Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptiv cruisecontrol, Lane Departure, etc.

Startet av Mobileum, tirsdag 07. mai 2013, klokken 22:26

« forrige - neste »

Mippen

Acc har vel en liten sensor som sitter i nesen på bilen et sted og det er vel samme sensoren om jeg ikke tar feil som brukes på bremseassistenten. Utfordringen er vel å få systemet til å snakke med bilen dersom det ikke er lagt opp til slikt i utgangspunktet. Da må det vel trekkes en del ledninger også må det ny software til.
Fremtiden er elektrisk.

janmb

For min del er ACC egentlig mye det samme som med automatiserte vindusviskere: Reguleringsalgoritmen og/eller sensorene blir aldri bra nok til å hjelpe meg mer enn det irriterer. Hver gang ACC dropper farten din tilsynelatende helt ubegrunnet er det like irriterende og i verste fall overraskende hver gang.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cirion

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 02. april 2014, klokken 02:18
Sitat fra: glemmestad på tirsdag 01. april 2014, klokken 22:56
Snakket med en på Alnabru ang. dette når jeg bestilte bil selv for litt over en uke siden. Han mente da at det var spekulasjoner rundt EBS og ACC, men uansett så måtte dette løses på nåværende "plattform". Nye sensorer må installeres, men ettersom de ikke skal lansere en ny versjon (chassis) av Model S i 2014, så må det løses på eksisterende chassis.

Dette betyr da at våre biler også vil kunne oppgraderes til å også ha disse tingene.

Tviler

I følge Tesla på Skøyen kan jeg ikke en gang få ettermontert parkeringssensorer.

Hvordan skal man da kunne få ettermontert sensorer for ACC?
Mangler du techpakken? Den er et krav for å få parkeringsensorer. Tesla har ettermontert techpakken og den må inn først...

Alternativt fins billige kits på nett:
http://www.ebay.co.uk/sch/Parking-Sensor-Kits-/61523/i.html
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Hyperstress


Sitat fra: Mippen på onsdag 02. april 2014, klokken 06:54
Acc har vel en liten sensor som sitter i nesen på bilen et sted og det er vel samme sensoren om jeg ikke tar feil som brukes på bremseassistenten. Utfordringen er vel å få systemet til å snakke med bilen dersom det ikke er lagt opp til slikt i utgangspunktet. Da må det vel trekkes en del ledninger også må det ny software til.

På e-Upen så sitter bremseassistenten ved regnsensoren i ruta, mens ACC pleier vel sitte i nesen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

turfsurf

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 02. april 2014, klokken 07:25
På e-Upen så sitter bremseassistenten ved regnsensoren i ruta, mens ACC pleier vel sitte i nesen.

Tesla har inngått samarbeid med MobilEye, som bruker ett kamerabasert system, samme som i3. Så da blir det nok i frontruten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sn0le

Sitat fra: janmb på onsdag 02. april 2014, klokken 07:02
Hver gang ACC dropper farten din tilsynelatende helt ubegrunnet er det like irriterende og i verste fall overraskende hver gang.
Har hatt bilen min i 2,5 år nå og aldri opplevd at den har senket farten uten at det har vært en logisk grunn til det.
Og jeg kjører Ford, så at Tesla skal klare å få det til minst like bra som Ford er jeg helt sikker på. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Mippen

Jeg har aldri selv testet bremsesystenet eller acc. Kanskje jeg skulle ha testet det på en bil? Hvilken biler har dette?
Fremtiden er elektrisk.

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Car-El

Æ skal vente med å kjøpe til at Tesla blir selvkjørende og det tar vel ikke så lang tid til. Mercedes og BMW har systemene klar, må bare få dem krympet litt så det blir plass til bagasjen.
(Den plassen trenger vel jeg til rullatoren som jeg sikkert trenger da.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Øggen

Har dette på både V60 og V40'n min og savner det meget på Tesla. Var i Tr.heim mandag og snakket en del med sjefen der om bla dette. Ja, det kommer og det kan ettermonteres på biler med tech-pakke. Tolker han som seriøs og måten han sa det på virker som han visste mer enn han sa.

Mippen

Sitat fra: Øggen på onsdag 02. april 2014, klokken 17:26
Har dette på både V60 og V40'n min og savner det meget på Tesla. Var i Tr.heim mandag og snakket en del med sjefen der om bla dette. Ja, det kommer og det kan ettermonteres på biler med tech-pakke. Tolker han som seriøs og måten han sa det på virker som han visste mer enn han sa.


Hvis det kan ettermonteres og ikke koster en formue kan det være spennende. Ikke det at jeg ikke kan kjøre bil. Har kjørt i mange år uten abs, antispinn og noe som helst av hjelp, men kjøper jeg meg en tesla har jeg lyst å ha den i noen år og da er det greit at den er sikker og trygg. Spes hvis jeg skal ha med meg unger osv i bilen. Sier ikke at den er trygg nå, men i en situasjon hvor du plutselig ser bort i et halvt sekund og bilen plutselig bremser for deg slik at du ikke kolliderer så er det jaggu gull verdt.
Fremtiden er elektrisk.

janmb

Sitat fra: sn0le på onsdag 02. april 2014, klokken 16:02
Har hatt bilen min i 2,5 år nå og aldri opplevd at den har senket farten uten at det har vært en logisk grunn til det.
Og jeg kjører Ford, så at Tesla skal klare å få det til minst like bra som Ford er jeg helt sikker på. ;)

Har bare erfaring fra Volvo, der det etter min mening er altfor mye ubegrunnede fartsendringer
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øggen

Sitat fra: janmb på onsdag 02. april 2014, klokken 19:16
Sitat fra: sn0le på onsdag 02. april 2014, klokken 16:02

Har bare erfaring fra Volvo, der det etter min mening er altfor mye ubegrunnede fartsendringer

Volvo sitt funker gull. Når du stiller inn sensibiliteten så kan du bestemme mye selv. Men ja,Når du kjører aggressivt inn i rundkjøringer og slikt brummer det i pedalen og" pre collision warning"  lyser. Eller syns jeg den er smooth.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA