Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW 3i til Norge i november 2013?

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 14. mai 2013, klokken 10:13

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

BMW 3i blir lansert i Norge i november 2013. All erfaring tilsier at vi må vente til ut i det nye året før vi kan bestille vår første elbil fra BMW...

Les mer om BMW 3i her:

http://www.bmw-i.no/nn_no/bmw-i3/

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Griffel

Et større oppslag om denne i Finansavisen 18.Mai, hvor det står mye om hvor lite miljøkrevende produduksjonen er fordi det er lagt stor vekt på resirkulering, gjennvinning energiproduksjon fra vindmøller etc.
Desssuten stå det at BMW lover masse kjøreglede, at prisen i EU starter på ca. 40000 euro og i USA det samme i $.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

gbzdoc

NB! Den står utstilt på Akerbrygge as we speak. Tittet på den nettopp... ;)

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Espen Hugaas Andersen

Artikkel i TU i dag. Det virker som prisen blir fra 250 000 kroner. Det virker som en ganske grei pris for det man får, og ganske konkurransedyktig i forhold til Leaf og i-MiEV.

Da blir nok pris med rekkeviddeforlenger i området 350 000 kroner. Altså vil den fint konkurrere med Opel Ampera.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kristian

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 24. mai 2013, klokken 12:55
Artikkel i TU i dag. Det virker som prisen blir fra 250 000 kroner. Det virker som en ganske grei pris for det man får, og ganske konkurransedyktig i forhold til Leaf og i-MiEV.

Det store spørsmålet blir hva utstyret koster, de tyske bilene er beryktet for lave inngangspriser og dyre tillegg en bare må ha.

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 24. mai 2013, klokken 12:55Da blir nok pris med rekkeviddeforlenger i området 350 000 kroner. Altså vil den fint konkurrere med Opel Ampera.
Enda litt mer vil jeg tro, bilen får da plutselig både bilavgifter og moms.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

tomrh

Bare så utrolig irriterende at den ikke støtter chademo! DC combo finnes ikke ennå ved hurtigladestasjoner i Trøndelag ihvertfall, så langt jeg vet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Godot

Takk for TU-artikkelen, jeg hadde tenkt meg en tur i dag for å se på bilen, men hvis den bare står utstilt inne i en container er det ikke så mye poeng...

Jeg er i markedet for en LEAF fra neste år, men i3 er nå er ny favoritt. Litt av årsaken til det er at det er så fryktelig mange LEAFer, det ser nesten ut som om det er den vanligste bilmodellen på veiene  :)

Øyvind.h

Sitat fra: Godot på mandag 27. mai 2013, klokken 11:12
Takk for TU-artikkelen, jeg hadde tenkt meg en tur i dag for å se på bilen, men hvis den bare står utstilt inne i en container er det ikke så mye poeng...
Det hadde ikke jeg fått med meg. Tok en tur ut på Aker brygge i lunsjen, og der stod den utenfor rekkevidde inne i en container delvis i glass. Men det var artig å se den live for å danne seg et inntrykk av interiørets størrelse, plass etc. Tror dette kan bli en grei konkurrent til Leaf, men begrenset bagasjeplass gjør bilen til en by/pendlerbil. Bagasjerommet så vesentlig mindre ut enn i Leaf, og jeg opplever ikke Leaf som tilstrekkelig. Men bra de satser, og jeg tror BMW kan få det til om de vil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Martin-

2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Martin-

Og for dere spesielt interisserte trøndere; Strandveien Auto vil IKKE få inn noen modeller fra i-serien til BMW... De mister sin BMW nybilforhandler-status fra 1. oktober... I stedet vil Sulland AS ta over denne statusen i Trondheim med lokaler på nåværende Maskinagentur på Vestre Rosten. På sidene til BMW i-serie i Norge står det at kun de 4 største byene skal få forhandlere av i-serien. Altså Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Derfor er det rimelig å anta at Sulland faktisk VIL få forhandlerstatus for i-serien sammen med sin nye avdeling :-) Jeg håper de får inn biler for demo før lanseringen den 16. november, men jeg vet ikke... Jeg skal ihvertfall prøve å få skrevet meg på venteliste for prøvekjøring så fort de kommer "til byen". Synes denne virker MEGET lovende, spesielt med de nyeste prisestimatene! :-D
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Sonus

Release dato er satt til 29.juli - spennende

Er i dialog med Jæger i Bergen (anbefalt av Strandveien Auto) om mer info :)

Martin-

Altså, skal de lansere den FØR bilmessa i Frankfurt? Regner med den første kundebilen kommer hit til Norge 16. november uansett? Blir spennende å se!!!
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."


silverwrx

Er bear på I3. Synd. Begrunnelse:

Leaf eiere går til Tesla. Rekkevidde!
I3 appellerer ikke til Leaf eiere, den gir ingen fordeler. I3 går i "sært" design-fella. Selv på 1250kg er den bare 250kg lettere enn Leaf. Folk vil ha en normal bil med nye gadgets. Ikke en gjennomsiktig (kald) bil som ser billig ut.

For all del, håper jeg tar feil! 
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA