Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplass på Værnes

Startet av Lynet, søndag 30. mars 2008, klokken 12:00

« forrige - neste »

ilmarw

cra, jeg tenker wiki, jeg!

Da kan alle redigere ladeplasser. Og siden alle kan redigere, tror jeg ikke det blir noe problem. Tvert imot, andre kan komme med tilleggskommentarer til enkelte ladeplasser. Dette koblet med googlemaps tror jeg ville vært dritbra!

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Ja, det kunne nok gjort seg. "problemet" er vel at det da blir en ekstern side, eller? Jeg liker slike wiki'er når jeg er ute etter teknisk info av ymse slag, men til "enkle ting" synes jeg der er for mye menyer, knapper osv. Eller kan man velge å vise det bare som en eklel liste?

Men vedlikeholdet av en slik wiki kunne nok være en bra måte å gjøre det p, ja. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

#17
Wiki maps er ganske greit, ja. Ravn har lagd en Wiki route til EV2008 med ladestasjoner og avstander osv. Ser under Agder på EV2008.
Lokal foreninger var nok ikke den beste plass å finne alle ladestasjoner i Norge men en god måte  å legge presse på de uorganiserte der ute.  ;)

Bosted i personlige opplysninger bør være pålagt ikke frivillig under registrering. Bare by eller fylke tenker jeg.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Sitat fra: Ken på fredag 11. april 2008, klokken 10:51
Bosted i personlige opplysninger bør være pålagt ikke frivillig under registrering. Bare by eller fylke tenker jeg.

Ja, det hadde gjort seg med minimum fylke eller by (eller som jeg; region/område). Litt drøyt å kreve for detaljerte opplysninger om fysisk lokasjon.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Boogie

Ellers har jeg stor sans for danskenes løsning hvor man også får beskjed om hvilken type kontakt/sikring det er. Om plassen er åpen hele døgnet.
Om den er privat eller offentlig/gratis eller batalingsplass. Og med telefon man kan ringe for å spørre om det passer dersom det er privat plass.

Jeg har tidligere gitt uttrykk for at jeg stiller meg åpen for at folk kan komme innom og lade hos meg når de passerer, men noe forum for slike initiativ finnes ikke per idag.

En ypperlig måte til å bli bedre kjent også ;D

Jeg har i tillegg en ekstra lader som kan kobles til, og som gir mellom 20 og 27 A ekstra ladestrøm avhengig av spenning på batteripaken.
Kommer godt med når man ikke ønsker å stå for lenge og vente på ladingen.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Ken

Da kan vi begynne å planlegge sommerferien da. Med en liten diesel aggregat bak i bilen er "Norge din oyster(østers). Jeg venter noen ubudne gjester da.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

JAJA da er nok en uke gått uten at noen ansvarlige har lest mine e-poster eller sett denne tråden...

Men at statens regulativ blir 4kr/km får man med seg. Så det er noen som tydeligvis har et ansvar for å holde nettsidene oppdatert!

Så hvis noen kan gi meg e-postadressen til vedkommende så kan jeg prøve en gang til jeg :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Jeg har nå vitterlig sett at Lars har skrevet flere innlegg på forumet også den siste uka (ifm. sakene på forsiden).

ilmar
Polestar i bestilling

Lynet

I denne tråden sier faktisk Lars at han har ansvar får nettsidene: http://elbil.no/forum/index.php?topic=843.msg6421;boardseen#new
Utrolig at han ikke kommer med kommentar på denne tråden også....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lars C. Krogenæs

Hei

Jeg har faktisk oversett denne tråden, inntill jeg nå fikk et lite hint av Lynet. Ser at det er behov for en oppdatering av ladeplaseser.

Jeg skal få gjort dette i løpet av de neste 48 timene, og gir beskjed når så er gjort. Deretter kan vi ta en runde med "felles korrektur" for å få det helt riktig.

Forøvrig er det riktig av jeg er ansvarlig for å legge ut innhold på elbil.no og drift av forumet.

Lars

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ilmarw

Hei Lars, og fint å se deg :-)

Som sagt tidligere så er jeg villig til å holde ved like ladeplassoversikten, evt. utvide med ny funksjonalitet, dersom du selv føler du ikke har tid til det. Som det går frem av tråden er det flere mail som er blitt sendt som det ikke har blitt respondert på. Men dersom en slik deling av rettigheter innebærer at man må ha tilgang til hele domenet, forstår jeg at det er litt vanskelig.

ilmar
Polestar i bestilling

Ken

Jeg og Ravn har moderator ansvar på Agder Lokalforening så jeg tror at det går an. Jeg er veldig glad for at vi fikk bruk av forumet her og det gir mulighet for informering om hvor utstyr befinner seg til enhver tid f.eks.

Håper at du få tildelt litt ansvar Ilmar og vi håper på at vi kan planlegge Norge rundt tur snart.

Jeg og vi må være litt mer proaktiv og finne flere ladeplasser blant de utallelig strøm kontakter der ute. Vi er villige til å betale for brukt strøm så det er ikke noe snakk om et regnskap som går i minus. Hva med at alle vi medlemer og forum deltakere oppgi lade muligheter i vårt nærmiljø som Ravn har. En liste som ligger i bilen kunne spare mye hodebry hvis bilen plutselig går tom av strøm.
For de med eksterne kontakter finn plass til sparegrisen ved siden.

For vi uten GPS, hvordan finner vi ut om ko-ordinater til våre bolige??
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Rio

#28
Sitat fra: Ken på tirsdag 22. april 2008, klokken 22:26For vi uten GPS, hvordan finner vi ut om ko-ordinater til våre bolige??

http://kart.finn.no/

Tast inn adressen din, så kommer GPS-koordinatene opp nederst på siden.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ken

Da har jeg ladeplass på 58.11214 grader Nord og 7.95213 grader øst.

Utrolig nøye, rett utforbi den lille garasjen. Jeg ville ikke at dere lader i sovelsen min.

Husk å gå inntil stor kart fordi jeg fikk ikke opp koordinater etter å ha tastet inn adressen og kart kom opp.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA