Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Jimpec

Resultatet kan fort bli permanente striper i lakken på tingen din..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

DavidRS


Sitat fra: Thor2014 på søndag 08. februar 2015, klokken 21:09
Tingen er vel det dårligste synonymet jeg har hørt om en bil.

Slik er det når bilen er penisforlenger!! ;)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Thor2014 på søndag 08. februar 2015, klokken 21:09
Tingen er vel det dårligste synonymet jeg har hørt om en bil.
Ordet "Tingen" ble brukt for å understreke at for meg er lakken på Teslaen kun lakk på en bil (materiell forbruksartikkel), og ikke huden på en gudinne, som må skånes for enhver pris, og tilbes på knærne 5 ganger daglig. Og i lys av det; hvor skadelig ville Statoil Lura's Tesla spesialvask være....for lakken på denne tingen...
Tesla Model Y                         2021-

mogu

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 08. februar 2015, klokken 23:33
Sitat fra: Thor2014 på søndag 08. februar 2015, klokken 21:09
Tingen er vel det dårligste synonymet jeg har hørt om en bil.
Ordet "Tingen" ble brukt for å understreke at for meg er lakken på Teslaen kun lakk på en bil (materiell forbruksartikkel), og ikke huden på en gudinne, som må skånes for enhver pris, og tilbes på knærne 5 ganger daglig. Og i lys av det; hvor skadelig ville Statoil Lura's Tesla spesialvask være....for lakken på denne tingen...

Børstevask vil være akkurat like skadelig på en tesla som på en hvilken som helst annen bil(gitt at man ikke tenker på variasjoner som hardhet på lakk osv). Så spør blant dine kompiser om noen av de vasker bilen sin i vaskeautomat, og se på den. Bilen din vil ikke bli ødelagt av å bli kun bli børstevasket, og lakken vil ikke begynne å flaske av, men hvor fin den hadde blitt med årene er en helt annen sak. Mest sannsynlig vil du få en bil som har mye småriper etterhvert få en lakk som ser matt/tåkete ut. Så hvis det ikke gjør deg noe er det greit, ellers får du gjøre som de andre her som tar vare på tingene sine og tilbe den på knærne, om ikke 5 ganger om dagen, så hvertfall annen hver uke. Bare husk å ta med vaskebøtta og votten når du står der på knærne.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Beachboy

fikk min vasket av Tesla Skøyen og må si at jeg er utrolig fornøyd over måten den ble vasket på.
Det tok også mindre enn 5 minutter også.

Noen som vet hvordan Tesla vasker bilene?
Fikk opplyst at de brukte høytrykkspyler og kun såpe, men kan love at jeg aldri får et slikt resultat på Statoil, shell etc på deres selvvask.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

KaiRK

Årets første grundige håndvask unnagjort!

Må si jeg er dypt imponert over Modesta BC-04 behandlingen den fikk i fjor! Jeg fant så og si ingen metallpartikkeler  i lakken, korosolen var så og si bortkastet! :D

Synd jeg ikke fikk tid til å gå over med m1-shot, det ville hevet kvaliteten yttligere :)

Dagens vask:
Prickbort
Surfex HD
P21s
GT shampo
Bilthammer foam

Rett og slett skikkelig vårfølelse i februar, trur aldri jeg har hatt så rene biler i februar tidligere (Lefen skinner også som en sol) :)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

DavidRS


Sitat fra: KaiRK på søndag 22. februar 2015, klokken 19:26
Årets første grundige håndvask unnagjort!

Må si jeg er dypt imponert over Modesta BC-04 behandlingen den fikk i fjor! Jeg fant så og si ingen metallpartikkeler  i lakken, korosolen var så og si bortkastet! :D

Synd jeg ikke fikk tid til å gå over med m1-shot, det ville hevet kvaliteten yttligere :)

Dagens vask:
Prickbort
Surfex HD
P21s
GT shampo
Bilthammer foam

Rett og slett skikkelig vårfølelse i februar, trur aldri jeg har hatt så rene biler i februar tidligere (Lefen skinner også som en sol) :)

Modesta er knallbra! :)

Tesla P85D

Hentet ut Teslan fra Tesla Motors i Trheim sist Torsdag. Nå etter x antall kilometer har den fått litt skitt på seg, skitt/støv som jeg ikke tror sitter veldig godt.

Ønsker å vaske bilen å få den ren igjen. Er det fy fy og bruke avfettingsmiddel?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

ducktolate

Surfex HD er fin å bruke. Utblandet 1:20 eller 30 alt ettersom hvor mye skit som sitter. Er det mye asfalt prikker på den så kan du ha på Prickbort først på tørr bil, vente noen min (men ikke la det tørke) og så ha på surfex over prickborten, deretter skumme bilen. La surfex og skum virke noen minutter før du høytrykk spyler. Trikset er å få av mest mulig skitt før du begynner å ta på lakken. Da får du minimalt med vaskeriper.

Tesla P85D

Surfex HD, er det avfetting? Litt begrenset med hva man får i av vaskemiddel på en søndag:) Så vanlig avfetting som man får kjøpt på shell er ikke å anbefale? Først avfetting på tørr bil for så å spyle bort etter 1-2 min....
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

petersv

#1000
Prickbort fås på Statiol i 1l-flasker. Helt fint å bruke til du får bestilt surfex HD. Bilnerden.no har 10% rabatt til www.tocn.no -medlemmer ;)

Denne http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=411 er kjempegod til å bruke etter avfetting og vask for å få bilen glatt igjen. Kjøp noen microfiberkluter også. Med det kommer du langt. En vaskehanske/vott er også bra å ha.

Lassie

Surfex HD er en knallbra vannbasert avfetting, men tror det er vanskelig å få kjøpt en søndag.
Men det er vel i tidligere tråder slått fast at Tesla ikke påfører bilen lakkforsegling/voks før utlevering.
Kanskje maks en sprayvoks el.
Dvs at bilen ikke har noe beskyttelse som reduseres/fjernes ved avfetting så har egentlig ikke noe å si hva slags avfetting du bruker, bare du holder deg unna syrebaserte midler, er det ikke så mye gæernt du får gjort da bilen er "naken" uansett. Prickbort er veldig bra til sitt bruk (asfalt/tjære), den trengs nok kanskje ikke etter bare en uke på veien, men er uansett et produkt som er bra å ha.
Personlig legger meg på en slitesterk voks to ganger i året, og da er Surfex super fordi man kan blande den selv til en styrke som sliter minimalt på voksen.
Model X 75D bekr. 15.08.17 (lev.tid 14-28. nov)
Model S 85D, mars 2015
E-Golf, nov 2014
Model S 85, nov 2013

satheesh.net

Sitat fra: petersv på søndag 15. mars 2015, klokken 11:20
Bionerden.no har 10% rabatt til www.tocn.no -medlemmer ;)

Bionerden faktisk... Da snakker vi rein bil etter behandling! *ler* ;D

petersv

Sitat fra: satheesh.net på søndag 15. mars 2015, klokken 11:44
Sitat fra: petersv på søndag 15. mars 2015, klokken 11:20
Bionerden.no har 10% rabatt til www.tocn.no -medlemmer ;)

Bionerden faktisk... Da snakker vi rein bil etter behandling! *ler* ;D

Hehe, fordømte autocorrect! AI på høyt nivå, tydligvis, egenpromotering.

btsvennes

Noen som har fått utført lakkforsegling i Trondheimsområdet og kan anbefalle en god detailer?
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA