Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konfigurasjon ved Finalize

Startet av Dix Hallpike, onsdag 15. mai 2013, klokken 15:03

« forrige - neste »

laumb

Var å hjalp min far med og sette ut båten i dag.
Dette medførte at jeg måtte kjøre bilen hans tilbake til campingen. En 2012 BMW 525XD. En bil jeg ved tidligere anledninger har nytt både motor og komfort i.

Etter prøveturen med Model S forrige uke, fikk jeg litt hakeslepp av å kjøre BMW. Den var liksom, litt bil 0,5. Den føles litt betaversjon ut. Det tok lang tid fra jeg tråkka til noe skjedde, den bråket, ting måtte spinne opp og styre, og aksellerasjonen var myyyye tregere enn jeg husket.

Vel, jeg har til Torsdag i neste uke på å trykke finalize for å beholde rabatten min. Det er lenge til, men dagens tur gjorde at jeg rett og slett bare klinte til. Dinosaurbiler er alt for dårlig!
Kjenner at kjøregleden ble litt borte. Kind of.

Så, da ble det følgende spec finalized i dag:
- S85
- 19"
- Hvit
- Tekstilinteriør
- Tech pakke
- Lydstudio
- Panoramatak
- Luftfjæring
- Parkeringssensor
- Lyspakke
- Hattehylle

Droppet: vinterpakke, alarmpakke, dobbeltlader og barnesetene.

Levering Sept/Okt.
Håper på Okt, men dersom gamlebilen blir solgt fort, så kan september være fint. Må samle sammen noen kroner ekstra da pano, luft, parkeringssensor og lyspakke ikke var i det originale budsjettet.

Noen som vil ha Saab?

glaserud

Da blir det mye hvitt nord av Øyeren, da. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Muffinman

Nei takk, har Saab allerede. En som for øvrig ble forsøkt startet i gir, med clutchen ute, foten på bremsepedalen og håndbrekket på når jeg skulle kjøre hjem etter prøveturen i Model S. Ikke overraskende til lett hånlatter fra samboeren min...

Ble litt _for_ lett venner med Teslaen, og blir liksom ikke helt dus med Saab`en etterpå. Så mye "unødig" som må gjøres for man er i farta.

:o

valvolainen

Aj, en som har bestilt 60kwh?
Den blir _lett_ å selge en vakker dag, hehe.

frskby

Da var den røde knappen trykket. Levering sept/okt.
Det ble Performance, perlehvit, 21" grå felger, lyst skinn. Ellers fullspekket med unntak av bakovervendte bakseter.
Gikk på en "smell" da den ble myyye dyrere enn mitt opprinnelige budsjett, men tar ikke sjanse på å ikke ta med deg jeg har lyst til. Frykter at dette er kanskje den eneste muligheten jeg får i mitt liv til å få en slik bil mtp ytelser og utstyr til denne prisen.

Lurer på når Volvo'n skal legges ut. Aldri gledet meg sånn til høsten før. Måtte denne sommeren gå unna i en fei...  :)
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Balrog

Sitat fra: laumb på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:05

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:19
Jeg skjønner ikke at så mange velger Lyd. Er det kun pga DAB ?

Fordi drittlyd suger når det finnes bedre alternativer. Og til den prisen, så får jeg knapt et konponentsett av OK kvalitet i vanlig butikk.

+2

Radio er fullstendig uinteressant, der kommer bare endeløs pjatting og 80-tallspop, DAB eller ikke.

Et lydanlegg i bil skal gi fet lyd, sånn er det med den saken. Det krever sykt mye jobb å ettermontere et godt skjult anlegg med god lyd. Derfor et best mulig originalanlegg. Sub er et must.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

glaserud

Sitat fra: Balrog på lørdag 18. mai 2013, klokken 22:21
Radio er fullstendig uinteressant, der kommer bare endeløs pjatting og 80-tallspop, DAB eller ikke.

Hvis du leter litt, så finner du sikkert knappen som lar deg velge noe annet enn P4. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

LA-Thing

#37
Fikk bestemt meg nå: Performance, blå, blått tak, ikke spoiler, 19", sort skinn, morbærtre. Det meste utstyret unntatt P+, soltak, vinterpakke, sikkerhetspakke, pakkehylle og bakovervendte barneseter.

Ny rekord for netthandel. Nå har jeg blandet en drøy white russian og skal få ned pulsen ved å se/høre på Margaret...

Forresten, får kanskje ikke mindre puls, men fokuserer på annet en bil....
Drammen, Tesla Model S #2510

ELbilist1

Gratulerer Laumb, ikke langt fra min Røde.....
som sagt tidligere, litt dyrere, men tror å håper det er verd det....

Noen som har et godt forslag til annonsering av alle "FOSSIL" bilene som skal selges fra oss her på forumet.
Jeg har Passat 4M Sedan?!
:) Ren nytelse, hvær dag!

jkirkebo

Sitat fra: Balrog på lørdag 18. mai 2013, klokken 22:21
Radio er fullstendig uinteressant, der kommer bare endeløs pjatting og 80-tallspop, DAB eller ikke.

Det er vel ikke helt sant for DAB, der får du jo kanaler som Alltid Jazz, Alltid Folkemusikk og mP3. Ingen av disse byr på noe særlig pjatting og ihvertfall ikke noe 80-tallspop ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Sitat fra: jkirkebo på søndag 19. mai 2013, klokken 00:30
Sitat fra: Balrog på lørdag 18. mai 2013, klokken 22:21
Radio er fullstendig uinteressant, der kommer bare endeløs pjatting og 80-tallspop, DAB eller ikke.

Det er vel ikke helt sant for DAB, der får du jo kanaler som Alltid Jazz, Alltid Folkemusikk og mP3. Ingen av disse byr på noe særlig pjatting og ihvertfall ikke noe 80-tallspop ;)

Men du må like enten jazz, folkemusikk eller techno.. Tror jeg står over. En USB Minnepenn med musikken jeg liker, er alt jeg trenger. Er ikke veldig imponert over DAB-dekningen langs riksveinettet heller.

Nuvolari

Tror DAB er lurt når du skal selge og FM nettet er historie.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

petersv

Sitat fra: Nuvolari på søndag 19. mai 2013, klokken 10:48
Tror DAB er lurt når du skal selge og FM nettet er historie.

like viktig som for majoriteten av alle biler som selges i dag. Mao, skilles seg ikke ut. Smak og behag. Ekstrautstyr er nok den dårligste investeringen man kan gjøre ved nybilkjøp. Men veldig greie ting å ha om du skal ha bilen litt, og det tror jeg er tilfellet for alle Teslaeiere. Dette er ikke en bil du kommer til å selge.

kort oppsummert, kjøp ekstrautstyr etter eget behov, ikke neste eiers, det er i beste fall bare selvbedrag ;-)

Bent

Sitat fra: petersv på søndag 19. mai 2013, klokken 11:00
(...) Ekstrautstyr er nok den dårligste investeringen man kan gjøre ved nybilkjøp. (...)
Muligens slår dette regnestykket litt annerledes ut for elbil all den tid ekstrautstyret er momsfritt hvis det leveres sammen med bilen.
Tesla Roadster, 25Mm

OleJA

Kjørte Finalize uten Performance for et par dager siden og har signert kontrakt. Kjenner at jeg allerede angrer litt på at jeg ikke tok med Performance....
Har noen erfaring med hvor enkelt det er å få lagt til ting etter Finalize?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA