Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EVSE Upgrade med justerbar strømstyrke

Startet av Trond Arve, tirsdag 07. mai 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

Trond Arve

Noen som har oppgradert på EVSE Upgrade i det siste? Ser ut som du får tilbake en kabel med justerbar strømstyrke 6A - 16A. Veldig fint å kunne lade på f.eks. 14A for å unngå maksimal effekt. Ser ikke helt hvordan det fungerer, fant ikke brukermanual.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

borge

Hei,
Jeg mottok min US Leaf ladekabel fra EVSE i går, den er standard, og ble levert med US plugg.
De sier jeg bare kan kappe av og montere Euro plugg. Jeg får prøve det.
Litt skummelt når det ikke står noe sted på kabelen at den er "ombygd" for å takle 220V 50hz
Ellers er ladekabelen av mye lavere dimensjon enn f.eks min ladekabel fra EV institute.

Pris: Ca 320 USD inkl frakt (Da betalte jeg ingenting for å sende dem ladekabel) = 2000
Ved ankomst norge 870 kr som dekker mva og gebyr.
Altså totalt ca 3000 kr. Ikke vits hvis man må sende selv kabel til dem for ca 500 eller mer.
Man kjøper vel da bare hos EV institute.
Skal komme tilbake til hvordan den virker etter testing.

fredag

Pass på at slikt utstyr er CE godkjent. Se etter CE-merket, eller spør før du bestiller fra USA.

Elektrisk utstyr som ikke er CE godkjent har du i utgangspunktet ikke lov til å bruke i Norge.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

sn0le

Og vit forskjellen mellom et CE-merke og et China Export-merke.

SitatCE-merking, også kalt e-merking; produktmerking som bekrefter at et produkt er i samsvar med alle relevante EU-direktiver hva angår produktsikkerhet, vel å merke på produksjonstidspunktet. Merket sier forøvrig ikke noe om kvaliteten på produktet.

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA