Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Mobileum

Tror nok det bare er et tastetrykk for Roland for å finne det nøyaktige antallet (hvis han ville).
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

k1

Tja, da blir vel ikke forsikringen med å eie Tesla noe billigere fremover. Et «glimrende» påskudd for forsikringsselskapene til å øke forsikringspremien mer  hos Tesla eiere enn hos andre. Ser vel allerede tendensen av det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ep7XMG/har-logget-10000-bilister-i-et-aar-disse-er-hardest-paa-gassen

Daniel_0007

Sitat fra: k1 på lørdag 08. mai 2021, klokken 18:46
Tja, da blir vel ikke forsikringen med å eie Tesla noe billigere fremover. Et «glimrende» påskudd for forsikringsselskapene til å øke forsikringspremien mer  hos Tesla eiere enn hos andre. Ser vel allerede tendensen av det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ep7XMG/har-logget-10000-bilister-i-et-aar-disse-er-hardest-paa-gassen

Syns det er og ganske latterlig å basere forsikrings premie på statistikk, forsikringsselskapene burde hatt tilgang på person data som hvor mange fartsbøter man har samt prikker på førerkort når man søker om forsikring slik at de som kjører pent får mindre å betale, bonus gjør riktignok det men tar ganske lang tid å opparbeide seg topp bonus.
Selv om bmw og er høyt på lista der så har jeg hørt at I3 er ganske rimelig å forsikre, tipper model 3 blir endra dyrere å forsikre når folk får model s plaid+ samt nye roadster.
Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 10. mai 2021, klokken 11:51
Sitat fra: k1 på lørdag 08. mai 2021, klokken 18:46
Tja, da blir vel ikke forsikringen med å eie Tesla noe billigere fremover. Et «glimrende» påskudd for forsikringsselskapene til å øke forsikringspremien mer  hos Tesla eiere enn hos andre. Ser vel allerede tendensen av det?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ep7XMG/har-logget-10000-bilister-i-et-aar-disse-er-hardest-paa-gassen

Syns det er og ganske latterlig å basere forsikrings premie på statistikk, forsikringsselskapene burde hatt tilgang på person data som hvor mange fartsbøter man har samt prikker på førerkort når man søker om forsikring slik at de som kjører pent får mindre å betale, bonus gjør riktignok det men tar ganske lang tid å opparbeide seg topp bonus.
Selv om bmw og er høyt på lista der så har jeg hørt at I3 er ganske rimelig å forsikre, tipper model 3 blir endra dyrere å forsikre når folk får model s plaid+ samt nye roadster.

Rema hadde en forsikring hvor du fikk med en svart boks som målte aksellerasjoner osv....jeg ville ALDRI hatt en sånn boks i min bil....ville neppe blitt billigere for meg...

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/na-kommer-bilforsikringene-med-kjorestil-analyser/65347994
Tesla Model Y                         2021-

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 10. mai 2021, klokken 12:01
..
Rema hadde en forsikring hvor du fikk med en svart boks som målte aksellerasjoner osv....jeg ville ALDRI hatt en sånn boks i min bil....ville neppe blitt billigere for meg...

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/na-kommer-bilforsikringene-med-kjorestil-analyser/65347994
Jeg ville nok fått bedre premie på denne måten; jeg liker å kjøre så langt som mulig (sammen med øvrig trafikk) og har ingen behov for å leke "motorsykkelaksellerasjon" hele tiden ;) (men innrømmer glatt at 3-4 ganger i året er det mer trafikksikkert å kunne ha en overlegen aks når bilen du kjører forbi øker farten fra 50-90 i 80-sonen nettopp fordi han oppdager at han kjører tregt i det du begynner å kjøre forbi...)

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Daniel_0007

https://www.elbil24.no/nyttig/morten-stolte-pa-bilens-fartsgrense-indikator-fikk-10850-kroner-i-bot/73902587

Snodig at de ikke brukte Tesla i overskriften men ja navigasjons databasen er endelig men det gjelder egentlig alle merker
Model 3 2019 LR Rwd

OhmPaPa

Alle? navi-systemer får vel dataene sine fra et par leverandører som begge igjen får dataene sine fra Statens Vegvesen. Så da blir det slik det er.

geear

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 16. juni 2021, klokken 13:38
https://www.elbil24.no/nyttig/morten-stolte-pa-bilens-fartsgrense-indikator-fikk-10850-kroner-i-bot/73902587

Snodig at de ikke brukte Tesla i overskriften men ja navigasjons databasen er endelig men det gjelder egentlig alle merker
Hva er det som får folk til å stille opp med bilde og navn og gladelig innrømme for verden at en har gjort et lovbrudd, og i tillegg sørge for å bli søkbar på nettet i evigheten?

Selv om grensa eventuelt hadde vært 100, så er en måling på 112, inkludert sikkerhetsmarginer osv, et lovbrudd, og han har helt sikkert hatt minst 115 på "nåla", kanskje 120. Og kjører man Tesla vet man bedre enn å stole på fsrtsgrensene den oppgir. En time på autopilot på landeveier, der bilen får styre farten, så har man sannsynligvis kvalifisert til førerkortbeslag minst en gang.

hELgenen

Sitat fra: geear på torsdag 17. juni 2021, klokken 21:21
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 16. juni 2021, klokken 13:38
https://www.elbil24.no/nyttig/morten-stolte-pa-bilens-fartsgrense-indikator-fikk-10850-kroner-i-bot/73902587

Snodig at de ikke brukte Tesla i overskriften men ja navigasjons databasen er endelig men det gjelder egentlig alle merker
Hva er det som får folk til å stille opp med bilde og navn og gladelig innrømme for verden at en har gjort et lovbrudd, og i tillegg sørge for å bli søkbar på nettet i evigheten?


Jeg tror kanskje denne eieren synes det var greit å advare andre bilister og bruke seg selv som eksempel.
Det er ikke uvanlig å stå frem og fortelle andre om sine egne feil slik at andre kan lære. Tror forøvrig ikke dette vil ha noen som helst negativ innvirkning på han eller Tesla eiere - er noe vi alle bare må lære av

Klykken

Det han sier er at han ikke følger med på skilting.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Chris Neumann Ruud

Det gjør han faktisk i oppfølgingssaken i Romerikes blad:
https://www.rb.no/morten-stolte-pa-bilen-fikk-sjokkbot-helt-ulogisk/s/5-43-1586217
Sitat
– Jeg betalte forelegget samme kveld. Årsaken til at jeg ikke går videre er rett og slett at uansett hvordan jeg argumenterer, så står det et 80-skilt i grøfta og jeg har aldri passert noe skilt som opphever den fartsgrensa, svar Karlsen før han fortsetter:

– Det har ingenting for seg å prøve dette i retten og det er mitt ansvar som sjåfør å holde seg orientert. Grunnen til at jeg vil fortelle om dette er at jeg er ganske sikker på at dette gjelder ganske mange andre
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

Sitat fra: hELgenen på fredag 18. juni 2021, klokken 08:09
Sitat fra: geear på torsdag 17. juni 2021, klokken 21:21
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 16. juni 2021, klokken 13:38
https://www.elbil24.no/nyttig/morten-stolte-pa-bilens-fartsgrense-indikator-fikk-10850-kroner-i-bot/73902587

Snodig at de ikke brukte Tesla i overskriften men ja navigasjons databasen er endelig men det gjelder egentlig alle merker
Hva er det som får folk til å stille opp med bilde og navn og gladelig innrømme for verden at en har gjort et lovbrudd, og i tillegg sørge for å bli søkbar på nettet i evigheten?


Jeg tror kanskje denne eieren synes det var greit å advare andre bilister og bruke seg selv som eksempel.
Det er ikke uvanlig å stå frem og fortelle andre om sine egne feil slik at andre kan lære. Tror forøvrig ikke dette vil ha noen som helst negativ innvirkning på han eller Tesla eiere - er noe vi alle bare må lære av
Jeg hadde IKKE ansatt vedkommende etter en kjapp verifikasjon med et googlesøk, for å si det slik, og tviler på jeg er den eneste.

Har selv blitt spurt om å stille opp i media både rundt Tesla og annet, og har takket fint nei.

geear


Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA