Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

nightflare

Jeg har lite erfaring med høyttrykkspylere og håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg pleier stort sett å vaske på selvvaskehaller. Det er jo sikkert svære industrielle maskiner som driver noen av de spylerne, men hvor mange bar og watt er nødvendig for en "hjemmespyler"?
Jeg ser for øyeblikket på et rekke høyttrykksspylere av typen Foma PW, valgene er 130 bar (1700W), 140 bar (2300W) eller 150 (2400W) bar.

Hvor mye trøkk har jeg egentlig behov for? :)

Tesla Model S 85 (Desember 2014)
Tesla Model 3 (Februar 2020)

Øggen

Sitat fra: nightflare på mandag 13. april 2015, klokken 09:14
Jeg har lite erfaring med høyttrykkspylere og håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg pleier stort sett å vaske på selvvaskehaller. Det er jo sikkert svære industrielle maskiner som driver noen av de spylerne, men hvor mange bar og watt er nødvendig for en "hjemmespyler"?
Jeg ser for øyeblikket på et rekke høyttrykksspylere av typen Foma PW, valgene er 130 bar (1700W), 140 bar (2300W) eller 150 (2400W) bar.

Hvor mye trøkk har jeg egentlig behov for? :)

For å være helt ærlig og gi deg MIN mening, hadde jeg vært mindre opptatt av antall bar, og mere opptatt av hvilken slange spylern kommer med. Du bør ha en myk/flexibel slange. På de rimeligste modellene følger det alltid med stive og uhåndterlige slanger som ofte smeller opp etter bilsiden om du ikke passer på. Men det er min mening. Litt dyrere spyler og bedre slange=som oftest mer enn rikelig Bar.

brimi

Som Øggen skriver, velg en spyler med stålarmert slange. Jeg foretrekker vannmengde over trykk. De følger gjerne hverandre, men skulle du sammenligne to relativt like, velg den med mest vannmengde.
Bmw i3

nightflare

Takk for tips! :)

Sitter og kikker i tilbudsavisa til Carlsen Fritzøe, http://kundeavis.carlsenfritzoe.no/2015/A4/#/4/
Jeg tolker det sånn at den til 1999,- er god, da den har 460l vann per time og stålarmert slange? :)
Tesla Model S 85 (Desember 2014)
Tesla Model 3 (Februar 2020)

krister461

Sitat fra: nightflare på mandag 13. april 2015, klokken 09:38
Takk for tips! :)

Sitter og kikker i tilbudsavisa til Carlsen Fritzøe, http://kundeavis.carlsenfritzoe.no/2015/A4/#/4/
Jeg tolker det sånn at den til 1999,- er god, da den har 460l vann per time og stålarmert slange? :)
Ser ut som et veldig godt kjøp!

KaiRK

Sitat fra: nightflare på mandag 13. april 2015, klokken 09:38
Takk for tips! :)

Sitter og kikker i tilbudsavisa til Carlsen Fritzøe, http://kundeavis.carlsenfritzoe.no/2015/A4/#/4/
Jeg tolker det sånn at den til 1999,- er god, da den har 460l vann per time og stålarmert slange? :)

Et veldig godt tilbud! :)
Jeg ville riktignok ha lagt til en høvding, messing pumpe og enda større vannmengde!  8)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

HelectriC

Vedr keramisk lakkbehandling, er det nødvenndig å åpne frunk når slik behandling blir gjort? lit odde spørsmål kanskje, men lurer på om man kan aktivere "valet"-mode når bilen blir levert for behandling? som jeg fortsår det deaktiverer valetmode muligheten til å åpne frunken, men om han som gjør behandling må til i kantene eller noe? så kanskje det ikke er så lurt?
Noe som har ideer rundt dette?
ioniq 5

Resistes

Sitat fra: HelectriC på onsdag 15. april 2015, klokken 12:36
Vedr keramisk lakkbehandling, er det nødvenndig å åpne frunk når slik behandling blir gjort? lit odde spørsmål kanskje, men lurer på om man kan aktivere "valet"-mode når bilen blir levert for behandling? som jeg fortsår det deaktiverer valetmode muligheten til å åpne frunken, men om han som gjør behandling må til i kantene eller noe? så kanskje det ikke er så lurt?
Noe som har ideer rundt dette?

Du kan gjerne ha den i valet mode , vi skal ikke noe der annet enn att vi tørker og gjør rent . Våre polisher legger ikke produktrester i sømmene , men Tesla blir lett møkkete under panseret.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

HelectriC

ioniq 5

Dennis

Er en fordel å få lagt voks/sealer inni dørkarmer, bakluke osv. Da beskytter det også der og vannet renner mye lettere av med en gang. Istedet for å først komme ut når man begynner å kjøre bilen og man får vannmerker langs bilen ;)

Beachboy

Tenkte å lakkrense og polere bilen nå til helgen. Mangler en poleringsmaskin, noen som har mulighet til å låne meg sin? :) Holder til ved Oslo området :)
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

eifi

Går det an å polere dørhandtak og andre chromplast deler på bilen?
Jeg ser at det har kommet ganske mye riper spesielt på dørhandtakene.

Havebigfun

Sitat fra: eifi på fredag 17. april 2015, klokken 21:43
Går det an å polere dørhandtak og andre chromplast deler på bilen?
Jeg ser at det har kommet ganske mye riper spesielt på dørhandtakene.
Dørhåndtak er solide metallstrukturer, antakelig støp- kan ikke være noe problem å polere de.

KaiRK

#1123
Vårvask med hjulbytt er alltid en god dag! :)

I tillegg til vanlig vask:
-Modesta M1 Shot
-Slicks tyre sealant
-Carbon Collective Platinum Wheels Coating

Etter snart 1 år med Modesta BC04 coating, må jeg si jeg er meget imponert! Fortsatt meget hydrofobisk, selv uten M1 Shot. Coatingen har faktisk tålt et dunk i betongtak med bagasjeluka også, ingen lakkskade!

Gjenstår en runde med GT Perfect Glass og Swisswax leather milk i morgen, 7 timer får være nok på en lørdag! :)

Naboene mobber så hardt de kan, men det er jeg som har den blankeste bilen i gata!  8)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Beachboy

Tredje bilvask på en uke:P helt innafor det?:P
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA