Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kewet 2

Startet av eljet, fredag 28. mars 2008, klokken 22:29

« forrige - neste »

eljet

Hei

Jeg har kjøpt en kewet 2.
Og ønsker tips om ideer om å bygge denne om til 72 volt eller noe annet gøy.
Denne er i god stand men batteriene er ikke av de beste
Alle ideer er velkomne.

Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

PLUTO

Hva med å montere en stor V8 forran i "batterirommet" :)

Jeg ville tro at bilens prestanda ville nyte godt av Li-Ion batterier siden de veier mye mindre. Den er jo mildt sagt treg opp bakkene som 48V modell. Hens har erfraring fra denne biltype i høy fart, men jeg kjenner også personer som ikke har fått den så mye bedre med flere batterier. Å bygge om til 72 V krever trolig en ny lader og hvis jeg ikke husker feil også en nyere motorstyring. Den originale laderen går å justere opp endel i spenning, men tror ikke det var til mer en 60V, men kanskje dette var den Zivan lader som satt i min.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

bosonic

Lite arbeid:
Bytt motor med denne ADC'en
Drivspenning på 120 Volt og ny controller vil gi deg en Kewet i særklasse. Akselerasjon blir bedre enn en "normal" bil og kjørelengden blir garantert lengre enn en original mod 5 med 72V og mest sannsynlig også lengre enn Buddy med den største batteripakken.  ;D

Mye arbeid og penger:
Montere to Perm 132 motorer eller lignende med hver sin utveksling og du får en elbil som går laaaangt på blybatterier.  8)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

eljet

likte ideen ang adc motoren

Er det noen som har el skjema over kewet 2 liggende?
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

PLUTO

Det blir vel litt arbeid allikevel. Kewet 2 er jo med girkasse som ligner på en prototype og bråker en del. vet ikke om den tåler så mye, men med en annen motor, eksempelvis den ADC som ble nevnt kan du vel kutte ut girkassen.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

eljet

Nå skal det sies at jeg kjøpte bilen 2 dager før jeg reiste offshore så jeg har ikke studert bilen så mye enda.
Skal bygge om 12 volt anlegget når jeg kommer hjem for nå er 12 volten koplet til et av fremdriftsbatteriene å det er ikke best.
Så vil det vise seg hvor dårlig batteriene er men jeg kjøpte bilen men info om at batteriene var defekte.
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Tencor

Er det noe å hente på å bytte ut motoren på en Kewet 5 med noe nyere. Og hvilken motortype burde en event. da går for, synkron motor (krever dette ny motorstyring?) eller permanent magnet motor (er det dette som er børsteløse motorer?)?. Har noen noe erfaring med et slikt motorbytte på Kewet?

Har noen noe tekniske data på motorene som står i Kewet mod. 2 og mod. 5, akseldiameter, feste flate, effekt kurver osv, eller vet hvor jeg kan finne slikt uten å måtte demontere bilen ???

Sandnes. '97 Kewet Citi Jet 5 (Knerten), 10000km.

elektrolux

Motoren på Kewet er en stor tung sak.

Prøv å sette inn en mye lettere Think motor. Disse er/var lett tilgjengelige hos huggeren. Kombinert med LiIon batterier får du da en Think Killer.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA