Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: jlan på torsdag 17. september 2020, klokken 10:16
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 16. september 2020, klokken 22:11
Nøkkel/fob det er skikkelig 2018
Ja, i år mistet lommeboken sin faste plass i lommen også, til fordel for  Vipps, Google Pay og elektronisk førerkort. Så får vi se hvor lenge mobiltelefonen beholder plassen sin i lomme og midtkonsoll.
Det blir nok en god stund vi har mobiltelefon, spørsmålet er hvordan den kommer til å se ut og fungere.

emurof

Dagbladet: Sovende sjåfør tatt i 150 km/t

Media faller med all sannsynligvis for enda en bløff. Jeg har ingen tro på at noen i bilen faktisk sov, og Tesla reagerer ikke på utrykningskjøretøy som beskrevet i artikkelen. Jeg tror heller at bilføreren fikk panikk da han innså at han var tatt i fartskontroll av politiet, og lot som han sov for å prøve å komme seg ut av det ved å skylde på bilen.

Ikke nevnes det noe om at sjåføren skal ha brukt noe for å stoppe alle varslene som begynner å kime etter noen få sekunder heller. Også dette tilsier at hele greia er løgn.

Det er også noen på sosiale medier som påstår at de så den aktuelle bilen like før, og at setene ganske riktig var lagt ned, men at alle i bilen var våkne, og pratet og smilte. Disse som skal ha sett dette kjører selv Tesla.

Uansett, typisk journalister i dag å bare gulpe opp påstander uten så mye som et eneste kritisk spørsmål.

alagerqv

Enig, selv om jeg har mye å si om Tesla, så tror jeg den eneste som har sovet i saken her er journalisten...

Espen Hugaas Andersen

Bilen kan vel aksellerere opp til 150 km/t hvis den er stilt inn på 150 km/t, og bilen foran som ligger i f.eks 110 km/t bytter felt.

Men når det er sagt, tviler sterkt på at dette var noen som faktisk sov.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Svein_H

Litt rart at denne ikke er nevnt her inne tidligere, hvis det er tilfelle beklager jeg dobbeltpostingen. Gjelder Teslaeiere i Nederland, men Nettavisen er jo et norsk medium. Noen som vet om noe tilsvarende i Norge?:

https://www.nettavisen.no/okonomi/truer-med-massesoksmal-mot-tesla/3424036812.html
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd


alagerqv

« Vi har ingen formening om hvor fort bilføreren skal ha kjørt annet enn at skadene på bilen kan indikere høyere fartsgrense enn lovlig»...🙈

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

alagerqv

Med tanke på hvordan fronten så ut (eller mangel på front), er nok 135 nærmere enn 35 hvertfall...

OverdueCornet

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 24. desember 2020, klokken 19:31
Tviler litt på at han virkelig kjørte i 35 km i timen

For en luring. Lyve om hastigheten når det er så enkelt å gjennomskue.
Om han i 35 km/t mister kontrollen, kjører opp over fortauskanten, meier ned et skilt, og sklir 30 meter videre rett inn i et tre, og totalvraker bilen på den måten, så må det i tilfelle være noe seriøst galt med absorpsjonssonen foran på Model 3.
Men han har nok hatt vesentlig høyere hastighet. Skulle vært flue på veggen når han får konklusjonen fra forsikringsselskapet.

Ellemelle

#7376
Ok, dette er i en 30-sone.

Du kræsjer bilen din og politiet spør deg hvor fort du kjørte. Sier du 135 km/t eller 35 km/t?
Tror du at det er ekstrastraff om du anslår at du kjørte i en lavere hastighet enn du faktisk gjorde?

(men jeg hadde nok vært nervøs for kameraet som står øverst på havnelageret, det peker rett mot ulykkesstedet)
https://www.google.com/maps/@59.9044944,10.7384199,3a,59.7y,220.87h,103.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfQq3_df_WDkEmS0mvBk99A!2e0!7i16384!8i8192

Espen Hugaas Andersen

Det er vel ganske sannsynlig at de kommer til å hente ut data fra Teslaen, så da får de vite nøyaktig hvor fort den kjørte, akkurat hvordan bremsen og gassen ble benyttet, video av ulykken, osv.

Jeg tenker jeg hadde påstått en hastighet som ikke fører til tap av førerkort, f.eks 50 km/t, og så krysset fingrene for at de ville tro på meg og ikke hente ut data fra bilen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

SitatDet er vel ganske sannsynlig at de kommer til å hente ut data fra Teslaen, så da får de vite nøyaktig hvor fort den kjørte, akkurat hvordan bremsen og gassen ble benyttet, video av ulykken, osv.

Må Tesla bidra med slike opplysninger hvis det ikke er alvorlige personskader?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 26. desember 2020, klokken 10:48
SitatDet er vel ganske sannsynlig at de kommer til å hente ut data fra Teslaen, så da får de vite nøyaktig hvor fort den kjørte, akkurat hvordan bremsen og gassen ble benyttet, video av ulykken, osv.

Må Tesla bidra med slike opplysninger hvis det ikke er alvorlige personskader?
Tesla bidrar vel egentlig ikke med sånne opplysninger til utenforstående i det hele tatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA