Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Diverse artikler som omhandler Tesla (ikke tester)

Startet av Nuvolari, onsdag 15. mai 2013, klokken 20:12

« forrige - neste »

Nuvolari

Bra artikkel  på Cnet som beskriver den nye trip planneren, hvordan de skal løse sleep mode, nye funksjoner fremover etc.

http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-57584496-48/teslas-path-to-the-upgradable-car/
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen


takktakk

P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Gikken

Det er vel også denne type artikler som tyder på at intensivene ikke kommer til å leve noe særlig lengre enn 2017 desverre..
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

Bent

Leaseplan lister (ifølge Adressa) Model S som en av flere kommende statusbiler:
http://bil.adressa.no/bil/article43985.ece
Tesla Roadster, 25Mm

glaserud

Betinget positiv å stå på samme lista som Fisker Karma... ;)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

RunarBT

Sitat fra: Gikken på mandag 20. mai 2013, klokken 08:05
Det er vel også denne type artikler som tyder på at intensivene ikke kommer til å leve noe særlig lengre enn 2017 desverre..

Eg trur behovet for å redusere lokal forurensing i byene bare blir større, så gratis bom, lading og kollektivkjøring(så lenge det ikke blir kø) vil bestå lenge. Det er og gratis for staten, så ingenting å tjene på å endre dette får staten

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Cirion

Sitat fra: Gikken på mandag 20. mai 2013, klokken 08:05Det er vel også denne type artikler som tyder på at intensivene ikke kommer til å leve noe særlig lengre enn 2017 desverre..
Jeg tror ikke det skal mer til enn en kiip vinter med alt for mye stillestående luft, før fossil bilene får kjøre nekt i perioder og rushtidsavgift, mens elbilene får fortsette som før. Intill fossilbil er i mindretall, vil incentivene for å få folk til å kjøpe elbil opprettholdes. Jeg har mer tro på at incentivene vil forbedres, enn at de forsvinner i 2017.

Fredingen av elbil incentivene ble forlenget til 2017, og kan forlenges lenger enn det også.

Med unntak av Model S, er det ikke mange som ville valgt elbil i dag, om det ikke fantes andre incentiver enn at strøm er billigere enn bensin. Det hadde også vært færre Model S bestillinger i Norge.

Mens drivstoff og bompasseringer blir dyrere for fossilbiler hele veien til 2017, vil jeg uansett kose meg med min Model S. Etter 2017 stiger kansje verdien på bilen, siden MVA sannsynligvis er å finne på nye elbiler. Mva er for meg det eneste logiske valget om det må gjøres noe med incentivene. Mva er noe "alle" betaler på alt (untatt bedrifter). Mva er også det som svir mest for dyrere elbil som Model S kontra rimeligere modeller.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

timingbeltkiller

Bompengene er godt på vei til å bli så kostbare for bilistene at du kan få massiv overgang til elbiler og til buss/tog/bane. Da ryker hele bompengesystemet finansielt. Frp ville nok ha tatt dette til etterretning, dukket ned i Onkel Skrue Bingen og spadd opp nok oljepenger til å skrote hele bompenge-galskapen. Men resten av partifloraen har makta og kommer til å løse problemet med elbiler inn som melkeku og med økte billettpriser på buss/tog/bane.

Videre ødelegges inntektsgrunnlaget melkingen av bilistene utgjør. Resultat: Elbiler avgiftsbehandles likt med andre biler. Den som tror hensyn til miljøet får prioritet framfor avgiftsinntektene, bør spørre seg hvorfor miljøpartiene SV og V raderes bort av velgerne.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

All den tid regjeringen ønsker at folk kjører elbil fremfor fossilbil, spesielt i og rundt byer, er jeg ganske sikker på at prisene differensieres når de innføres. Eks. 15,- istedenfor 30,- i bomringen, lavere mva sats enn fossilbil ved kjøp etc. 
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

19quiz76


Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 21. mai 2013, klokken 06:19
Videre ødelegges inntektsgrunnlaget melkingen av bilistene utgjør. Resultat: Elbiler avgiftsbehandles likt med andre biler. Den som tror hensyn til miljøet får prioritet framfor avgiftsinntektene, bør spørre seg hvorfor miljøpartiene SV og V raderes bort av velgerne.

Det sier seg selv at dersom elbiler blir dominerende innen personbiltransport, må inntektsgrunnlaget for staten økes. Noe annet ville være uansvarlig. Men på det tidspunktet kan du være trygg på at avgiftene på fossilbiler og -drivstoff vil være så høye, at man skal være rimelig standhaftig for å insistere på å fortsette med det griseriet ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA