Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 23:20
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 05. mai 2020, klokken 23:06
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 22:00
Mye prestisje fra begge parter, og det må noen uhildede eksperter inn for å avgjøre, men så viktig er vel ikke denne saken? Er forresten loggene offentliggjort?

Nei, loggene er ikke offentliggjort.

Men alt taler for at Tesla sitter på detaljerte logger som viser at EPA lyver. Og EPA er fullstendig klar over at Tesla logger *alt* når bilene blir testet...

Første serieproduserte bil som går over 400miles er nok ganske viktig hvis man lever av å selge biler.
Det er spesielt viktig når konkurrentene i åresvis har snakket om at de kommer med en "Tesla killer" og stort sett feiler miserabelt...
Tesla-killer brukes vel primært av media. Er det virkelig noen bilprodusent som offentlig har gått ut og kalt en nyvinning fir Tesla-killer?

Så raskt som utviklingen går nå er 400 miles snart oppnåelig fra flere enn Tesla, så dette blir en flyktig seier som snart blir glemt av de fleste.
For å komme 400 miles så trenger vel en Audi et 200kwh batteri :laugh:

Rosstopher

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 23:20Så raskt som utviklingen går nå er 400 miles snart oppnåelig fra flere enn Tesla, så dette blir en flyktig seier som snart blir glemt av de fleste.

Jeg er ikke enig i at det å være førstemann blir en flyktig seier dersom andre også oppnår det samme. Neil Armstrong er jo fortsatt godt husket i dag selv om mange andre har fulgt i hans små fotspor.

Tenk deg en hypotetisk reklame for Tesla hvor de sier:
SitatVi hadde den første elbilen med 200 miles rekkevidde!
Vi hadde den første elbilen med 300 miles rekkevidde!
Vi hadde den første elbilen med 400 miles rekkevidde!
Vi hadde den første elbilen med firehjulstrekk!
Vi hadde den første bilen med Spotify og nettradio integrert!
Nå kommer den første elbilen med (sett inn nyvinning her)!
(jeg vet ikke om alt det ovenfor er sant, så ikke skyt meg om dette er feil)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

ricu

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 19. mai 2020, klokken 17:45
Sjokkresultat for Tesla.

Noen som har tilgang og som i korte trekk kan si noe om hva dette sjokket er? https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/g7q9Kq/stor-undersoekelse-bilene-vi-er-mest-og-minst-fornoeyd-med
Ender på en 17. plass i eiertilfredshet. Kritikken går mot verksted-, service- og forhandleropplevelse. Lojaliteten er
derimot fortsatt skyhøy.

jannor

April 2019: Blå metallic Tesla Model 3 LR AWD/HW3 FSD

trykkertor

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 19. mai 2020, klokken 17:45
Noen som har tilgang og som i korte trekk kan si noe om hva dette sjokket er? https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/g7q9Kq/stor-undersoekelse-bilene-vi-er-mest-og-minst-fornoeyd-med

Fra VG:
SitatBerg-og-dal-bane for Tesla
Tesla er i år med for første gang, og kjører inn på det som må være en skuffende 17. plass i eiertilfredshet.

Verksted, service og forhandler-opplevelser får så topphatten passer, mens lojaliteten til merket er skyhøy, bare slått av Lexus.

– Ut fra det vi har hørt om og lest, ventet vi ikke Tesla helt i toppen. Det overrasker meg likevel at resultatet er såpass svakt, sett i lys av det store følelsesmessige engasjementet eierne har til produktet. Tilbakemeldingene er at kjøpsopplevelsen oppleves som noe maskinell og følelsesforlatt. Det er masse kommunikasjon, men ikke den samme grad av menneskelig kontakt som hos en del andre bilmerker. At Tesla rangeres lavt på verkstedene er jeg ikke forundret over, det har vært for liten kapasitet, sier Korntved.

...

Bergerud i NAF registrerer at Tesla kommer et stykke ned på listen.

– Dette rimer med vår opplevelse med tanke på henvendelser om denne bilen. Klagene går mye på at verkstedet er vanskelige å få tak i. Når man endelig får time og reklamerer på en feil, ser vi at en god del får avslag på reklamasjonen. Det er kundebehandlingen vi erfarer som noe svak, sier Bergerud.

...

17. TESLA
Tesla har nå vært i Norge lenge nok til at de kan være med i undersøkelsen. Av de 22 merkene i undersøkelsen er Tesla-eiere minst tilfreds med verkstedets evne og vilje til å yte øyeblikkelig hjelp ved akutte problemer. Tesla-eiere er også de som oftest sier at det som ble avtalt reparert, ikke var utført da de hentet bilen. De er også de minst tilfredse med fleksibilitet med hensyn til garanti og goodwill, ifølge de som ha svart. Ikke noe annet merke har så mange eiere som sier at de ikke har tillit til sitt verksted. Eierne er mer fornøyd med bilen og kjøreopplevelsen (plass 10). Og ikke minst: Tesla-eierne er fantastisk lojale. Bare Lexus ligger foran i lojalitet. Tesla-eierne er villige til å betale mer for å få en miljøvennlig bil, og de kan sitt produkt: Dette er eierne som i størst grad blir spurt til råds om bil. Tesla er Norges 11. største bilmerke, de var nest størst i 2019. Mest solgte modell hittil i år er Model 3, som samtidig er Norges sjette mest solgte bilmodell.

Motorwatt

SitatDet overrasker meg likevel at resultatet er såpass svakt, sett i lys av det store følelsesmessige engasjementet eierne har til produktet.
:-\
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Er jo veldig bra med engasjerte eiere som fortsatt evner å gi kritikk der det er fortjent og ros der det er fortjent. Mye verre med eiere som er engasjert, men som avfeier all kritikk.
Lojalitet på tross av stor misnøye ved enkelte deler av bilholdet tyder på at fordelen overgår ulempene, og engasjement tyder på at de vil jobbe for at merket skal forbedre seg fremfor å bare hoppe av.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Klykken

Det har jo blitt mye bedre på et par år. Så enda et par år til så er de nok der de burde være.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

4Matic Fanatic

Med M3 er det blitt en mye bredere gruppe mennesker som kjører Tesla - og da må man også forvente at det ikke bare er de mest hyperengasjerte Elon-elskerne men normale bileiere med normale preferanser som kommer inn og gir sin karakter. Blant dem er det sikkert mange som driter i at bilen kan prompe om den ikke går fra A til B eller den avtalte reparasjonen ikke blir utført.

Sett litt utenfra da, naturligvis :-)

Counterpointer

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:50
om den ikke går fra A til B
Hvor har du dette fra?

Har ikke sett et eneste bilde av en Model 3 på bilfrakter på grunn av driftsstans, har sett diverse premiumbiler på Facebook gruppene, men altså ikke det du antyder.

z4rd

SitatBlant dem er det sikkert mange som driter i at bilen kan prompe (...)

Det er en "eye-opener" for veldig mange når de finner ut at bilen deres kan prompe  ;D

Fort gjort å bli "tatt av vinden" da, og la seg rive med.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

Hehe... ja, fort gjort å bli fartsblind da.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

knegg

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 20. mai 2020, klokken 19:14
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 20. mai 2020, klokken 15:50
om den ikke går fra A til B
Hvor har du dette fra?

Har ikke sett et eneste bilde av en Model 3 på bilfrakter på grunn av driftsstans, har sett diverse premiumbiler på Facebook gruppene, men altså ikke det du antyder.

Du kan jo ta en titt her.
https://elbilforum.no/index.php?topic=44543.msg855695#msg855695
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA