Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 05. mai 2020, klokken 10:00
At nøkkelen skal ha ligget i bilen over natten høres jo litt underlig ut.
Det høres ikke underlig ut i det hele tatt spør du meg.
Før i verden var det mest vanlige på steder som har flere biler inne, på en egen parkering, å legge nøkler på solskjermen/midtkonsoll/under matta.

Samt at en testperson glemmer en nøkkel er veldig menneskelig.

Espen Hugaas Andersen

Man må nesten anta at bilen sto inne i en testlab, der de kjørte testene. Da er det ikke unaturlig at man lar bilen stå ulåst.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Thomas Parsli

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 09:30
Stoler ikke på noen av dem...

Heller ikke hvis Tesla viser logger og EPA bare sier det ikke stemmer?

Fysiske bevis slår som regel løse påstander, selv om man ikke liker avsender...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 05. mai 2020, klokken 21:52
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 09:30
Stoler ikke på noen av dem...

Heller ikke hvis Tesla viser logger og EPA bare sier det ikke stemmer?

Fysiske bevis slår som regel løse påstander, selv om man ikke liker avsender...
Mye prestisje fra begge parter, og det må noen uhildede eksperter inn for å avgjøre, men så viktig er vel ikke denne saken? Er forresten loggene offentliggjort?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Det er en skikkelig liten sak. Litt motvind og eller kulde lager større variasjon i km.

Tesla selv har også underrapportert EPA rating og EPA sin rating av Taycan er jo ekstrem underrapportering.

Move on

Electric cars in Norway

Stoler mest på Elon jeg for han er alltid så korrekt når han twitrer - enten det er julesanger eller annet he he

alagerqv

For oss som er i andre enden av Tesla knyttet til hva som gjelder av tolkning av fakta, så er min erfaring at krav til, og tolkning av dokumentasjon knyttet til samme fakta, kan oppfattes svært ulikt...

Motorwatt

Er du advokat?  :D Måtte lese 3 ganger før jeg fikk tak i hva du egentlig mente  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alagerqv

Nei, og det er kanskje derfor det ble uklart? Beklager det i så fall.

Electric cars in Norway

#7254
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 05. mai 2020, klokken 22:45
Nei, og det er kanskje derfor det ble uklart? Beklager det i så fall.

Alagerqv Det var krystallklart for min del :+1:

Anyway, jeg tror ikke vi her i Norge finner ut av dette her og nå. Jeg velger som vanlig å tro på Musk jeg for han har jo oftest rett i det han sier (men jeg tar et bitte lite forbehold dersom han har røyka weed igjen).

Thomas Parsli

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 22:00
Mye prestisje fra begge parter, og det må noen uhildede eksperter inn for å avgjøre, men så viktig er vel ikke denne saken? Er forresten loggene offentliggjort?

Nei, loggene er ikke offentliggjort.

Men alt taler for at Tesla sitter på detaljerte logger som viser at EPA lyver. Og EPA er fullstendig klar over at Tesla logger *alt* når bilene blir testet...

Første serieproduserte bil som går over 400miles er nok ganske viktig hvis man lever av å selge biler.
Det er spesielt viktig når konkurrentene i åresvis har snakket om at de kommer med en "Tesla killer" og stort sett feiler miserabelt...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Electric cars in Norway

Ja det blir lettere når de loggene blir dokumentert.

Men artig artikkel det er helt sikkert denne her under og spesielt når det kommenteres så på twitter om "feilene" og senere oppdateres artikkelen igjen... slikt hadde gått i en papiravis  ;D ;D

https://cleantechnica.com/2020/05/04/400-miles-with-a-tesla-model-s-epa-pushes-back-on-claim-testing-was-faulty/


Motorwatt

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 05. mai 2020, klokken 23:06
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 22:00
Mye prestisje fra begge parter, og det må noen uhildede eksperter inn for å avgjøre, men så viktig er vel ikke denne saken? Er forresten loggene offentliggjort?

Nei, loggene er ikke offentliggjort.

Men alt taler for at Tesla sitter på detaljerte logger som viser at EPA lyver. Og EPA er fullstendig klar over at Tesla logger *alt* når bilene blir testet...

Første serieproduserte bil som går over 400miles er nok ganske viktig hvis man lever av å selge biler.
Det er spesielt viktig når konkurrentene i åresvis har snakket om at de kommer med en "Tesla killer" og stort sett feiler miserabelt...
Tesla-killer brukes vel primært av media. Er det virkelig noen bilprodusent som offentlig har gått ut og kalt en nyvinning fir Tesla-killer?

Så raskt som utviklingen går nå er 400 miles snart oppnåelig fra flere enn Tesla, så dette blir en flyktig seier som snart blir glemt av de fleste.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

#7259
Motorwatt. Ja. Enig.

Men flott at Tesla løper litt foran og viser vei. Men det er snart oppnåelig fra også flere andre bil merker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA