Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplass på Værnes

Startet av Lynet, søndag 30. mars 2008, klokken 12:00

« forrige - neste »

ilmarw

Oversikten over ladeplasser bruker ikke forumprogramvaren, så regner med at det er vanskeligere å sette opp adminrettigheter enn som så.

Forøvrig har jeg et titalls ladeplasser i Oslo som baserer seg på bokser til motorvarmere. Eksempler er Elkjøp på Carl Berner, Biltema på Rud (Sandvika), Coop på Kampen og en haug andre steder. Dette er jo ike ladeplasser som er reservert for elbil, så det er ikke alltid det er ledig. Dessuten er jeg ikke sikker på hvordan det er for elbil.no å promotere slike uoffisielle ladeplasser. Noen trenger man jo en nøkkel til, men dette er som regel den samme som vi har fått utdelt av Norstart.

Men bokser som ikke er låst må det da være greit å bruke? De var jo originalt for motorvarmere, og lading bruker vel ikke mye mer? Dessuten er det bare god reklame for de butikkene som har en kontakt utenfor og som blir nevnt.

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Når det gjelder butikker o.l. med "uofisielle" plasser der man kan lade er det sikker tlurt om man spør om man kan bruke kontakten, og også om det er greit at man gjø,r andre elbil-eiere oppmerksomme på plassen. Det er jo bare å nevne at butikker med lademulighet foretrekkes fremfor andre. ;)i

Når det gjelder listen så foreslår jeg at den settes opp i tabellform (jeg har tidligere postet et forslag) og at man kan sette på en kolonne med noen enkle symboler (foreslår stjerner i ulike farger - det er lettere å se forskjell på enn bittesmå "duppeditter"/ikoner), eller ganske enkelt en bokstav som viser om det er en offisiell Norstart-plass, Privat plass (kjøpesenter e.l.), Privat hos elbilentusiast, om det trengs nøkkel, om man må betale for strømmen, om der er tidsbegrensning osv.

Med bokstaver kan vi f.eks. gjøre det slik:
2 - Maks to timer andre tall for andre tidslengder
B - Betaler for strømmen
E - Entusiast låner ut privat ladeplass.
N - Trenger nøkkel
O - Ofisiell Norstat ladeplass
P - Privat (kjøpesenter e.l.)

Da kan man leggepå kombinasjoner av disse, så er det lett å se hva slags type plass det er snakk om.

Og; dersom lista vedlikeholdes utenfor forum-systemet (noe jeg tror den gjør), så er det vel ikke verre enn at noen (Ilmar) får tilsende de filene som pr i dag utgjør denne lista, og så vedlikeholder dem lokalt og sender dem inn til den som har tilgang til å legge dem inn (Lars). Jeg vil tro det er omtrent slik disse listene vedlikeholdes pr i dag?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rymegnal

Heisann!

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 22. april 2008, klokken 09:13
Jeg skal få gjort dette i løpet av de neste 48 timene, og gir beskjed når så er gjort. Deretter kan vi ta en runde med "felles korrektur" for å få det helt riktig.

Du kan ta med to ladeplasser på Ski Storsenter, div plasser rundt på campus UMB, Universitetet for miljø- og biovitenskap på Ås. De på UMB er ladeplasser, og ikke parkeringsplasser. Hender at det blir misbrukt, hvilket er kjedelig for oss som lader på UMB.
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

Ken

2 B Or Not 2B- that is the question (W. Shakespeare) ::)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

#34
De 48 timene Lars lovte ble utrolig laaaange....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lars C. Krogenæs

Blir nok noe lengre å vente. Jobber 14 timer i døgnet, i tillegg 3 barn i heimen som skal ha sitt. Og så ble det plutselig et huskjøp på mandag, og masse styr med å få tilbud fra meglere på salg av vårt nåværende rekkehus.

(Dermed kan jeg benytte anledningen til å markedsføre vårt rekkehus i Bærum. Pris ca. 3,5 mill, inkl. reservert ladeplass! Ta kontakt.)

Skal se hva jeg får gjort lørdag natt til søndag.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ilmarw

Lars, ikke stress med det. Alle har forståelse for en presset situasjon. Bare greit å få noen livstegn iblant. Og som sagt, jeg kan gjerne hjelpe til.

Gratulerer med nytt hus!

ilmar
Polestar i bestilling

Lynet

Flott med nytt hus, og flott med oppdateringer på forsiden av elbil.no

MEN: jeg sendte flere epost til Lars om dette i månedsskiftet februar mars, og denne tråden startet 30.3.

Det må gå an å prioritere saker som er over 10km fra Youngstorget også........

Å oppdatere siden med ladeplasser raskt slik at alle kan få nytte av disse plassene er meget viktig.
Kanskje noen andre bør få dette ansvaret, det ser ikke ut som at det mangler kandidater......

Teksten var laget ferdig i den nevnte eposten, klipp og lim tar maks 5 sekunder.........
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Det som ikke blir gjort med en gang, har en tendens til å bli utsatt VELDIG lenge. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

espen

Jeg setter stor pris på engasjementet og jeg ønsker definitivt at vi blir flinkere og raskere på nevnte områder. Mange gode ideer her om hvordan dette kan gjøres.

Det finnes mange eksempler på frivillige webredaktører og bloggere som mister motivasjonen etter kort tid. Lars har gjort en kjempeinnsats i en årrekke, og fortjener skryt for det! Hvis f.eks. Ilmar i tillegg kan bidra på ladeplassoversikten for å gi den bedre kvalitet og raskere oppdatering er det flott!

Når det gjelder teorier om at Oslo-regionen prioriteres må jeg bare smile oppgitt, det er nok heller slik at ladeplassoversikten generelt ikke har vært prioritert i det siste.

Laban

Skal ut å fly til uka og ser det ikke er oppdatert noe om ladeplassen på Værnes enda.
Er det vanskelig å finne den?

En beskrivelse på hvordan man finner den, gjerne her i denne tråden, hadde vært supert.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lynet

Kjør opp rampen til avgangshallen og sving inn på korttidsparkeringen. Ta til høyre og kjør ca 30 meter, rett bak heisen er det reserverte plasser. De to første er til elbil. Ladekontakten er oppunder taket så ta med skjøteledning. 
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Laban

Takker for svar ;).
Hadde aldri tenkt på å ta med meg skjøteledning ihvertfall, blir stående over natten så tar med skjøteledning og timer.
Pleier det å være vanskelig å få plass der?

På den gamle plassen ved boden til vakten var det kun 1 stikk-kontakt så hvis noen hadde med timer var det ikke lade-plass til flere der. Håper dette også har rettet seg.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Lynet

Det er bare ett dobbelstikk der (sikkert 16A kurs), men de tre gangene jeg har stått der var det ingen andre der.
Kanskje en ide å skrive på tidspunktet på timeren på en lappe som legges synlig. Da kan nestemann styre utenom tidspunktet slik at ikke sikringen ryker.

Avinor sier at dette skal være en forsøksordning ut året, men i og met at Norstart ikke gidder å publisere denne nyheten blir den ikke særlig kjent......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ken

Tåpelig at de montere doble kontakter når sikringen vil sannsynligvis ryke hvis to prøve å lade samtidig. Sikringen vil ikke være tilgjengelig til vanlig. En ide å teipe opp en av lokkene.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA