Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av petersv, søndag 12. mai 2013, klokken 11:24

« forrige - neste »

Fraberg1

Noen som har erfaring med Drop Off behandling? Tesla Bergen sier de har en avtale med Kokstad bilpleie og jeg finner lite om den behandlingen på nett
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

Klykken

Sjekk ut detailersclub.no og forumdelen "jobb ønskes utført". Be om coating for lengst mulig beskyttelse.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ksandal

hvordan er det med coating av bil og når en da vasker den om vinteren med affetting osv... tar affetting all coating, eller tåler den det?`
jeg vil ha noe "nano greier" som minner om det en har på vinduer som vasker seg selv hver gang det regner og når solen kommer frem så løsner all dritt...

når får jeg det på bilen min?  jeg vil kjøre og kose meg.. ikke vaske :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Klykken

Du må nok vaske okke som hvilken coating du velger, men det vil bli betydelig lettere. De fleste tåler avfettinger i folkelige mengder og blandinger, også.
Hvilke coatinger har du sett på?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Resistes

Sitat fra: ksandal på tirsdag 15. september 2015, klokken 14:10
hvordan er det med coating av bil og når en da vasker den om vinteren med affetting osv... tar affetting all coating, eller tåler den det?`
jeg vil ha noe "nano greier" som minner om det en har på vinduer som vasker seg selv hver gang det regner og når solen kommer frem så løsner all dritt...

når får jeg det på bilen min?  jeg vil kjøre og kose meg.. ikke vaske :-)
En keramisk lakkforsegling vil være ubesværet av de vaskemiddlene du finner i handel samt endel sterkere saker . Vaske seg selv er nok noen år frem i tid , du må fortsatt bruke kjemikalier for å løse møkka og bruke egnet vaskehanske , men vi har i dag enkle fremgangsmåter som er miljøvennlige og effektive uten å ripe overflaten. Her er en test med Saltsyre,Fosforsyre og Etanol

https://www.dropbox.com/s/4ncx1utw6g0355f/XC3166CoatingTesting.pdf
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Resistes

Sitat fra: Fraberg1 på torsdag 10. september 2015, klokken 14:39
Noen som har erfaring med Drop Off behandling? Tesla Bergen sier de har en avtale med Kokstad bilpleie og jeg finner lite om den behandlingen på nett
Finner lite info om den eg og , en facebook side og en vag svensk side. Lite og ingen teknisk info. Ofte "rebrand" uten att eg skal påstå noe om det. Det er mange som kjøper fra Korea og setter sitt merke på det , helt normal praksis og Asia har et hav av ulike coatinger vi aldrig har hørt om. 
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Fraberg1

Inne på siden til leverandøren er det et datablad. Men jeg er ikke lakkerer eller kjemiker så det sier meg lite. http://dropoff.se/lackskydd/
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

takktakk

Hei dere.

Går snart løs på min Tesla nr 2 og har fått hånden på en bil som allerede var ferdigstilt. Alt utstyr som jeg vil ha det - unntatt én ting: Solid sort lakk. På nåværende bil har jeg kjørt Swisswax, men hører at lakken som ikke er metallic er så myk at Ditec er sterkt å anbefale.

Vurderer da tre behandlinger: Lakk, vindu og lær.

Noen som har erfaringer med disse og generelle synspunkter på om det er ok å gyve løs med dette på de tre nevnte områdene?

Takker på forhånd for svar :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Klykken

#1313
Ditec er ikke å anbefale, nei.
På lakk og glass er Coating lagt av profesjonelle er heller å foretrekke. Da slipper du "garantien" som krever dyre rebehandlinger bl.a. Forarbeidet er også meget viktig, og de hos de fleste ditec-leverandører er langt ifra det man kan kalle flinke.
Hør med resistes her på forumet, eller ta kontakt med noen lokale ildsjeler i ditt nærområde via detailersclub.no og "jobb ønskes utført"-forumet.

Skinn kan renses, behandles og impregneres enkelt av deg selv med f.eks Swissvax' Leather Care-sett. Men også av mer erfarne folk, selvsagt.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

takktakk

Sitat fra: Klykken på onsdag 16. september 2015, klokken 08:30
Ditec er ikke å anbefale, nei.
På lakk og glass er Coating lagt av profesjonelle er heller å foretrekke. Da slipper du "garantien" som krever dyre rebehandlinger bl.a. Forarbeidet er også meget viktig, og de hos de fleste ditec-leverandører er langt ifra det man kan kalle flinke.
Hør med resistes her på forumet, eller ta kontakt med noen lokale ildsjeler i ditt nærområde via detailersclub.no og "jobb ønskes utført"-forumet.

Skinn kan renses, behandles og impregneres enkelt av deg selv med f.eks Swissvax' Leather Care-sett. Men også av mer erfarne folk, selvsagt.

Takk for svar!

Hva er coating vs ditec?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Klykken

Mange coatinger er å betrakte som et "ekstra lag klarlakk", og de råeste gir et målbart ekstra lag over lakken. I tillegg til god motstandsdyktighet mot vann og skitt, selvsagt. Om dette blir seende bra ut avhenger av forarbeidet. Du vil nødig kapsle inn og forsegle lakk som ser slik ut, f.eks:

Her ser du tydelige kjørespor etter maskin, som tyder på at utstyret som er brukt har vært for grovt, feil bruk, eller at det rett og slett ikke har vært rent. Du må ha godt lys (sollys) direkte på lakken for å se det best mulig. Slike ting får du gjerne av de som opererer med "samlebåndsprinsipp", altså flest mulig kunder på kortest mulig tid. Slett arbeid, altså.

Ditec er som en syntetisk fremstilt voks å betrakte og ikke forsegling.
Coating fra leverandører som Carpro, Gyeon, Gtechniq, Opticoat osv kan gi et målbart ekstra lag over lakken, og krever erfaring for å legge.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Resistes

Sitat fra: takktakk på onsdag 16. september 2015, klokken 10:13
Sitat fra: Klykken på onsdag 16. september 2015, klokken 08:30
Ditec er ikke å anbefale, nei.
På lakk og glass er Coating lagt av profesjonelle er heller å foretrekke. Da slipper du "garantien" som krever dyre rebehandlinger bl.a. Forarbeidet er også meget viktig, og de hos de fleste ditec-leverandører er langt ifra det man kan kalle flinke.
Hør med resistes her på forumet, eller ta kontakt med noen lokale ildsjeler i ditt nærområde via detailersclub.no og "jobb ønskes utført"-forumet.

Skinn kan renses, behandles og impregneres enkelt av deg selv med f.eks Swissvax' Leather Care-sett. Men også av mer erfarne folk, selvsagt.

Takk for svar!

Hva er coating vs ditec?

Dette bilde illustrerer greit forskjellen , Ditec vil gjerne være en plass rundt kolonnen "PTFE/Glassplexin/Nanopro#

Resten av infoen kan du se på samme siden
http://opticoat.no/opti-coat-pro/

Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

takktakk

P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Meldola

Hei!

nå nærmer det seg storrengjøring og klargjøring for vinter. Tåler de mørke 21" iron X? forsøker å heve nivået på vask og polering noen hakk fra hva de tidligere bilene fikk:)

https://bilpleiekongen.no/produkt/carpro-iron-x-lemon-scent-1l/
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

rmr

Sitat fra: Meldola på onsdag 30. september 2015, klokken 11:55
Hei!

nå nærmer det seg storrengjøring og klargjøring for vinter. Tåler de mørke 21" iron X? forsøker å heve nivået på vask og polering noen hakk fra hva de tidligere bilene fikk:)

https://bilpleiekongen.no/produkt/carpro-iron-x-lemon-scent-1l/

Svaret er vel ett klart ja på det , fantastisk produkt! Har prøvd det meste av slike produkter , og Iron-X er helt klart det beste mener jeg :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA