Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. september 2020, klokken 14:48
"Han" bruker bilder av en Tesla for å beskrive hvor sykt dyrt det er å miste moderne nøkler....

Tolker dette som ironi, selv om det ikke var tydelig, siden Tesla ikke var nevnt med et ord i denne artikkelen...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RJK

Eller rett og slett fordi det designmessig er den kuleste nøkkelen.


Min egen nøkkel til 2019 Kona ser ut som den midterste, og det tipper jeg mange andres nøkler og gjør. Derfor var det vel viktig å vise det lekreste alternativet.


Om dere vet om noen som kan konkurrere designmessig, så er det vel bare å poste bilder eller lenker til bilder...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 08. september 2020, klokken 15:51
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. september 2020, klokken 14:48
"Han" bruker bilder av en Tesla for å beskrive hvor sykt dyrt det er å miste moderne nøkler....

Tolker dette som ironi, selv om det ikke var tydelig, siden Tesla ikke var nevnt med et ord i denne artikkelen...

Hadde Tesla vært nevnt i artikkelen....at de IKKE har problemet med å låse deg ute, og at de IKKE har dyre nøkler, så kunne en forklare bildet av Tesla Model S, og senere bildet av Tesla-nøkkelen som Click-bait....men nå ble jo alt veldig misvisende...uvitende sitter igjen med oppfatningen at Tesla er de dyre...feik njus.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Sitat fra: RJK på onsdag 09. september 2020, klokken 00:08
Eller rett og slett fordi det designmessig er den kuleste nøkkelen.


Min egen nøkkel til 2019 Kona ser ut som den midterste, og det tipper jeg mange andres nøkler og gjør. Derfor var det vel viktig å vise det lekreste alternativet.


Om dere vet om noen som kan konkurrere designmessig, så er det vel bare å poste bilder eller lenker til bilder...
Porsche har lignende design, men ikke like sleek. Det som er synd med Tesla sin er at den er som et såpestykke, så vi må ha cover/etui på de for at de skal være håndterbare. Da er ikke designet så kult lenger...

Jeg har kjøpt to nye nøkler til vår X, og prisen var overraskende lav. Ferdig kodet, gamle slettet og nye til og med koblet opp mot profil, så mener jeg det var ca. 3200,-. Hos MB kunne det vært 14000,-...

Cobos

De fine med Tesla nøklene er at så glatte de er så trenger du ikke mer enn kanskje 2-3 flyturer og bremsing på ru asfalt før de har nok skader til at de har godt med friksjon  :P
Ja mine bor også i etui...
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

o.b.lix

Sitat fra: Cobos på tirsdag 15. september 2020, klokken 22:00
De fine med Tesla nøklene er at så glatte de er så trenger du ikke mer enn kanskje 2-3 flyturer og bremsing på ru asfalt før de har nok skader til at de har godt med friksjon  :P
Ja mine bor også i etui...

Du må ha store lommer?

Eller legger du den løst i bilen, det virker da veldig rart for et nøkkelløst system å gjøre?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

knegg

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 16. september 2020, klokken 10:18
Sitat fra: Cobos på tirsdag 15. september 2020, klokken 22:00
De fine med Tesla nøklene er at så glatte de er så trenger du ikke mer enn kanskje 2-3 flyturer og bremsing på ru asfalt før de har nok skader til at de har godt med friksjon  :P
Ja mine bor også i etui...

Du må ha store lommer?

Eller legger du den løst i bilen, det virker da veldig rart for et nøkkelløst system å gjøre?

Ikke han du siterte, men jeg har min nøkkel i "kondomlommen" på buksene mine. Der lever den godt.
2020 Model 3

Espen Hugaas Andersen

#7357
Nøkkelen passer fint i jeans, men de gangene jeg kjører med joggebukse havner nøkkelen gjerne under baksetet ved første lyskryss. Noen ganger mobilen også. (Er ikke en stor fan av deksel og slikt.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

alagerqv


Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

alagerqv

Da bør nok herren oppsøke en forretning hvor herren kan anskaffe en dertil egnet bukse for kjørestilen sin. I gamle dager hadde vel Dressmann det de kalte for "kjørebukse", usikker på den modellen i brennbart polyester fortsatt er i salg... :D

Counterpointer


Cobos

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 16. september 2020, klokken 10:18
Sitat fra: Cobos på tirsdag 15. september 2020, klokken 22:00
De fine med Tesla nøklene er at så glatte de er så trenger du ikke mer enn kanskje 2-3 flyturer og bremsing på ru asfalt før de har nok skader til at de har godt med friksjon  :P
Ja mine bor også i etui...

Du må ha store lommer?

Eller legger du den løst i bilen, det virker da veldig rart for et nøkkelløst system å gjøre?
Som nevnt under, idag bor de i et etui i "kondomlommen/småpengelommen". Men første vel måneden jeg hadde S60'en i 2013 så tror jeg at nøkkelen glapp ut av hendene mine HVER gang jeg tok den opp av bukse for å vise til noen eller trykke på en spesifikk knapp.
Og de gangen jeg har lånebil har jeg jo en fob uten deksel fra Tesla, de har det hendt har fått flytrening :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

RJK

er det det man kaller key launch/launch key?


;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jlan

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 16. september 2020, klokken 22:11
Nøkkel/fob det er skikkelig 2018
Ja, i år mistet lommeboken sin faste plass i lommen også, til fordel for  Vipps, Google Pay og elektronisk førerkort. Så får vi se hvor lenge mobiltelefonen beholder plassen sin i lomme og midtkonsoll.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA