Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer å bestille ny Euro Leaf

Startet av Slate, onsdag 15. mai 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

Slate

Heisann, da er jeg så å si klar for å bestille meg en ny Euro Leaf, men har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på før jeg bestiller. :)

1) Slik jeg har forstått er dette de største forskjellen på modellene Visia, Acenta og Tekna:
VISIA, koster ca kr 229 000,- og har15 tommers hjul med stålfelger, basisutstyr.

ACENTA: koster ca kr 251 000,- og har
- Nissans Carwings navigasjonsanlegg, som har en rekke funksjoner, inkludert en grafisk fremstilling av batterisituasjonen.
-16 tommers hjul med lettmetallfelger.
- Mer effektivt og energiøkonomisk varme system
- Cruise control
- Auto- dimming innvendig speil
- Stoffseter med delskinn
- Kartlomme på passasjerside

TEKNA: koster ca kr 274 000,- har det samme som Acenta +
- 360 graders monitor
- Svarte skinnseter
- BOSE lydanlegg med syv høyttalere
- 17 tommers hjul med lettmetallfelger.
- LED hovedlys.
- Tåkelys
- Solcelle spoiler
- Cargo cover
- 6,6 kW innebygd hurtiglader. Gir mulighet for å kutte ladetiden fra åtte til fire timer dersom man har tilgang til 32 A strømkontakt. Noe de færreste har i dag.

I USA er 6,6 kW innebygd lader standard på SL utgaven.(tilsvarer tekna). Er usikker på om dette blir standard på tekna modellen, noen som vet?

Har ennå ikke bestemt meg for hvilken utgave jeg bør velge, er det noen som har noen anbefalinger i så måte?

2) Slik jeg har forstått det er vanlige ladepunkter for elbil på offentlige og private parkeringsplasser utstyrt med 16A. I Leafen følger det med en ladekladd som standardutstyr. Får man 10A eller 16A lading til bilen ved bruk av denne?

3) Jeg har ikke mulighet for hjemmelading der jeg bor. Tenker derfor å basere meg på hurtiglading, og klattlading på offentlige og private ladepunkter. Virker dette som en grei løsning?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Trondheim
Vurderer å kjøpe ny Nissan Leaf.

MrFinale

Hei,

jeg har inntrykk av de samme spesifikasjonene.
Ringer å maser i ny og ne på selgeren på Witro i Trondheim, men har kun fått info per telefon enda. De ba meg ta kontakt på ny i slutten av Mai, for da mente de å ha inne den nye modellen for prøvekjøring.

Hvem har du fått de prisene av?
Jeg fikk følgende priser hos Witro, eksklusiv vinterdekk, metallic lakk osv.

VISIA 234 590,-
ACENTA 257 320,-
TEKNA 283 820,-

Jeg ligger nok og bikker mellom ACENTA og TEKNA-utgaven.
Men trenger å finne ut hva jeg kan oppgradere av utstyr på ACENTA-utgaven og hva dette koster.

Limodriver

Ved bestilling av to Teknaer har jeg fått pris på den med metallic og 4 ekstra Nissan lettmet felger med gummimatter på €31500. Dersom du legger på kr 10-12000 har du prisen det vil koste deg ferdig registrert i Osloområdet. Mao ihvertfall 40k å spare.

Slate

Hei,

Jeg så prisene i en artikkel i hegnar online. Informasjonssjef Marina Maneas Bakkum i Nissan Norge tror at nivåene Acenta og Tekna blir storselgerne her hjemme. Prisen for Visia oppgir hun til rundt kr kr 229.000
Acenta kr 251.000,
og Tekna kr 274.000.
Leveringskostnader på kr 9.000 er inkludert i disse prisene.

Jeg står også og vipper mellom Acenta og Tekna.

http://www.hegnar.no/motor/article725776.ece
Trondheim
Vurderer å kjøpe ny Nissan Leaf.

svingen

mener og ha lest att tekna modelen går bort litt bagasje plas bose lyd anlegg, jeg er ikke sikker men mente det var  6.6kw på alle modelene mente leste det leaf usa pdf dokument?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Tina

Jeg hørte at det ville bli batterileie på den nye leafen.. stemmer det?
Lykkelig eier av en sølvgrå Nissan Leaf, 2013 mod :)

Thomas Parsli

Jeg har ikke hørt om batterieleie på Leaf, men ville ikke blitt overrasket hvis Nissan gjorde det for å selge flere biler.

Batterieleie er neppe gunstig for leietaker, så du bør ha kortsiktige økonomiske grunner til å velge det. Tipper det ligger et sted mellom vanlig billån og forbrukslån i pris.
Prøv heller å låne litt mer penger, f.eks Skandiabankens "Grønt billån 100%" som pt. ligger  på 6,3%.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

MajorBard

Hvis du ser for deg å selge bilen brukt om noen år, så ville jeg gått for teknal og sørget for 6.6kw lader ( og det har jeg visst allerede gjort :-) alt annet øker din risiko for å sitte igjen med en teknisk irrelevant bil. Nordmenn er utstyrsgale, sånn gjennomsnittlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA