Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Diverse artikler som omhandler Tesla (ikke tester)

Startet av Nuvolari, onsdag 15. mai 2013, klokken 20:12

« forrige - neste »

Jejl

Morsom artikkel i det nyeste Illustrert Vitenskap som handler om historien til elbilen.

Model S omtales som "kongen blant elbilene". Ellers var det endel utgått info om bilen.

På slutten av 1800-tallet var elbilen mer utbredt enn bensinbilen. Det var først i 1908 at salget av bensinbilen tok av.

I 1899 ble elbilen Jamais Contente bygget i Paris. Toppfarten var 105km/t.

Henny kilowatt var den første masseproduserte elbilen i 1964. Av 100 produsert ble 47 solgt. Rekkevidde 64 km og toppfart 64km/t.

luffe

Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Bent

Det er veldig interessant (og litt overraskende) om Musk faktisk har sagt at alle superladerne vil få relevante mengder med solcellepaneler etterhvert. Jeg hadde trodd at de skulle basere seg på solceller i de mer solrike områdene og på arealer hvor man kan sette opp store mengder med paneler til en (tomtemessig) billig penge, og så bruke det eksisterende strømnettet for å "flytte" denne strømmen ut til ladestasjonene.

Jeg forstår at jeg må finne tid til å virkelig finlese den siste superlader-uttalelsen fra Tesla. :)
Tesla Roadster, 25Mm


ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

i_expect

Vet ikke om denne passer her, men hvis det som sies på denne videoen stemmer så er det ikke sikkert at det er veeeldig komplisert å få endret de "manglene" som enkelte har pekt på i fht å kalle bilen en premiumbil  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=BLrnK2P9fXA

Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

ebbrey

At de har tenkt på det i SW tror jeg nok, og at dette kommer på neste utgave tror jeg også. Men jeg tror ikke noen av våres biler vil være klargjort for dette på noen måte med HW.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Muffinman

Det var vel også konklusjonen i den dedikerte tråden for denne videosnutten som ligger ett eller annet sted her inne.


Arha

Sitat fra: Jejl på tirsdag 04. juni 2013, klokken 23:56
http://www.na24.no/article3630984.ece

I februar gikk eier og adminstrerende direktør Erik Must seirende ut av en offentlig feide med New York Times.  He he.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

gbzdoc

Ha ha! Om ikke annet så var de i det minste konsekvente i sin bruk av Elons nye navn... :D




Ludvig

http://www.teslamotors.com/2013shareholdermeeting

Elon Musk svarer på spørsmål om den pågående "krigen" med Automobile Dealers Association.
Spol frem til 49:00 - 54:20, og se en tydelig rørt Elon Musk!
Satt med klump i halsen selv etter å ha sett det...
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA