Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

turbolurbo

Støtter Swissvax Leather care kit.

Ligger mange videoer på youtube som viser hvordan dette brukes og virker:


https://www.youtube.com/watch?v=OOXGNRgjYn8&spfreload=10
2019 TM3P

Klykken

billigere kit: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=15_24&products_id=361

Usikker på om resultatet blir "like bra", men det er et alternativ.

Gtechniq fører også slikt samt Chemical Guys, Autoglym osv.. Sistnevnte (autoglym) er kanskje enklest å få tak i, som f.eks nærmeste bensert. Grunnleggende trenger du en rens og en etterbehandler (conditioner), for å forhindre at skinnet tørker ut. Bruk gjerne børste til å jobbe inn rensen med, og en absorbent klut til å tørke av med igjen. Behandle skinnet med conditioner og tørk av etter at det har fått satt seg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

staleand

Kan nå konstatere at Ceramic Pro er hypet.
Beadingen er 90% borte etter 6 mnd tid. Bare til opplysning til di av dere som kjøper at den varer evig :)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

darthy001

Sitat fra: staleand på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 18:16
Kan nå konstatere at Ceramic Pro er hypet.
Beadingen er 90% borte etter 6 mnd tid. Bare til opplysning til di av dere som kjøper at den varer evig :)
Seriøst? Bilder?

Har du hatt sånn full pakke med 3-4lag? Og hvem la det på?

satheesh.net

Sitat fra: staleand på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 18:16
Kan nå konstatere at Ceramic Pro er hypet.
Beadingen er 90% borte etter 6 mnd tid. Bare til opplysning til di av dere som kjøper at den varer evig :)

Den varer ikke evig på frontruta. Ellers er den nesten god som ny etter 10 mnd. hos meg. Har kun fått behandlet frontruta i etterkant.

staleand

#935
Hadde den med mest lag. Kosta 9000,- men fikk den for 8.100,-

Har beading video fra når behandlingen var fersk, og skal ta ny video der jeg viser den vannavstøtende effekten nå ca 6 mnd etter.

Må si jeg et veldig skuffa. Med tanke på hvor dyrt ceramic pro er. Seissvax-behandling hadde jeg nok kunne gjort selv med like god holdbarhet til ca 100,- per behandling.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

satheesh.net

Har vedlagt bilder fra to områder på bilen som ble behandlet for ca. 10 måneder siden. (Tok bildene for 20 minutter siden.) Fortsatt like god!

Sjøhyene

CP holder bra her og etter 6mnd. Men effekten på frontruta forsvinner fort.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

CareTaker

Jeg representer CareCenter som er forhandler av CeramicPRO i Oslo. For å forklare tap av avrenning vil svaret i de fleste tilfeller være at bilen bør vaskes ofte. Som for alle hydrofobiske lakkforseglinger er dette en essensiell del av vedlikeholdet etter behandling. Opplever man at dette skjer: kom gjerne innom for en vask, så skal vi se på "problemet".
Understreker uansett at på sikt så vil dette gradvis skje, men at beskyttelsen fra 9H fortsatt er der!
For de som også tidligere har opplevd lang ventetid har vi siden i sommer oppgradert systemene våre slik at ventetiden er kortet ned betraktelig.
Ta gjerne kontakt om dere har spørsmål uansett kategori bilpleie:)

Jeg venter forresten spent på min P85D :D

CareTaker

Vi opprettholder også 10% rabatt på CeramicPRO behandlinger for medlemmer!

Sjøhyene

Sitat fra: CareTaker på onsdag 29. oktober 2014, klokken 11:05
Jeg representer CareCenter som er forhandler av CeramicPRO i Oslo. For å forklare tap av avrenning vil svaret i de fleste tilfeller være at bilen bør vaskes ofte. Som for alle hydrofobiske lakkforseglinger er dette en essensiell del av vedlikeholdet etter behandling.

Mener du at hvis man vasker sjeldent så vil ceramicPro lagene svekkes/slites raskere enn hvis man vasker ofte?
Var i så fall ny info for meg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

CareTaker

Hehe, nei selvfølgelig ikke:) men forseglingen, som alle andre overflater, trenger å vaskes for å holde seg shiny. Som sagt: beskyttelsen er der uansett fremdeles!

Sjøhyene

Sitat fra: CareTaker på onsdag 29. oktober 2014, klokken 12:49
Hehe, nei selvfølgelig ikke:) men forseglingen, som alle andre overflater, trenger å vaskes for å holde seg shiny. Som sagt: beskyttelsen er der uansett fremdeles!

hehe, ok. Var det jeg trodde du mente, ble bare litt usikker av måten du formulerte det på.  ;)
Forøvrig veldig fornøyd med CP behandlingen jeg fikk av carecenter oslo før sommeren. Bra utført jobb og veldig fair pris for jobben. Kan anbefales.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Mcstropp

Er helt ny innen for bilpleie og har et spørsmål.

Jeg skal hente min tesla fredag ettermiddag 28. november. 29-30 november skal jeg kjøre Bergen-Strømstad tur/retur. Vil det være lurt å prøve å få tak i en detailer som kan gi bilen min noe behandling før jeg legger ut på lang tur. Eller er det bedre å la en detailer behandle bilen etter turen. Siden jeg ikke får bilen før fredag ettermiddag og skal dra på tur dagen etter om morgenen, så får ikke detaileren så god tid til å behandle bilen, det er jo også noe å tenke på.

Håper noen kan gi meg noen gode svar.

Havebigfun

Sitat fra: Mcstropp på mandag 17. november 2014, klokken 15:22
Er helt ny innen for bilpleie og har et spørsmål.

Jeg skal hente min tesla fredag ettermiddag 28. november. 29-30 november skal jeg kjøre Bergen-Strømstad tur/retur. Vil det være lurt å prøve å få tak i en detailer som kan gi bilen min noe behandling før jeg legger ut på lang tur. Eller er det bedre å la en detailer behandle bilen etter turen. Siden jeg ikke får bilen før fredag ettermiddag og skal dra på tur dagen etter om morgenen, så får ikke detaileren så god tid til å behandle bilen, det er jo også noe å tenke på.


Håper noen kan gi meg noen gode svar.
I praksis har du bare et alternativ- å ta det etterpå- skikkelig detailing tar mange timer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA