Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

friendsmag

Noe nytt angående Supercharger i Volda? Jeg kjørte forbi der 2 ganger og der er en del byggeaktivitet i område der den skal plasseres. Men fortsatt ikke Tesla som har begynt med noe som det ser ut for meg.

Otkristo

Sitat fra: friendsmag på fredag 15. oktober 2021, klokken 11:05
Noe nytt angående Supercharger i Volda? Jeg kjørte forbi der 2 ganger og der er en del byggeaktivitet i område der den skal plasseres. Men fortsatt ikke Tesla som har begynt med noe som det ser ut for meg.
Dette er det siste jeg har registrert.

Goran

I denne artikkelen sies det at det skal komme en superlader på Røros "i andre kvartal".
Noen som vet noe mer?

https://motor.no/elbil-ladestasjon-supercharger/32-nye-superladere-i-ar--her-skal-de-ligge/189340

Ellemelle

Artikkelen er basert på info som de fant på Teslas sider.

Siste status der sier nå "2.kvartal 2022" https://www.tesla.com/findus

Bidda

SuC Gran: fått innsyn i siste papirer og både vegvesen og fylkesmannnen har innsigelser på plassering av trafo, ellers ok. Avtale grunneier og Tesla er OK. Ser ikke tegn til aktivitet der ennå.
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Otkristo

Ny Supercharger Trondheim sentrum
Plassering blir Haakon VIIs gate 8.

Otkristo

#4326
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 10:32
Ny Supercharger Trondheim
Plassering blir Haakon VIIs gate 8.

Ellemelle

Det er servicesenteret i Trondheim (ikke akkurat sentrum)

Otkristo

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 12:13
Det er servicesenteret i Trondheim (ikke akkurat sentrum)
Endret.
Det var denne de tidligere kalte Trondheim Central mener jeg

Otkristo

Ny Supercharger Åsane-Bergen
Første spor av plassering for nye Supercharger Åsane.
Denne blir ved Gullgruven senter, BKK Bilkraft har allerede ladere her.

Otkristo

Sitat fra: Otkristo på mandag 15. november 2021, klokken 12:47
Ny Supercharger Åsane-Bergen
Første spor av plassering for nye Supercharger Åsane.
Denne blir ved Gullgruven senter, BKK Bilkraft har allerede ladere her.

ahusom

Ang Supercharger i Trysil: Kommunen har hatt befaring sammen med Tesla og det ligger et forslag inne om å bruke P-plassene ved Trysil rådhus, ved P-rekken nordøst nærmest Liavegen. De søker om 10 plasser med opsjon om å utvide til 16. Det er OK med butikker, spisesteder og en Circle K like ved så tror den plasseringen blir bra om de lander på det.

Skjønner at kommunen har et krav om at laderne skal åpnes for alle elbiler (innen 4 måneder etter ladere er på plass), men det er jo Tesla i gang med uansett så vil ikke tro det blir noe problem. Saken skal behandles av kommunen 17. november så bare å krysse fingrene 🙂

På kartet til Tesla står denne laderen til Q4 2021. Vet ikke hvor lang tid de bruker på byggesøknad + bygging av ladere, men høres vel lite trolig ut at dette blir klart i Q4 så lenge plassering ikke er endelig besluttet enda.

http://einnsyn.sate.no/Trysil/DmbHandling/Details/4112?sourceDatabase=TRYSIL_PROD

Otkristo

Tesla får ikke godkjent søknad om Supercharger Gran

Lepet65


Otkristo

Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 23. november 2021, klokken 13:33
Hvorfor?
Problemet er plassering av nettstasjon/trafo. Kanskje Tesla og grunneier kan finne en alternativ plassering.

Slik vi forstår har tiltakshaver nå søkt innplassert høyspenttrafo og strømfordelingsbokser med dispensasjon, og i klar konflikt med reguleringsplanens formål Samferdselsanlegg og teknisk infrastruktur, Gang-/sykkelveg.»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA