Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: alagerqv på fredag 17. april 2020, klokken 07:25
Du må gjerne se på det som syting om du tar en feil isolert sett.
Ja, det var det jeg mente. Det gjaldt forsåvidt ikke den første bilen, men poenget var at mange av feilene som ble listet opp etter hvert bare var av typen egentlig ikke noe problem men slengt på lista for å få den lengre. Gjaldt spesielt den siste bilen.

Ellers så kom det ikke frem vilket verksted du bruker, men de virker ekstra inkompetente, det vinduet f.eks er kjente feil hos Tesla som de kan å rette opp i.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1000kwh

Sitat fra: alagerqv på fredag 17. april 2020, klokken 09:40
Eller så kunne jo Tesla reparert bilene. Ville du kjøpt en bil med en lang liste med feil og mangler?
Jeg hadde kjøpt en bil med dugg i baklyktene ja (spesielt siden Tesla bytter disse på garanti) :) Regn inn fra en vidåpen falconwing-dør hadde jeg og akseptert :D

turfsurf: Enig! Her er det ingenting som gjelder fremdrift eller andre feil som virkelig er kritiske..

z4rd

Alle disse feilene har de jo enkle utbedringer for. Skjønner ikke hvorfor Tesla og eieren ikke bare har fått til permanent fiks på de aktuelle bilene?

Min TMX fikk dugg i venstre baklykt etter 1 uke. Skjønte at her var det noe rart. Dro rett inn på SC uten avtalt time og de byttet lykta der og da, mens jeg ventet. Tok maks 40 min, og jeg har ikke hatt dette problemet siden, og det er altså omtrent 2,5 år siden. Høyre baklykt har alltid vært i orden, og jeg har aldri sett antydninger til at den trekker inn fukt/dugg osv.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Electric cars in Norway

#7233
Eller hvorfor kjøper ikke bare Tesla tilbake bilen hvis det er så alt for mye feil på den enkelte "B-vare bilen"? Det gjorde de jo i denne saken som vi snakket om for en tid siden her inne: https://elbilforum.no/index.php?topic=51243.0

Og så heller legge inn krav om at han/hun IKKE får kjøpe ny Tesla :) :) nei da, bare tullet. Men det skjedde jo i den saken jeg linker til.

Daniel_0007

https://www.motor.no/artikler/rekordmange-tesla-klager/

Masse klager på tesla desverre men skjønner godt, dyre biler men ikke så bra byggekvalitet og dårlig kvalitets kontroll, press på å få ut biler mens tesla sier det er innenfor standard
Model 3 2019 LR Rwd

Svein_H

Noen som tydeligvis hadde det travelt i helga:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/04/195675333/tesla-stakk-av-fra-politiet-ble-malt-til-221-kilometer-i-timen

Folk som kjører slik er idioter, og legg merke til at det ikke er eieren men føreren jeg snakker om. Bilen kan jo selvfølgelig være stjålet, det sier historien ingenting om.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)


jkirkebo

Sitat fra: Svein_H på mandag 04. mai 2020, klokken 14:14
Noen som tydeligvis hadde det travelt i helga:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/04/195675333/tesla-stakk-av-fra-politiet-ble-malt-til-221-kilometer-i-timen

Folk som kjører slik er idioter, og legg merke til at det ikke er eieren men føreren jeg snakker om. Bilen kan jo selvfølgelig være stjålet, det sier historien ingenting om.

Når man ikke stopper for politiet etter å ha blitt målt til 96km/t i 80-sonen er det vel mye som tyder på at enten stjålet bil eller rus er inne i bildet ja...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Svein_H

Sitat fra: jkirkebo på mandag 04. mai 2020, klokken 18:32
Sitat fra: Svein_H på mandag 04. mai 2020, klokken 14:14
Noen som tydeligvis hadde det travelt i helga:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/04/195675333/tesla-stakk-av-fra-politiet-ble-malt-til-221-kilometer-i-timen

Folk som kjører slik er idioter, og legg merke til at det ikke er eieren men føreren jeg snakker om. Bilen kan jo selvfølgelig være stjålet, det sier historien ingenting om.

Når man ikke stopper for politiet etter å ha blitt målt til 96km/t i 80-sonen er det vel mye som tyder på at enten stjålet bil eller rus er inne i bildet ja...

...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

emurof

Sitat fra: alagerqv på mandag 04. mai 2020, klokken 15:42
Flere som krangler med Tesla, denne gangen Amerikanske myndigheter:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/qLakRL/derfor-krangler-tesla-og-amerikanske-myndigheter-om-145-kilometer

Litt merkelig av EPA å "krangle" med et selskap som faktisk sitter på detaljerte logger over hva som har foregått med bilen, kanskje?

alagerqv

De mente vel at dokumentasjonen ikke holdt. Kan jo være at Tesla sin dokumentasjon ikke var i henhold til myndighetenes standard?

Motorwatt

Stoler ikke på noen av dem...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 05. mai 2020, klokken 09:29
De mente vel at dokumentasjonen ikke holdt. Kan jo være at Tesla sin dokumentasjon ikke var i henhold til myndighetenes standard?

Dokumentasjon på at noen hos ansatte hos EPA har tabbet seg ut, løyet om det for å beholde jobben, og glemt at Tesla sitter på detaljerte logger over bilene?

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mai 2020, klokken 09:30
Stoler ikke på noen av dem...
Det tryggeste valget

Men her er jeg faktisk enig. Tesla har stor egeninteresse i dette og EPA er styrt av en administrasjon som gir svært blandede signaler. Og EPA rating på Tesla vs Taycan inngir ikke noe grunnlag for å stole blindt på dem.

alagerqv

Jeg vet jo ikke hva som er bakgrunnen, men vi må vel anta at det dreier seg om mangel på dokumentasjon. At nøkkelen skal ha ligget i bilen over natten høres jo litt underlig ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA