Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Haknys på onsdag 01. april 2015, klokken 13:47
Sitat fra: HelectriC på onsdag 01. april 2015, klokken 12:17
Noen som har erfaring av Camui? Har fått fortalt at det skal være bedre enn Opti Coat som jeg først tenkte få lagt på bilen min.

Aldri hørt om det før, men ser ut som et japansk produkt. Google ga ikke så mye info heller, men fant denne videoen. Tror ikke jeg har sett så bra beading før. Interessant. Har du noe mer info om produktet?


https://www.youtube.com/watch?v=w8i-Ijgm_s8

Fant en detailer i Sverige som legger på Opti Coat og Camui og mener Camui blir bedre. Står lit om produktet på siden hannes www.dperssonbilrekond.se
ioniq 5

JTB

Hva er disse svaret prikkene og hvordan blir man kvitt dem? Sitter godt...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

petersv


JTB

Sitat fra: petersv på søndag 05. april 2015, klokken 21:07
Asfalt, prickbort


Hmmm, akkurat. Har prøvd, men det sitter enda. Får gjøre ett forsøk til...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Jalla

Sitat fra: JTB på søndag 05. april 2015, klokken 21:14
Sitat fra: petersv på søndag 05. april 2015, klokken 21:07
Asfalt, prickbort
Hmmm, akkurat. Har prøvd, men det sitter enda. Får gjøre ett forsøk til...
Det er viktig at du lar den virke, men av og til på vanskelige flekker hjelper jeg av og til med fingeren på de.
– Legg prickbort på tørr lakk (ikke i sol)
– Vent i 5-10 min (ikke la den tørke)
– Høytrykkspyl bilen
– Vask bilen

ducktolate

#1100
Sprayer du også surfex blanding på dette igjen (Edit: oppå Prickbort etter at den har virket litt) får det godgjort seg skikkelig og det meste bruker å preller av en bil som er klargjort for vinteren. Er det brune flekker så kan det være metall støv, men de ser for store ut til at det kan være det. Men om du uansett skal gjøre bilen sommerklar så kan du jo ta en runde med iron x også. Dette er vidundermiddel som løser opp metallpartikler.

Er prikkene fortsatt der så er det clay som er løsningen. Husk å bruk godt med lubrikant slik at claybaren glir lett over lakken. Og brett den ofte så du ikke lager for mye microriper. Ta en kikk på dcn.no der er det flere gode guider til hvordan du får bilen renere og penere enn da du fikk den fra Tesla.

mr.rs4

#1101
Om det ikke tar det prøv ironX. Sterke saker som tar lakk poleringen lett om du lar den ligge for lenge / bruke den for mye eller mange ganger. Legg bare på den dritten du ser / evt nedre del av sidene på bilen.
Men må man så må man.
Ikke la den heller tørke ut!

I poleingsverden så brukes dette ofte, men da polerer man bilen ofte etter på. Dette  brukes  ikke til vanlig lett vask.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

B_Tesla

IronX er vanvittige greier. Supert produkt, men er hva du tar frem for vårrengjøringen (når bilen skal poleres!!). Men kan fungere på problemområder når nøden er stor, og alt annet feiler.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

B_Tesla

Og ja, området MÅ poleres etterpå. Ellers er det inget til å beskytte lakken.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

DavidRS

IronX og Korrosol er ikke så sterkt at det MÅ poleres etterpå. Bilt Hamber Korrosol kan tørke på lakk uten at det skaper problemer for deg! :)

B_Tesla

Det er kanskje øyet som ser, men ville lagt på noe beskyttelse.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

ihlhaug

Vasket skikkelig i dag, brukte Prickbort på sidene og bak da det var en del asfaltrester. Ser at jeg har fått en del småriper etter å ha kjørt i vinter :(
Er det nå sånn at all beskyttelse (tidligere voks osv) er borte etter Prickbort bruk? Tenker å polere i kveld, men en grundig vask av bil og felger, samt bytte til sommerhjul tok det fort fem timer så er litt sliten og lei nå.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

twinpeaks

Hei,

finnes det noen her som har erfaring med Tribos lakkforsegling? Dette tilbys som alternativ til Cosmic fra Ren Bil i Trondheim. Jeg finner ingenting om det her og heller ikke på DCN sine sider. Jeg har vært innom Ren Bil og fikk sett en grå Tesla med Tribos og det så vakkert ut. Men jeg er usikker om jeg tørr å satse på noe som er vel ganske fersk i market for bilprodukter.

http://triboscoatings.no/2446-2/
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

B_Tesla


Sitat fra: ihlhaug på mandag 06. april 2015, klokken 18:39
Vasket skikkelig i dag, brukte Prickbort på sidene og bak da det var en del asfaltrester. Ser at jeg har fått en del småriper etter å ha kjørt i vinter :(
Er det nå sånn at all beskyttelse (tidligere voks osv) er borte etter Prickbort bruk? Tenker å polere i kveld, men en grundig vask av bil og felger, samt bytte til sommerhjul tok det fort fem timer så er litt sliten og lei nå.

du trenger ikke polere etter prickbort, men en polering etter vinteren er ikke dumt. Men bør være litt varme når du gjør det. Mer en. 5-6 grader hvertfall.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

B_Tesla


Sitat fra: ihlhaug på mandag 06. april 2015, klokken 18:39
Vasket skikkelig i dag, brukte Prickbort på sidene og bak da det var en del asfaltrester. Ser at jeg har fått en del småriper etter å ha kjørt i vinter :(
Er det nå sånn at all beskyttelse (tidligere voks osv) er borte etter Prickbort bruk? Tenker å polere i kveld, men en grundig vask av bil og felger, samt bytte til sommerhjul tok det fort fem timer så er litt sliten og lei nå.

du trenger ikke polere etter prickbort, men en polering etter vinteren er ikke dumt. Men bør være litt varme når du gjør det. Mer en. 5-6 grader hvertfall.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA