Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg har fått DELIVERY knapp og har reservasjons nummer:

Startet av Cato76, tirsdag 14. mai 2013, klokken 14:52

« forrige - neste »

Cato76

Jeg la inn Roadster reservasjonsholdere (nederst), og slettet alle som hadde lagt inn at de har fått delivery. Dersom noen i det hele tatt har fått knappen, så legger dere inn på nytt.  :)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Roger Kolbu

Og kanskje endre emnet fra "(S~Signature / P~Production)" til "(S~Signature / P~Production / R~Roadster)"...
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Cato76

Sitat fra: Roger Kolbu på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:26
Og kanskje endre emnet fra "(S~Signature / P~Production)" til "(S~Signature / P~Production / R~Roadster)"...

Dette må moderator fixe! Jeg får ikke endret....  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

ohh

Sitat fra: Cato76 på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:32
Sitat fra: Roger Kolbu på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:26
Og kanskje endre emnet fra "(S~Signature / P~Production)" til "(S~Signature / P~Production / R~Roadster)"...

Dette må moderator fixe! Jeg får ikke endret....  ???
Skal man først gjøre det korrekt, skal rekkefølgen være: Signature / Roadster / Production
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Havebigfun

Vet noen om det er 500 europeiske roadstereiere som har tegnet/finalisert- eller er det bare plasser som er holdt av og som for det meste nå forfaller- det har litt betydning for når vi P-ere kan regne med ankomst av våre doninger- det blir i såfall 2,5 uker utsettelse eller mao begynner p-modellproduksjon ikke før uke 28-andre uke i juli...

ohh

Høyeste R-nummer jeg har hørt var oppunder (eller over?) 400.
En jeg kjenner har R325.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

FThorsen

Ooops. Trykka veldig feil å klarte å legge inn en på P1251-P1500. Finner ikke hvordan jeg fjerner dette, så fint om en moderator kan fjerne dette for meg hvis jeg ikke kan gjøre dette selv.

Btw. Jeg ble overraska over at det gikk så fort fra jeg signerte papirene til statusen forandra seg til "The Tesla Factory is building your Model S Performance". Det kan da ikke bety at de har begynt å lage bilen enda da det ikke skal ta mange dagene? Er det noen som har oversikt over de forskjellige statusene og ca hvor lang tid man kan forvente at hver status tar"?
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

DonPedro

Sitat fra: fthorsen på fredag 24. mai 2013, klokken 11:10Btw. Jeg ble overraska over at det gikk så fort fra jeg signerte papirene til statusen forandra seg til "The Tesla Factory is building your Model S Performance". Det kan da ikke bety at de har begynt å lage bilen enda da det ikke skal ta mange dagene? Er det noen som har oversikt over de forskjellige statusene og ca hvor lang tid man kan forvente at hver status tar"?

Etter at du signerer papirene veksler det mellom denne statusen og en som sier at ordren er "sendt til fabrikken".  Begge deler betyr ikke annet enn at du er lagt inn i produksjonskøen, og sier ingenting om når du vil få bilen.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

FThorsen

Sitat fra: DonPedro på fredag 24. mai 2013, klokken 11:25
Sitat fra: fthorsen på fredag 24. mai 2013, klokken 11:10Btw. Jeg ble overraska over at det gikk så fort fra jeg signerte papirene til statusen forandra seg til "The Tesla Factory is building your Model S Performance". Det kan da ikke bety at de har begynt å lage bilen enda da det ikke skal ta mange dagene? Er det noen som har oversikt over de forskjellige statusene og ca hvor lang tid man kan forvente at hver status tar"?

Etter at du signerer papirene veksler det mellom denne statusen og en som sier at ordren er "sendt til fabrikken".  Begge deler betyr ikke annet enn at du er lagt inn i produksjonskøen, og sier ingenting om når du vil få bilen.

Ok. Takk. Hadde at orderen var sendt til fabrikk i bare noen dager før det stod at de bygger bilen min. Tippet at det var nettopp slik du skrev. Er neste status noe sånt som finished/shipping?
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

RSandven

Sitat fra: fthorsen på fredag 24. mai 2013, klokken 13:07
Sitat fra: DonPedro på fredag 24. mai 2013, klokken 11:25
Sitat fra: fthorsen på fredag 24. mai 2013, klokken 11:10Btw. Jeg ble overraska over at det gikk så fort fra jeg signerte papirene til statusen forandra seg til "The Tesla Factory is building your Model S Performance". Det kan da ikke bety at de har begynt å lage bilen enda da det ikke skal ta mange dagene? Er det noen som har oversikt over de forskjellige statusene og ca hvor lang tid man kan forvente at hver status tar"?

Etter at du signerer papirene veksler det mellom denne statusen og en som sier at ordren er "sendt til fabrikken".  Begge deler betyr ikke annet enn at du er lagt inn i produksjonskøen, og sier ingenting om når du vil få bilen.

Ok. Takk. Hadde at orderen var sendt til fabrikk i bare noen dager før det stod at de bygger bilen min. Tippet at det var nettopp slik du skrev. Er neste status noe sånt som finished/shipping?

Litt teit at de faktisk skriver at den er i produksjon, men slik er det nå.
Her ser du forløpet til en bruker på TMC.com

Reserved: 4/7/13 | Sent to Factory: 4/19/13 | Delivery Button/Email: 5/8/13 | VIN: 5/14/13 | Delivery Window: 5/31/13 - 6/14/13 | Delivery Estimate: 6/8/13 |
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Corny

Men det hadde vært deilig med kun to måneder fra reservasjon til levering.

Dette må vel bety at Tesla trenger en del nybestillinger for å kunne holde oppe produksjonen på det nivået de har nå.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Nuvolari

Hvis deliveryknappen skal dukke opp ca 1 mnd før levering kan vi vel forvente at de første knappene dukker opp snart.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

teriksen88

Ja ja... klarte å trykke på knappen jeg også før jeg fikk lest alt.
Har ikke fått leveringsdato. eller "knapp"
TMS #444 Rød alt utstyr minus bakovervendtseter

Havebigfun

#28
Sitat fra: Nuvolari på søndag 26. mai 2013, klokken 22:37
Hvis deliveryknappen skal dukke opp ca 1 mnd før levering kan vi vel forvente at de første knappene dukker opp snart.
2 uker- hvis containeren er klar og shipet starter nokså umiddelbart 8)

OleJA

Det første tegn på at det nærmer seg levering er vistnok (fra TMC) at det dukker opp et VIN nummer i TESLA appen. Dette skjer typisk noen få dager før bilen ruller ut fra fabrikken. (Idet pad'en i bilen startes opp for første gang?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA