Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Milzit

Sitat fra: DavidRS på søndag 20. april 2014, klokken 08:39
Eller kjøp IronX eller Korrosol. Det fjerner metallpartikler på lakken, og du slipper å polere etterpå. :)
Begge produktene blir røde når de reagerer med metall, så du vil se hvor mye det har å jobbe med. La det virke i 5ish minutter før avspyling. Gjenta om nødvendig. :)
Takk, jeg har ikke vokset bilen enda så fint hvis jeg slipper det.
www.partsandretards.no/ har en 5L med Korrosol

DavidRS


Quattro

Idiotspørsmål: vil ikke overdreven vasking slite på lakken?

Mvh

"idiot"
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Gressvikingen

Jo.

Vasker og vokser du bilen din en gang i året har du en blank bil i mange år disse dagene...
P85D"+"

petersv


19quiz76

@MyTess:
Bensinstasjonvoks skader ikke lakken, så hvis anvisninger på automaten ikke beskrev en annen fremgangsmåte, vil jeg si du gikk riktig frem.
Men effekten av denne typen voks er nok relativ, særlig hvis man gjør det feil. Måten å teste effekten av en voks, er å spyle bilen og se hvordan vannet oppfører seg på lakken. Driver det av i store "flak" og kun blir liggende som "perler", fungerer voksen som den skal. Disse fenomenene kaller henholdsvis "sheeting" og "beading", og avtar gradvis med vask og tilsmussing. Holdbarheten bestemmes som oftest av prisen på voksen ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

kjølholdt

Har kjøpt meg swisswax leather care sett. Forstår hva de to flaskene skal brukes til. Det står jo på ;-) . Men"skokremen" når skal den brukes. Og den runde puta skal brukes til påføring av leather flaska? Og håndkle etter leather cleaner ??anyone
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Milzit

Trenger man noen klut eller annet for dette swisswax settet?

Bør man bruke det på dashbordet også? ("Nappa leather")

Brede

Her er en instruksjonsvideo på leather care settet fra Svisswax:

https://www.youtube.com/watch?v=KaPDcGdd8PI

Kan også benyttes på dashboard av skinn ja, men de fleste av oss har vel skinnimitasjon her og da tviler jeg på at det er noe særlig å smøre inn med dette.

MyTess


Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 22. april 2014, klokken 00:32
@MyTess:
Bensinstasjonvoks skader ikke lakken, så hvis anvisninger på automaten ikke beskrev en annen fremgangsmåte, vil jeg si du gikk riktig frem.

Mener du at jeg ikke burde gått over med vann til slutt? Altså la det hvite stoffet bli liggende og at det vil tørke bort selv, uten noe skjolder etc?

Bilen ble ihvertfall renere med tipsene fra deg:), men fortsatt usikker på voksen...

19quiz76

Så bra - gøy med ren bil, ja ;)

Er lenge siden jeg brukte voks på selvvaskautomater, men vil tro den skal spyles av etter påføring. Sto det ikke noe om det på automaten?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Tesla-man

Mulig det allerede er nevnt men hvor selges Surfex HD og IronX over disk?  Noen spesielle kjeder eller må jeg på postordre?

PrikkBort fant jeg hos Mekonomen og Statoil.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

cairnz

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 26. april 2014, klokken 00:51
Mulig det allerede er nevnt men hvor selges Surfex HD og IronX over disk?  Noen spesielle kjeder eller må jeg på postordre?

PrikkBort fant jeg hos Mekonomen og Statoil.
www.partsandretards.no har Iron-X, butikken ligger like ved avkjøring sør for Oslo til Ås

Prickport har jeg funnet billigst så langt for 49 SEK på Rusta på Nordby for en liter. Det er faktisk billigere enn de ti literne jeg kjøpte hos Parts and Retards. :)

Hvis noen finner iron-x billigere enn ca 100kr/liter så blir jeg glad.. vidundermiddel som dessverre forsvinner for fort fra flaska..
Elbilist

Tesla-man

Ok, takk for svar - men altså ingen landsdekkende kjedebutikker som fører disse?

For min del og sikkert fler med meg, er Ås og Nordby litt utafor alfarvei.  Kan vel bestille på nett, men det hadde jor vært knall å hatt dette på den lokale Statoilstasjonen...
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

MyTess


Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 26. april 2014, klokken 00:50
Så bra - gøy med ren bil, ja ;)

Er lenge siden jeg brukte voks på selvvaskautomater, men vil tro den skal spyles av etter påføring. Sto det ikke noe om det på automaten?

Det sto egentlig ikke noe, og som siste program så kan man jo tro at det bare skal ligge. Kan spørre inne på stasjonen, men har liksom null tillitt til svaret....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA