Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptiv cruisecontrol, Lane Departure, etc.

Startet av Mobileum, tirsdag 07. mai 2013, klokken 22:26

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Chlangum på søndag 29. september 2013, klokken 16:18
Vært stille rund ACC i det siste!
Noen som hører noe nytt?

Kikket litt i manualen også. Litt snodig at hvert trinn på cc'en øker/senker hastigheten med 1,6 kmt og dobbel trinn med 3 kmt. Jeg regner med at dette er noe som henger igjen etter mph men det burde vel ikke være så vankselig å programere dette om slik at det er tilpasset EU?

1 kmt for ett trinn og 5 kmt for dobbel trinn

Hmm, virker da som den justerer 1/5km i min? Har dog ikke sjekket så veldig nøye.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

#31
Fikk mail fra BMW og må si at utstyrslisten på selv i3 er mange hakk over Tesla Model S. Er ganske sikker på at om BMW hadde kommet med en elbil med samme rekkevidde, så hadde jeg ikke kjøpt Tesla... Men gleder meg til jeg får min brune P85 uansett  :)
http://www.bmw.no/no/no/_common/shared/I01_07_2013_Nettprisliste.pdf?download=true
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

glaserud

Sitat fra: jkirkebo på søndag 29. september 2013, klokken 16:53
Hmm, virker da som den justerer 1/5km i min? Har dog ikke sjekket så veldig nøye.

Det er 1 og 5, ja. Sjekket det spesielt, da jeg er blitt vant til +/-5 fra Forden.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cobos

Sitat fra: D.O på fredag 04. oktober 2013, klokken 20:38
Fikk mail fra BMW og må si at utstyrslisten på selv i3 er mange hakk over Tesla Model S. Er ganske sikker på at om BMW hadde kommet med en elbil med samme rekkevidde, så hadde jeg ikke kjøpt Tesla... Men gleder meg til jeg får min brune P85 uansett  :)
http://www.bmw.no/no/no/_common/shared/I01_07_2013_Nettprisliste.pdf?download=true
Klarer ikke helt å se hva som er nytt her. i3 har Adaptive Cruise, Blindsone varsler og autonedbremsing, i tillegg til noe parkeringsautomatikk. Alt dette betaler du store penger for så noe mer enn Model S har de ja. Til gjengjeld har Model S faktisk bagasjeplass, rekkevidde og en konstruksjon som tillatter deg å forlate bilen uskadet etter å ha truffet et stort metallobjekt i over 80km/t.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Cao_de_Aqua

Sitat fra: D.O på fredag 04. oktober 2013, klokken 20:38
Fikk mail fra BMW og må si at utstyrslisten på selv i3 er mange hakk over Tesla Model S. Er ganske sikker på at om BMW hadde kommet med en elbil med samme rekkevidde, så hadde jeg ikke kjøpt Tesla... Men gleder meg til jeg får min brune P85 uansett  :)
http://www.bmw.no/no/no/_common/shared/I01_07_2013_Nettprisliste.pdf?download=true

Ser at bmw fortsatt har ratt som ekstra utstyr, og opererer fortsatt med komplekse tilvalg, Tesla har mye enklere tilnærming. Bytter ut min bmw x1 med Tesla, never bmw again, overpriset shit.
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

cdabel

Har BMW et Superchargernetverk på utstyrslisten?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Havebigfun


Mippen

Jeg skal ha meg en tesla i løpet av dette året. Jeg har imidlertid lest her inne og på nettet at det skal komme bremseassistent, adaptiv cruisekontroll mm på den. Har snakket med Tesla i Bergen og har ikke direkte fått det bekreftet, men sa at jeg kunne følge med i 2014. Er det verdt å vente på? Har ikke forsøkt det utstyret i praksis. Min far kjøpte seg akkurat en M135i og han valgte bort dette utstyret for han mente det var tull og at han vil kjøre bilen selv. Jeg har imidlertid lest at det vil bli standard etter hvert som Abs og esp er nå og da er det kanskje greit på lang sikt å ha dette utstyret? Tenker den dagen jeg eventuelt skal selge bilen videre også har alle biler dette og ikke min.
Fremtiden er elektrisk.

Leif1

Har observert artikler om tull med disse på bla. Skoda.
Tverrstopp fra høy fart uten noe foran bilen.

Står ikke øverst på min ønskeliste ihvertfall...
Konvertitt fra S til X

sn0le

Har lane assist og adaptive cruise på dieselpurka mi nå, men
ikke bremseassistent.

Tror det eneste jeg vil savne fra bilen jeg har nå er ACC'en.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Bjoris

Det har vel også vært snakk om at prisen vil gå tilsvarende opp så, jeg tenker som så at ja selvagt ville jeg hatt den inkludert, men om det blir sikkelig saftige tillegg så hadde jeg nok måtte droppe noe, men kan være jeg hadde droppet andre ting enn sikkerhetsutstyr. Har ikke hatt biler med slikt og savnet er vel ikke der, men samtidig, hadde et slikt system berget meg fra å kjøre på noen så ville det jo vært sinnsykt verdt det!!

Mippen

Hvis/når det kommer så vil det kanskje bli en ekstra pakke? bmw har det på sin i3 som ekstrautstyr.
Fremtiden er elektrisk.

ducktolate

#42
Det er nevnt at AEB (Autonomous Emergency Brake) kommer til å redde 8000personliv i trafikken. Så det er definitivt ikke noe å kimse av. Dette er vel også noe som må være på plass i 2014 for å få full score i Euro NCAP.
Fifth gear har forøvrig testet ut systemene til Volvo, Mercedes og VW UP (tror ikke det var eUP)

http://m.youtube.com/watch?v=E_ZNG8cmnlw

cra

Jeg tenker at dersom du ikke har prøvd Adaptiv CC før så kan du trygt kjøpe nå hvis du er sugen på bilen. Er du vandt til det tipper jeg at du kanskje kommer til å savne det. Selv har jeg aldri kjørt med ACC, så jeg savner det derfor ikke. Men jeg kan tenke meg at det er snertent i de situasjonene man bruker det. Jeg kjører sjeldent med CC uansett.

På generelt grunnlag "kommer det alltid noe bedre seinere", så man må nesten bare vurdere hva man ønsker/trenger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

glemmestad

Snakket med en på Alnabru ang. dette når jeg bestilte bil selv for litt over en uke siden. Han mente da at det var spekulasjoner rundt EBS og ACC, men uansett så måtte dette løses på nåværende "plattform". Nye sensorer må installeres, men ettersom de ikke skal lansere en ny versjon (chassis) av Model S i 2014, så må det løses på eksisterende chassis.

Dette betyr da at våre biler også vil kunne oppgraderes til å også ha disse tingene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA