Mye Vestland i monitor hos Tesla, men det er jo også krøkkete å ta seg fram der, og jeg regner med Bergen-Haugesund-Stavanger har en god del teslatrafikk.
Model 3 LR - 2019

sjokomelk

Jeg hadde trodd de heller ville prøve å få til noe ved krysset etter den første tunnelen fra Os, i retning Bergen, på den nye E39. På kartet ser det ut som om det er satt av plass til en bensin/energistasjon der, og det må være perfekt plassering for hurtigladere.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Hjortefot

Gi meg do og kaffe, så lader jeg gjerne i "Endelausmarka" som det visstnok heter mellom tunnelene ved Os, også. Teslas veier er uransakelige.
Model 3 LR - 2019

Otkristo

Tesla Supercharger Sortland
Antall: 8 stalls
Plassering: Strandgata 6,Skibsgården kjøpesenter
Mulig ferdigstillelse før fellesferien

RJK

Er jo bare på andre siden av bygningen hvor det står noen MER-ladere. På andre siden av der du kjører på brua, finnes det noen Eviny-ladere ved Rema 1000, og så står det noen Recharge-ladere ved bensinstasjonen på "denne" siden av brua.

Men veldig bra at de får enda flere ladere i Sortland.

Tok meg den frihet å markere inn MER-laderne på bildet over:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Otkristo

Sitat fra: RJK på mandag 22. januar 2024, klokken 15:06Er jo bare på andre siden av bygningen hvor det står noen MER-ladere. På andre siden av der du kjører på brua, finnes det noen Eviny-ladere ved Rema 1000, og så står det noen Recharge-ladere ved bensinstasjonen på "denne" siden av brua.

Den ene  50 kW laderen fra MER til kr 6,39 pr kWh 😅

RJK

Sitat fra: Otkristo på mandag 22. januar 2024, klokken 15:19
Sitat fra: RJK på mandag 22. januar 2024, klokken 15:06Er jo bare på andre siden av bygningen hvor det står noen MER-ladere. På andre siden av der du kjører på brua, finnes det noen Eviny-ladere ved Rema 1000, og så står det noen Recharge-ladere ved bensinstasjonen på "denne" siden av brua.

Den ene  50 kW laderen fra MER til kr 6,39 pr kWh 😅
I nøden spiser fanden fluer...! ;)

Nå regner jeg med de fleste er Coop-medlemmer, og derved har aktivert Coop-rabatt på ladingen der. Den er/var på 8 %, så blir jo litt billigere enn som det. Og betaler du ladingen med DNB mastercard, så får du ytterligere rabatt på toppen av det igjen, rabattstørrelsen er noe avhengig av hvilket DNB Mastercard man har.

Har faktisk ladet der selv dog med lavere ladepriser og med "sommernatt-takst". Må si jeg lette som f..n for å finne de, for i Google Maps og alle andre steder jeg leita, så var de markert der Tesla-laderne kommer. Det er en mye mer naturlig plassering, selv om jeg uansett synes det var litt knot å finne frem dit.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Andrewas

Her er en som nok blir lenge til - men prosessen er i gang - så dermed på plass som permit i supercharge.info. I Budstikka står det om planer for å anlegge en stor supercharger i forbindelse med etablering av en Sunset Boulevard (samme som ved mange ladere i Danmark) og en bilvask som skal hete Bildusjen. Dette blir på Høvik, Ramstadsletta 41. Det er tegnet inn 40 ladeplasser. Jeg antar det vil ta en stund siden plassen i dag er en del av anleggsområdet (eller i kanten av det) til ny E18 på strekningen Lysaker-Ramstadsletta.

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA