Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

teslapower

Sitat fra: Amoss på torsdag 01. august 2013, klokken 09:39
Sitat fra: hhartes på torsdag 01. august 2013, klokken 09:25
Sitat fra: bb på torsdag 01. august 2013, klokken 07:43
"Now Tesla Superchargers will take you to Hell and back!" :D

Hvis de noen gang skal bygge SC i Stavanger, blir det kanskje naturlig å legge den til Paradis da?

Du skal ikke se bort i fra at ledelsen i Tesla har god nok humoristisk sans til at de ser verdien i å kunne hevde: "Telsa, gets you from Hell to Paradise for free!" ;)

:) ;D ;D ;D ;D ;D ;D
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Epleskreller

Paradis er vel i Bergen folkens ;)

Kjørte innom Sognaporten i dag og det var en kar som jobbet på alene.

I Gol hadde det skjedd litt siden sist jeg var der. Det var gravd opp en grøft og støpt endel.. (bilde fra Gol)

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Hva tror folket her er oddsen for at supercharger på enten Dombås eller Lillehammer er klar til 20. september? Burde vel skje en del på halvannen måned? Ser ut til at jeg skal i 40-årslag i slutten av september en gang, og det vil være en gedigen nedtur om jeg må kjøre fossil! Tror ikke jeg er klar for å prøve meg på strekningen helt uten SC, men det holder fint at en av dem er i drift.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. august 2013, klokken 18:40
Hva tror folket her er oddsen for at supercharger på enten Dombås eller Lillehammer er klar til 20. september? Burde vel skje en del på halvannen måned? Ser ut til at jeg skal i 40-årslag i slutten av september en gang, og det vil være en gedigen nedtur om jeg må kjøre fossil! Tror ikke jeg er klar for å prøve meg på strekningen helt uten SC, men det holder fint at en av dem er i drift.

Er ganske sikker på at minst en av dem er klar til det.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 01. august 2013, klokken 18:42
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. august 2013, klokken 18:40
Hva tror folket her er oddsen for at supercharger på enten Dombås eller Lillehammer er klar til 20. september? Burde vel skje en del på halvannen måned? Ser ut til at jeg skal i 40-årslag i slutten av september en gang, og det vil være en gedigen nedtur om jeg må kjøre fossil! Tror ikke jeg er klar for å prøve meg på strekningen helt uten SC, men det holder fint at en av dem er i drift.

Er ganske sikker på at minst en av dem er klar til det.
Ja en av dem burde jo det? Selv om alt går uhorvelig tregt i Norge tenker jeg at dette er viktig PR-stunt for Tesla som bør komme i forbindelse med leveringsstart eller rett etter!

Hadde jeg visst om minst ett 400V32A trefas ladepunkt på RV3 hadde jeg forsøkt meg der istedenfor å kjøre over Dovre, men dessverre krever den effekten ladeelektronikk :(
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hhartes

Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Eivind_Bergen


Jimpec

Var innom Lyngdal i dag, men der har det stått stille siden jeg postet bilder i midten av juli.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Neemaz


Bor ved siden av laderen på Marche Lillehammer, og her jobbes det hver dag. Kan nesten garantere denne ferdig til september.

jkirkebo

Sitat fra: Neemaz på lørdag 03. august 2013, klokken 19:18

Bor ved siden av laderen på Marche Lillehammer, og her jobbes det hver dag. Kan nesten garantere denne ferdig til september.

Du har ikke et GoPro-kamera eller lignende? Sett det på fast stativ og få det til å ta et bilde hver 10.sekund eller noe slikt i arbeidstiden så får vi til slutt en fin timelapse-vide av SuperCharger-konstruksjon ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Neemaz

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 03. august 2013, klokken 19:59
Sitat fra: Neemaz på lørdag 03. august 2013, klokken 19:18

Bor ved siden av laderen på Marche Lillehammer, og her jobbes det hver dag. Kan nesten garantere denne ferdig til september.

Du har ikke et GoPro-kamera eller lignende? Sett det på fast stativ og få det til å ta et bilde hver 10.sekund eller noe slikt i arbeidstiden så får vi til slutt en fin timelapse-vide av SuperCharger-konstruksjon ;)

Ser ikke bort dit, men hadde jeg gjort det skulle du nå alltids fått en timelapse av SC bygging. Er litt tvilende på om arbeidsfolket hadde syns det hadde vært like stas dog :-) . Skal ta en prat med kara imorgen jeg og høre om når det er estimert ferdig. Tror kabler er dratt og kun selve monteringen gjenstår.

i_expect

Sitat fra: ModelX på mandag 05. august 2013, klokken 19:04
Ikke lenge til Brokelandsheia står ferdig?  8)

Blir spennende å se, men jeg har sett tegningene for plassering av normalladere, chademo++ (til ishavskraft) tidligere i år og da var dette plassert omtrent der bildet er tatt (det var greit å plassere normalladere der de er i dag og chademo rett ved for de har tenkt å ta betalt for begge deler) og teslas ladere lenger ut mot veien. Dessuten så det jo veldig trangt ut å plassere flere biler der mellom trafoen og kafeen? Eller?

Uansett: Det viktigste er jo at det kommer og det er jo twitret av sjefen sjøl også nå...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Amoss

Sitat fra: i_expect på mandag 05. august 2013, klokken 21:33
Dessuten så det jo veldig trangt ut å plassere flere biler der mellom trafoen og kafeen? Eller?

Ser for meg ut som om de her bygger ladere av typen man rygger inntil, slik at alle bilene - uansett ladertype - blir stående på samme linje uten "laderøyer" i mellom. Altså ikke inn mellom trafoen og kafeen. Så da blir det nok bedre plass enn det ellers kunne se ut for :)
Model S 85D

Lynxpolaris

Noen som kan si meg hvor på Gol de fremtidige laderne er? Jeg har surret rundt her en stund uten å finne byggeplassen.
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

Nuvolari

Sitat fra: Lynxpolaris på tirsdag 06. august 2013, klokken 13:36
Noen som kan si meg hvor på Gol de fremtidige laderne er? Jeg har surret rundt her en stund uten å finne byggeplassen.

Link til kart i første post her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8574.0.html
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA