Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3 "STORE" oppdateringer fra Nissan

Startet av Bodø_EL, onsdag 08. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Bodø_EL

Fikk sms fra vår Nissan forhandler (imaas Bil Bodø) der det sto som følger: "Nissan kjører en kampanje for Leaf og du er velkommen til oppdatering hos nærmeste forhandler"

Dro innom å fikk satt opp en time.

Jeg spurte hva "kampanje" og "oppdatering" betydde, å fikk til svar
at det var 3 STOORE software oppdateringer. Å det kan jo umulig høres feil ut :)

Skulle hente bilen i dag, å spurte om jeg fikk papirer på hva som var gjort, å da var svaret "nei det får du kun hvis det er noen viktige oppdateringer fra Nissan"

Er det ikke merkelig? Noen andre som har opplevd det samme?
Må innrømme at jeg er meget nysgjerrig på hva som er gjort.

Merker ingenting nytt i bilen selv.
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

Thomas Parsli

#1
Det er tilsynelatende vanlig i bilbransjen å ikke spesifisere hva som er gjort eller hva man har betalt for. Kundetilfredshet er muligens ikke et satsningsområde for bransjen.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

laumb

Tilfredse kunder medfører jo kun mer salg, omsetning og inntjening.
DET vil vi IKKE ha noe av!

mariowing

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 08. mai 2013, klokken 11:02
Det er tilsynelatende vanlig i bilbransjen å ikke spesifisere hva som er gjort eller hva man har betalt for. Kundetilfredshet er muligens ikke et satsningsområde for bransjen.

Thomas

Det er vel ganske gjengs at informasjonen om hva som er nytt i software er fraværende eller sparsommelig. For eksempel står det aldri hva som er nytt når Samsung TV'en min laster ned ny firmware heller. Ikke alle app'er til telefonen som spesifiserer hva som er nytt heller; ofte står det jo bare "bug fixes".
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

cra

Når det står "bug fixes" er det forsåvidt ganske innlysende hva som er gjort; da har de fikset feil i programvaren. Det trenger ikke være feil du har merket noe til. Utover virker de fleste app-utviklere nokså ivrige etter å kunne skryte over mest mulig om det som er "raskere, frekkere, flinkere eller bedre". :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Var innom Witro forrige uke og fikk installert en oppdatering, men de ante ikke hva det var!!! Utrolig irriterende...
Men det jeg har oppdaget er at når jeg resetter en av målerne i instrumentet resettes alle (snittfart, forbruk og kilometer).
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

nordvik

Jeg fikk denne oppdateringen i dag, tenkte ikke over å spørre hva den inneholdt, da jeg hovedsaklig var inne for å få fixe noe annet.
Der jeg synes å merke er at bilen regenererer "mindre". Dvs at den ikke bremser opp så mye, men at "prikkene" fortsatt kommer. Dette kan bare ha med innbilning å gjøre!
I tillegg virker det som om at skjermen/ hw er raskere/ kortere responstid når jeg trykker

Sent from my Galaxy Note II using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Thomas Parsli

En av de tingene som er endret er hvordan GOM gjetter feil.
Tidligere gjettet den litt feil, nå gjetter den litt mer feil -men oftere.

Regenerering avhenger av SOC, på 100% har du null regenerering mens det kommer for fullt fra rundt 80% og under. Vår bil har ikke endret regenereringen siden vi fikk den, den har vært oppdatert to ganger og har nå siste firmware så vidt jeg kan huske.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

nordvik

Slipper å trykke "OK" hver gang vi starter bilen med oppdatering å :- D
Endelig!

Sent from my Galaxy Note II using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

cra

Sitat fra: Lynet på lørdag 07. september 2013, klokken 23:04
Var innom Witro forrige uke og fikk installert en oppdatering, men de ante ikke hva det var!!!

Var dette noe du ba om/betalte for? Hadde bilen inne til 1-års service for en stund siden, og spurte etter oppdatering av firmware. Det var ikke noen oppdateringer var beskjeden jeg fikk da.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nordvik

Sitat fra: cra på onsdag 18. september 2013, klokken 11:11
Sitat fra: Lynet på lørdag 07. september 2013, klokken 23:04
Var innom Witro forrige uke og fikk installert en oppdatering, men de ante ikke hva det var!!!

Var dette noe du ba om/betalte for? Hadde bilen inne til 1-års service for en stund siden, og spurte etter oppdatering av firmware. Det var ikke noen oppdateringer var beskjeden jeg fikk da.
Det er en ny oppdatering som det kommer en kampanje på rett rundt hjørnet (sånn som jeg forsto det)

Sent from my Galaxy Note II using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

nordvik

Sitat fra: nordvik på onsdag 18. september 2013, klokken 11:06
Slipper å trykke "OK" hver gang vi starter bilen med oppdatering å :- D
Endelig!

Sent from my Galaxy Note II using Tapatalk 2
Tror jeg var litt kjapp her... Tydeligvis bare et synsbedrag...

Sent from my Galaxy Note II using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

RuneW

Sitat fra: cra på tirsdag 14. mai 2013, klokken 10:02
Når det står "bug fixes" er det forsåvidt ganske innlysende hva som er gjort; da har de fikset feil i programvaren. Det trenger ikke være feil du har merket noe til. Utover virker de fleste app-utviklere nokså ivrige etter å kunne skryte over mest mulig om det som er "raskere, frekkere, flinkere eller bedre". :)

Helt enig - de aller aller fleste app'er har en fin skryteliste synes jeg.

Helt på siden, cra, avatar-bildet ditt er noe av det mest fascinerende med hele elbilforum  :) Hvor fikk du den ideen fra?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

cra

Sitat fra: sla på torsdag 19. september 2013, klokken 10:38
Kun litt skrullete i skallen  ;D

Øyhh!!  >:(


Sitat fra: RuneW på torsdag 19. september 2013, klokken 10:11
Helt på siden, cra, avatar-bildet ditt er noe av det mest fascinerende med hele elbilforum  :) Hvor fikk du den ideen fra?

Har svart ninjabelte i surfing på nettet, og jeg kom over noe lignende der en gang. Kombinert med mitt gule belte i PhotoShop fikk jeg til å lage noe lignende som ofte har vært emne for diskusjon. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA